Šiltasis metų laikotarpis – pats darbymetis alaus, ledų ir vaisvandenių gamintojams. Per vasarą jie parduodą didžiąją dalį savo produkcijos.

Tačiau šiemet vasaros sezonas džiugių naujienų nepateikė. Mat pirmieji metų šiltojo sezono mėnesiai nebuvo itin karšti. Tik karštesnę liepą produkcijos pardavimas išaugo.

AB „Premia KPC“ generalinis direktorius Arūnas Kontautas teigimu, „prekybos augimas, buvęs pernai ir užpernai, yra sustojęs. Manau, kad priežastys yra dvi. Pirmiausia šaltas oras gegužės ir birželio mėnesiais bei bendra ekonominė krizė, kuri vis dėlto verčia žmones taupyti“.

Anot ledų bendrovės direktoriaus, liepą jų produkcijos, palyginti su pernai, parduota 10 proc. daugiau. Aludariams liepa taip pat buvo dosnesnė, tačiau ankstesnių mėnesių rezultatai – kuklūs.

„Iš tiesų gegužės mėnesį pardavėme 1 proc. daugiau, birželį 1 proc. mažiau, o jau liepą pardavėme 22 proc. daugiau“, – LTV naujienų tarnybai sakė „Kalnapilio-Tauro“ grupės generalinis direktorius Valdas Tekorius.

Anot aludarių, šiemet, kaip ir pernai apie 15 proc. smuko alaus pardavimas kavinėse, baruose, viešbučiuose.

Tai siejama su maisto ir alaus brangimu, bei smunkančiu bendru vartojimu viešojo maitinimo įstaigose.

„Taip nutiko greičiausiai dėl didesnių kainų. Be to, rūkymo draudimas taip pat kažkiek mažina alaus vartojimą. Vis dažniau alus geriamas ne kavinėje, o ant suoliuko“, – kalbėjo V. Tekorius.

Vaisvandenių gamintojos „Selitos“ direktorės teigimu, šiemet jų produkcijos pardavimas taip pat neaugo. Tikimasi, kad jį atgaivins rugpjūtis, tačiau sinoptikai ilgalaikių karščių nežada ir šį mėnesį.