Kaip teigia pats „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas, esminės bolido naujovės – keliasdešimt papildomų arklio galių, nepriklausoma visų ratų pakaba ir vien iš anglies pluošto pagamintas kėbulas.

Naujasis „Toyota Hilux“ komandos bazę pasieks pirmosiomis lapkričio dienomis. Oficialus jo pristatymas numatytas lapkričio viduryje.

„Hiluxu“ kvepėjo nuo pavasario

„Šių metų Dakare labai aiškiai pamatėme – sportinė technika nuvertėjo. Gamintojai, pagrindiniai šių lenktynių žaidėjai, daug investavo į naujus technologinius sprendimus. Nauji sportiniai bolidai tapo dar greitesni. Turėjome du pasirinkimus: guostis, kad pasaulis bėga nuo mūsų galimybių, arba priimti iššūkį žengti su juo koja į koją, kas automatiškai reiškia dar daugiau darbo komandai“,– pasakoja B. Vanagas.

Dar balandžio mėnesį „General Financing team Pitlane“ priėmė ambicingą sprendimą parduoti „Toyota Hilux“ ir daryti viską, kad spėtų su lyderių srautu. Tuo pačiu metu kai „Hilux“ iškeliavo į Kiniją, B. Vanagas su gamintoju derino susitarimą dėl naujo automobilio. Abi pusės sutarė dėl šių metų gamyklinio „Toyota Hilux“ modelio. Tiesa, su šiek tiek silpnesniu varikliu nei naudojo gamyklinė „Toyota Gazoo Racing“ komanda – toks skiriamas tik pilotams, kuriuos Dakare tiesiogiai aptarnauja gamintojas.
Benediktas Vanagas

„Būti gamyklinėje komandoje, žinoma, yra solidu, bet tokie kaštai kol kas dar tikrai ne mūsų biudžetui. Tris kartus didesnių išlaidų sau leisti negalime. Dėl to sutarėme dėl šiek tiek silpnesio variklio nei 2016 metų Dakare turėjo gamykliniai „Toyota“ bolidai“,– apie naują komandos „įrankį“ kalba B. Vanagas.

„Toyota“ manevras ir pasikeitęs susitarimas

Pagal pirminį susitarimą rugsėjo 15 dieną automobilis turėjo būti „General Financing team Pitlane“ komandos bazėje. Bet kardinaliai pasikeitusi „Toyota Gazoo Racing“ komandos kryptis planus gerokai pakoregavo.

„Nauja taktika, kurią priėmė „Toyota“, yra bagiai – viena ašimi varomi sportiniai bolidai. Gamykla perėjo į kitą lygmenį. Ta pačia kryptimi pirmieji nuėjo „Peugeot“, jų sportiniai automobiliai šiuo metu yra be galo greiti. Ir jei pavasarį tardamiesi dėl naujo bolido galvojome, kad būsime labai netoli geriausiųjų, gavome niuksą – viską iš esmės keičiančią žinią, kad partneriai pereina visai į kitą kategoriją. Panašu, kad gamykliniai bolidai vėl labai stipriai pagreitės“,– susitarimo eigą prisimena greičiausias Dakaro lietuvis.

Dėl pasikeitusių gamybinių pajėgumų ir gamyklos sprendimo pereiti į bagių klasę, pasikeitė „Toyota“ ir „General Financing team Pitlane“ komandos susitarimas. Pirmiausia, automobilis į Lietuvą atvyks beveik dviem mėnesiais vėliau nei planuota.

Antra – visiškai naują automobilį keičia bolidas, kuris šiais metais startavo gamyklinės komandos sudėtyje. Preliminariai tai bus bolidas, kuriuo startavo Yazeedas Al Rajhi, vienas iš trijų gamyklinės komandos pilotų. Trečia – tokie pokyčiai kardinaliai keičia pasiruošimo Dakarui planus.
Senasis B. Vanago bolidas iškeliavo į Kiniją

„Buvome suplanavę intensyvią pasiruošimo programą. Planavome lenktynes Maroke, aktyvią testų programą. Savaime suprantama, ji dabar susispaudžia į labai siaurus rėmus. Turėsime tik dvi savaites, bet pasistengsime jas išnaudoti maksimaliai efektyviai. Situacija nėra džiuginanti, bet ir toliau darysime geriausia, ką galime. Tiek iš savęs, tiek iš komandos reikalausime labai daug“, – sudedamąsias „Toyota Hilux“ įsigijimo detales dėsto praėjusį savaitgalį Druskininkų ralyje triumfavęs B. Vanagas.

Kodėl ir vėl „Toyota“?

Nepaisant pasikeitusio susitarimo, B. Vanagas ir „General Financing team Pitlane“ pasirinko „Toyota Hilux“. Čia lenktynininkas prabyla skaičių kalba.

„Sportinių „Toyota“ automobilių kainos ir kokybės santykis yra išlikęs geriausias. Kitas svarbus dalykas – aš tiesiog labiausiai tikiu „Toyota“. Dėl techninio reglamento pakitimo 2017-ųjų Dakarui dyzelinių automobilių oro restriktorius mažėja vienu milimetru, benzininių variklių – vienu didėja.

Pagrindinių konkurentų – „Mini“ ir „Peugeot“ – galia šiek tiek kris. Jie iki šiol naudojo stipriai galingesnius dyzelinius variklius. Neteisybė po truputėlį kinta benzinu varomų automobilių naudai“,– pasakoja Vytį per Pietų Amerikos žemyną vežantis B. Vanagas.

Priminsime, jog B. Vanagas Dakaro ralyje startavo keturis kartus ir visus kartus finišavo. Geriausiai „General Financing team Pitlane“ pilotui sekėsi 2015 metais, kuomet būtent „Toyota Hilux“ bolidą vairavęs lietuvis nugalėjo privačių komandų įskaitoje, o bendroje Dakaro ralio įskaitoje liko 24-as. Šis rezultatas – geriausias Lietuvos ir Baltijos valstybių istorijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)