Sekmadienį į Vilkyčių automobilių sporto kompleksą plūste plūdo minios žiūrovų. Visi jie tapo liudininkais ketvirtojo Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionato etapo, kurį čia surengė Vilkyčių automobilių sporto klubas su jo vadovu Kazimieru Gudžiūnu priešakyje. Vienintelė Lietuvoje veikianti, ralio kroso konfigūraciją turinti trasa čia priėmė daugiau nei septynias dešimtis dalyvių iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Dar šeštadienį čia įsikūrę dalyviai turėjo treniruočių sesiją, kur dėl rezultato nesivaržė, bet sekmadienį visi koziriai jau buvo atversti.

Varžybos pasižymėjo itin didele drama. Tiek kvalifikacijų, tiek vėliau finalinių važiavimų metu netrūko artimos kovos, kurią palydėdavo žiūrovų ovacijos, o visą publiką ant kojų pakeldavo sėkmingi mūsų šalies atstovų finišai. Mūsų šalies spalvas čia gynė penkiolika sportininkų septyniose skirtingose klasėse.

Itin dramatiškas finalas susiklostė klasėje „Yaris Cup“. Joje po kvalifikacinių važiavimų lietuvių gretose geriausiai sekėsi Kerniui Šulinskui, tačiau finale visa jo strategija laimėti dar vieną etapą sugriuvo ir jam teko į priekį kapanotis iš rikiuotės galo. Dėl perkaitintos sankabos nepavykus gerai sustartuoti jaunuolis netrukus prarado ir automobilio kontrolę, susidūrė su varžovu ir nusirito į patį rikiuotės galą. Tačiau tuomet ir prasidėjo pačios įdomybės.

Ratas po rato Kernius Šulinskas artėjo prie rikiuotės viršaus, aplenkė keletą varžovų, o galiausiai trasoje susidūrė dėl pirmos vietos kovoję latviai. Nors Kernius Šulinskas pro finišo vėliavą praskriejo ketvirtas, tačiau vieno iš susidūrusių latvių veiksmuose kaltę įžvelgę teisėjai jam skyrė nuobaudą, todėl Kernius Šulinskas žengė ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.

Ralio kroso varžybos

„Dienos pradžioje viskas klojosi pagal planą, bet finale, stovint starte ir įveržus automobilį perkaito sankaba. Startavau prastai, įjungus antrą bėgį automobilis irgi negreitėjo. Ne gana to, nesuvaldžiau automobilio, apsisukau ir nukritau į rikiuotės galą. Galvojau, kad jau viskas, kad rezultato nebebus, tačiau nenuleidau rankų ir pavyko per tuos šešis ratus kelis varžovus aplenkti. Po to paaiškėjo, kad teisėjai nubaudė vieną iš pagrindinių mano varžovų metinėje įskaitoje Linardą Jasoną ir mane pakėlė į trečią vietą. Nors šioms varžyboms kėlėme aukštesnius tikslus nei trečioji vieta, tačiau finale susidarius tokiai situacijai trečia pozicija buvo turbūt geriausia, ko dar buvo galima tikėtis“, – po finišo sakė dvylikos metų lenktynininkas Kernius Šulinskas.

Atskiros pastraipos vertas ir dar vienas, šioje įskaitoje lenktyniavęs lietuvis Davidas Šarkūnas. Jis galutinėje rikiuotėje iškovojo ketvirtą poziciją tarp keturiolikos dalyvių. Žinant tai, kad tai pirmasis šio jaunuolio sezonas, Davido Šarkūno laukia išties šviesi ateitis. Šioje klasėje taip pat lenktyniavo ir lietuvis Nikita Iljin, tačiau jį šiandien stabdė techninės problemos ir sportininkas į finalą nepateko.

Šioje klasėje nugalėtoju tapo latvis Roberts Purmalis, už savęs antroje vietoje palikęs tautietį Tomą Bumbiersą.

„Lada RX“ klasėje Lietuva savo atstovų neturėjo. Čia laimėjo Latvijos pilotas Niks Mezins. Martins Muraška finišavo antras, o Kristaps Kapacs iškovojo trečią poziciją.

Vienintelėje bagių klasėje „Xtreme“ varžėsi septyni dalyviai. Jų gretose buvo ir vienas lietuvis Matas Zavarskis. Nors visą dieną vaikinas laikėsi favoritų gretose, tačiau finale fortūna jam atsuko nugarą. Susidūręs su varžovu jis išlėkė iš trasos tolimajame posūkyje ir įstrigo vadinamoje gaudyklėje – trasos užribyje. Šioje klasėje nugalėtoju tapo Ronalds Baldins. Ralfs Igavens į viršų kėlė antrosios vietos taurę, o trečiąją poziciją iškovojo Roberts Rumbenieks.

Ralio kroso varžybos

Bene didžiausia drama užvirė klasėje „Super 1600“. Čia žiūrovų minia su nekantrumu laukė kuo baigsis dviejų lietuvių – Audriaus Krago ir Ryčio Gurklio dvikova. Jau nuo pirmos kvalifikacijos šie du varžovai negailėjo vienas kito automobilių kėbulų ir rėmė korpusus kovoje dėl kiekvieno trasos centimetro. Galiausiai finale triumfavo Audrius Kragas, kuris puikiai startavo ir vėliau nepriekaištingai gynėsi nuo oponentų.

„Gerai sustartavome, tempą palaikėme, o po to jau sekė gynyba. Važiuoti šiandien buvo sunku. Gerų ratų turbūt nei aš, nei mano varžovai nepadarėme. Į viską žiūriu optimistiškai ir džiaugiuosi tuo, kad pavyko laimėti“, – po finišo sakė Audrius Kragas.

Tuo metu Rytis Gurklys, finale atsidūręs besivejančio vaidmenyje, kiek netikėtai į priekį praleido ir latvį Martinsą Spikį bei turėjo tenkintis trečia vieta. Atsiėmęs trečiosios vietos apdovanojimą Rytis Gurklys situacijos nedramatizavo ir teigė, kad iki šiol laimėti trys etapai ir dabar iškovota trečia vieta jam metinėje įskaitoje vis dar leidžia jaustis saugiai.

„Buvo įdomu, konkurencinga ir sunku. Tiesioginės kovos buvo daug. Finale gavome šiek tiek dulkių. Tai užduoties nepalengvino, bet iš esmės tai rezultatas nėra blogas. Trečia vieta irgi gerai. Iki kito etapo bandysime padirbėti su startavimo technika ir vėl sieksime pergalės“, – mintimis dalijosi Rytis Gurklys.

Šioje klasėje startavo ir dar du lietuviai – Rytis Rutkauskas ir Kęstutis Skiezgilas. Kęstučiui Skiezgilui teko tenkintis paskutine vieta rikiuotėje, o Ryčiui Rutkauskui planus sujaukė finale netikėtai atsidaręs jo „Audi“ variklio gaubtas. Nepaisant šio netikėtumo Rytis Rutkauskas finišą pasiekė septintoje vietoje.

„Super 2000“ klasės finale publiką ant kojų pakėlė ir iš proto vedė Mindaugas Sidabras. Klaipėdietis Vilkyčiuose turėjo tokį publikos palaikymą, kokio galėtų pavydėti kiekvienas varžybų dalyvis. Puikiai startavęs finale Mindaugas Sidabras išlaikė iniciatyvą iki pat šachmatinės vėliavos mosto. Antroje vietoje finišavo ralio kroso ledi Maija Stakena. Po finišo Latvijos lenktynininkė sakė, kad finale ją kiek nustebino po palaistymo gana slidžia tapusi trasos danga. Mergina pasveikino pergalę iškovojusį Mindaugą Sidabrą ir tikino atkreipusi dėmesį, kad nugalėtojas čia turėjo ypatingą publikos palaikymą.

„Finalas buvo tikrai beprotiškas. Prieš mūsų startą buvo palaistyta trasa ir aš nesitikėjau, kad bus taip slidu. Bandžiau anksčiau jungti pavaras, bet ratai vis tiek ištisai sukosi. Galiausiai mane aplenkė tik vienas vyrukas. Bandžiau laikytis už jo ir kurį laiką tai daryti sekėsi puikiai. Džiaugiuosi už Mindaugą. Čia yra jo namų trasa, jis turi daug fanų, todėl tikrai sveikinu jį su pelnyta pergale. Mano rezultatas, antra vieta, tenkina, nes iškovojau nemažai metinės įskaitos taškų, o mano tiesioginiai varžovai kovoje dėl metinių pozicijų šiandien finišavo žemiau.

Lenktynės buvo tikrai puikios. Vilkyčiuose visuomet viskas aukščiausiame lygyje – pradedant visais patogumais dalyvių parke ir baigiant pačios trasos kokybe bei organizuotumu. Tai vienas geriausių etapų metuose. Čia tikrai visuomet malonu sugrįžti“, – po finišo kalbėjo Maija Stakena.

Trečioje šios klasės vietoje finišavo Ligitas Kordušas, tačiau jo kelias ant prizininkų pakylos nebuvo rožėmis klotas. Dar per kvalifikacinius važiavimus sportininkas susidūrė su techninėmis jo vairuoto „Honda“ problemomis. Dėl patekimo į finalą jam teko kovoti netgi paguodos finale. Iš jo į pagrindinį finalą patekęs sportininkas įrodė, kad jei ne techniniai gedimai, kamavę visą dieną, atvirų klausimų šios klasės finale galėjo būti ir dar mažiau.

„Gavosi maksimumas, ką pavyko pasiekti esamoje situacijoje. Finale pasidariau gerą startą ir viskas buvo gerai, bet iki tol automobilis tikrai tampė nervus su tais gedimais. Per tas technines problemas vos patekau į finalą“, – sakė Ligitas Kordušas.

Šioje klasėje taip pat varžėsi ir daugiau lietuvių. Valdas Mikužis finale pasirodymą baigė penktas, Mantas Sidabras finišo vėliavą kirto iškart už jo, o Rokui Jakubauskui šįsyk teko tenkintis dešimta pozicija.

Klasėje „BMW RX 3000“, kuri buvo pati gausiausia, startavo 16 dalyvių. Vienintelis mūsų šalies atstovas čia buvo Lukas Sidabras, kuris finale pademonstravo itin šaltus nervus ir apsigynęs nuo varžovų atakų iškovojo trečią poziciją. Šioje klasėje triumfavo Kaspars Fricsons. Beje, su pastaruoju Lukas Sidabras dar kvalifikacijų metu turėjo delikatų pasistumdymą kėbulais starto tiesiojoje. Antrą vietą šioje klasėje iškovojo Kristaps Kronbergs. Šioje klasėje užfiksuotas ir vienintelis varžybų virtimas. Jį finale pademonstravo latvis Ravis Geriks.

„SuperCars“ klasėje visą dieną varžovams vilčių nepaliko itin patyręs latvis, šios šalies ralio kroso žvaigždė Edijs Ošs. Jis už savęs finale paliko tautiečius – atitinkamai Arnį Odinsą ir Aldį Kasparovičių. Edijs Ošs negailėjo pagyrų varžybų organizatoriams ir tikino, kad ASK „Vilkyčiai“, kuriems rengti patikėtas net Europos automobilių kroso čempionato etapas, ir kitas savo organizuojamas varžybas įgyvendina pačiame aukščiausiame lygyje.

„Džiaugiuosi laimėjęs šias varžybas. Emocijos – pačios geriausios. Ši trasa man puikiai žinoma. Viskas šiandien buvo puiku kaip ir visada. Vilkyčiuose kiekvieną kartą yra puiki atmosfera, viskas suorganizuota tobulai. Pagalvota apie kiekvieną smulkmeną. Ir tai tikrai nestebina, nes organizatorius Kazimieras Gudžiūnas į kiekvieną savo renginį įdeda labai daug širdies, labai daug pastangų ir to nepastebėti neįmanoma. Labai puiku, kad Lietuva ir Latvija jau kurį laiką turi bendrą ralio kroso čempionato etapą. Ir net ne vieną. Jei ne Kazimiero Gudžiūno pastangos, Lietuvos šiame kalendoriuje tikrai nebūtų“, – pagyrų etapui negailėjo vienvaldis „Supercar“ klasės lyderis Edijs Ošs.

Šioje klasėje startavo ir lietuvis Vytautas Valukonis. Gerai pradėjęs dieną jis vėliau susisūdė su savo „Mitsubishi Lancer EVO“ problemomis ir iš kovos pasitraukė.

Po ketvirtojo Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionato etapo Vilkyčiuose ilgai tylu nebus. Jau rugpjūčio 6-ą dieną čia įvyks ir penktasis šių dviejų kaimyninių šalių ralio kroso čempionato etapas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją