Pasiūlymą dėl rinkliavos įvedimo kitą savaitę žadama pateikti svarstyti Vilniaus miesto tarybai. Ji turėtų patvirtinti konkretų mokesčio dydį, kam rinkliava galiotų. Įvažiavimą į senamiestį norima apmokestinti nuo kitų metų sausio.

Mokėtų visi, tik skirtingas sumas

Kaip antradienį spaudos konferencijoje teigė miesto meras Vilius Navickas, vienkartinis leidimas įvažiuoti į senamiestį, atsiskaitant grynais pinigais, kainuotų 10 Lt. Jei vairuotojas įsigytų specialią kortelę ir mokėtų į ją iš anksto padėtais pinigais, rinkliava sumažėtų perpus.

Už metinį leidimą tektų pakloti 1250 Lt (taksi automobiliams jis kainuotų perpus mažiau – 625 Lt) Metinis leidimas su 95 proc. nuolaida kainuotų 60 Lt – jį galėtų įsigyti senamiesčio gyventojai, vairuotojai su judėjimo negalia, policija, ugniagesiai, šiukšlių išvežimo, dujų, vandens ir nutekamųjų vandens bei elektros tinklų avarinės tarnybos.

Savivaldybės atstovų tikinimu, pastaroji kategorija mokėtų tik už įrenginį, pakeliantį užtvarus. Viena šeima galėtų gauti tris tokius įrenginius.

Nuolaidų esą galėtų tikėtis ir autobusų, elektrinių ar hibridinių transporto priemonių vairuotojai.

Mokestis būtų renkamas bet kuriuo paros ir savaitės metu. Jis būtų netaikomas dviratėms transporto priemonėms (motociklams, motoroleriams, mopedams)

Vairuotojams, susimokėjusiems už įvažiavimą į senamiestį, esą pigiau atsieitų automobilio stovėjimas. Pirmą ir antrą valandą mokestis sumažėtų 1 Lt, trečią – 2 Lt.

Iš viso būtų įrengti aštuoni užtvarai, pro kuriuos būtų galima įvažiuoti į Senamiestį: Bazilijonų, L. Stuokos-Gucevičiaus, Trakų, Latako, Universiteto, Totorių, Islandijos ir Subačiaus gatvėse. Preliminariais skaičiavimais, jie kainuotų iki 2,5 mln. Lt. Tikimasi, kad iš mokesčio kasmet būtų surenkama 8 mln. Lt per metus.

Nepatinka garsiai muzikos klausantis jaunimas

Kaip aiškino V. Navickas, rinkliava turi keletą tikslų. Norima sumažinti tranzitinį eismą per senamiestį, kuris yra įrašytas į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą. Per dieną į šią teritoriją įvažiuoja per 43 tūkst. automobilių. Anot mero, 45-50 proc. jų važiuoja tranzitu.

Taip pat norima mažinti užterštumą ir triukšmą, skatinti žmones vaikščioti pėsčiomis ar naudotis viešuoju transportu, padaryti senamiestį saugesnį ir patrauklesnį gyventojams bei svečiams, sukurti erdves be automobilių, kuriose „darniai sugyventų ir pėstieji bei dviratininkai“, pagerinti sąlygas spec. tarnybų transportui.

V. Navickas piktinosi, kad neretai į centrą atvažiuoja „jaunimas su golfais atvirais langais ir paleidžia garsią muziką“. „Jokiu būdu tai nėra ekonominiai būdai užlopyti biudžeto skyles ar pasipinigauti“, - tikino meras.

Paklaustas apie galimą neigiamą senamiestyje dirbančių bendrovių reakciją, V. Navickas priminė, kad tam tikru metu negalima įvažiuoti į Vilniaus Gedimino pr., „bet visi gyvena, nė viena įmonė nenumirė“.

Gyventojai siūlė verčiau branginti stovėjimą

Vilniuje rinkliava už įvažiavimą į senamiestį galiojo maždaug pusantrų metų nuo 1994-ųjų. Diskusijos dėl tokios pačios 1 Lt (vėliau – galbūt 5 Lt) rinkliavos užvirė ir prieš trejus metus. Toks mokestis esą būtų leidęs per parą surinkti apie 100 tūkst. Lt, bet šios minties buvo atsisakyta.

Apie galimybę apmokestinti įvažiavimą į senamiestį prabilta prieš kelis mėnesius. Tokia rinkliava buvo įtraukta į savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktus pasiūlymus, kaip gelbėti sostinės viešojo transporto sistemą nuo bankroto.

Įmonės vadovas Vaidotas Antanavičius tvirtino, esą jei nebus sumažintos išlaidos ir rasta papildomų lėšų, autobusai bei troleibusai Vilniuje jau šią vasarą bus priversti sustoti. Pasak jo, siekiant užtikrinti stabilų ir kokybišką transporto sistemos darbą 2009 m. reikia maždaug 162 mln. Lt vietoj biudžete numatytų 74 mln. Lt.

Todėl V. Antanavičius, be kita ko, paragino apmokestinti įvažiavimą į Vilniaus senamiestį.

Pernai pavasarį susisiekimo paslaugų atliktos beveik 1,5 tūkst. vilniečių apklausos rezultatai atskleidė, jog jie skeptiškai vertina rinkliavos tikslą.

Paklausti, ar mokamas įvažiavimas į senamiestį sumažintų spūstis Vilniuje, tik 36 proc. atsakė teigiamai, 52 proc. – neigiamai, 12 proc. neturėjo nuomonės.

Respondentų įsitikinimu, spūstis galėtų sumažinti didesnis mokestis už automobilių stovėjimą (teigiamai atsakė 63 proc.).

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją