Lietuvoje automobilių parkas nuosekliai sensta. Oficiali statistika rodo, kad 2011 m. šalies automobilių parkas dar paseno ir dabar amžiaus vidurkis siekia 15 metų. Tačiau Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) skaičiavimais, realiai šis skaičius yra dar didesnis.
© Shutterstock nuotr.

VĮ „Regitra“ pateikiama statistika rodo, kad 2011 m. Lietuvoje buvo 1,37 mln. įregistruotų ir eksploatuojamų automobilių, t.y. turinčių privalomosios techninės apžiūros dokumentus. Dar apie 455 tūkst. automobilių buvo registre, tačiau jie neturėjo privalomosios techninės apžiūros dokumentų. Įregistruotų, tačiau neeksploatuojamų automobilių vidutinis amžius siekia 25,6 m.

Dalius Prevelis
Dalius Prevelis
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Regitros“ generalinio direktoriaus Daliaus Prevelio teigimu, kasmet Lietuvos automobilių parką tradiciškai papildo užsienyje vidutiniškai 10 metų naudoti automobiliai (praėjusių metų duomenimis, tokių automobilių vidutinis amžius buvo 10,4 m., 2010-aisiais – 10,43 m., 2009-aisiais – 10,14 m., 2008-aisiais – 10,07 m.). Eksploatuojamo automobilių (M1 klasės) parko vidutinis amžius 2011 m. buvo 15 m., t.y. šiek tiek didesnis nei 2010-aisiais, kai šis skaičius siekė 14,6 m.

Vis dėlto LAA administracijos vadovas Mindaugas Beišys pabrėžė, kad „Regitros“ pateikiamą automobilių parko amžiaus vidurkį galima vadinti „sintetiniu“.

Mindaugas Beišys
Mindaugas Beišys
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Toks skaičius gaunamas iš M1 klasės lengvųjų automobilių, kurie Lietuvoje sudaro 1,7 mln. vnt., atėmus pusę milijono nevažiuojančių automobilių. Todėl toks vertinimas nėra teisingas. Iš tiesų mūsų automobilių parko vidutinis amžius yra apie 17 metų, ir šis skaičius nesikeičia jau 11-12 metų iš eilės. Atmetus pusę milijono automobilių pradėti kalbėti apie jaunesnį automobilių amžių nebūtų galima, nes visų pirma reikia atlikti politinius ir administracinius veiksmus, kad šis amžius iš tiesų atjaunėtų ir kad tų automobilių mūsų registre neliktų. Norime pabrėžti, kad tai yra Susisiekimo ministerijos kompetencija, kuri jokios transporto parko reguliavimo politikos neturi ir neturėjo. Lietuvos automobilių parkas yra vienas seniausių Europoje, o Europos automobilių parko vidutinis amžius yra apie 8,5 metų“, – antradienį spaudos konferencijoje kalbėjo M. Beišys.

LAA prezidentas Petras Ignotas akcentavo, kad automobilių transporto parko atnaujinimo projektas yra paruoštas, tačiau jo valdžia neskuba svarstyti. „Artėja rinkimai, o priėmus tokį projektą tektų atlikti nepopuliarius sprendimus. Tai nieko naujo“, – apie priežastis, stabdančias automobilių parko atnaujinimo projekto svarstymą, kalbėjo P. Ignotas.

Jis taip pat paminėjo, kad iš 1,7 mln. Lietuvoje registruotų automobilių 58 proc. yra pagaminti iki 1993 m.

Optimistinė prognozė – naujų automobilių rinka augs 10 proc.

Pernai įvežtų ir įregistruotų nuolatine registracija automobilių buvo rekordiškai daug – 118 357 vnt. (2010 m. – 94 073 vnt., 2009 m. – 86 336 vnt.). Remiantis „Regitros“ statistika, naujų automobilių įregistruota 15 kartų mažiau, nei naudotų – iš viso 14 033 vnt.

Petras Ignotas
Petras Ignotas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

LAA atstovų teigimu, pernai rekordiškai išaugusi naudotų automobilių rinka Lietuvoje daro didžiulį spaudimą naujų automobilių rinkai. Vienam įregistruotam naujam automobiliui 2011 m. teko 15,4 naudoto, 2010 m. – 19,2, 2009 m. – 16,1, 2008 m. – 7,6, 2007 m. – 8,1. „Normalioje valstybėje šis santykis turėtų būti toks: vienas naujas automobilis ir 0,9 – 0,95 naudoto automobilio, todėl, kad dalis naudotų automobilių turėtų „nusirašyti“ ir būti sunaikinti kaip nebetinkami naudoti. O kaip matome, pas mus skaičiai dramatiški“, – kalbėjo LAA prezidentas P. Ignotas.

Vertinant naujų automobilių pardavimus, 2011 m. būtų galima prilyginti 2006 m. laikotarpiui, kai buvo registruota 14 418 naujų automobilių. Autoverslininkai pastebi, kad tai yra geriau už 2010 m., kurie buvo verti 2002–2003 metų lygmens, kuomet pardavimo skaičiai svyravo tarp 7- 8 tūkst. vnt. Tačiau nuo 2008 metų vis dar atsiliekame 1,7 karto ir jokios ilgalaikės prognozės neleidžia spėti, kada pasieksime praėjusių laikotarpių rezultatus.

LAA prezidento P. Ignoto teigimu, šiemet Lietuvos naujų automobilių rinka išaugs 10 proc., iki 16,6 tūkst. vnt. Tačiau tai esą optimistinė prognozė, kurios išsipildymas priklauso nuo daugybės veiksnių tiek Lietuvoje, tiek euro zonoje. LAA kur kas optimistiškiau žvelgia į 2013-uosius, kai šalyje tikimasi pasiekti 19,2 tūkst. vnt. pardavimų lygį.

Latvijos ir Estijos autoverslininkų asociacijos taip pat jau pateikė rinkos prognozes. Latviai tikisi, kad 2012-aisiais šalyje bus parduota 16,9 proc. daugiau automobilių (iš viso 12,2 tūkst. vnt.) nei pernai, o estai planuoja, kad naujų automobilių rinka šalyje augs 12,5 proc., iki 20,4 tūkst. vnt.

Nors pastaruosius dvejus metus pagal automobilių skaičių, tenkantį vienam tūkstančiui gyventojų, Lietuva susilygino su Latvija, tačiau nuo Estijos 2011 m. atsilikome 2,9 karto, 2010 m. – 2,7. Prognozuojama, kad jei tendencijos nesikeis, atsilikimas nuo Estijos pagal šį rodiklį 2012 m. turėtų pasiekti 3 kartus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (2)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (3)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (31)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Enduro motociklų gerbėjus sukvietė į BMW mokymus (7)

Vienas žinomiausių pasaulyje didelių kelioninių enduro motociklų gamintojų „ BMW...

Kaip greitai lietuviai persės į hibridinius ar elektrinius automobilius (143)

Dabar viskas atsiremia į kainą, nes naujas vidutinės klasės elektromobilis kur kas brangesnis nei...

Top naujienos

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (306)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...