Ši įstatymo pataisa įsigalios nuo spalio 1 d. Už ją balsavo 45 Seimo nariai, prieš – 15, o 19 susilaikė.

Tačiau dar kovo pabaigoje Ekonomikos komiteto pirmininkė Birutė Vėsaitė spaudos konferencijoje tvirtino, kad įmonių vadovai nėra patys skurdžiausi žmonės, kurie negalėtų įsigyti automobilių be lengvatos.

„Nuo to laiko, kai Dalios Grybauskaitės, tuo metu buvusios finansų ministre, iniciatyva padaryta pataisa, kad netaikoma lengvata, praėjo treji metai. Firmų vadovai greičiausiai mano, kad laikas keisti automobilius jiems patiems, žmonoms, jų meilužėms. Manome, kad Lietuvai yra svarbesnių klausimų", - ironizavo parlamentarė.

Ji taip pat abejojo, ar leidimas įmonėms susigrąžinti PVM sumažintų skaudžių nelaimių skaičių Lietuvos keliuose.

Kai kurių Seimo narių skaičiavimu, šios įstatymo pataisos įplaukas į valstybės biudžetą sumažintų 80 mln. Lt, Finansų ministerijos skaičiavimu – apie 20 mln. Lt. Šiuos pinigus esą būtų galima panaudoti prasmingiau – kompensuoti provincijos mokytojų išlaidas kelionėms į darbą, trejus metus maitinti pradinukus.

Pirmąjį šio įstatymo pataisų variantą Seimui buvo teikusi Vyriausybė, tačiau jis, susipainiojus procedūrose, parlamento posėdyje buvo atmestas, tada savąjį, analogišką Vyriausybės pateiktam, parengė Seimo Ekonomikos komitetas.

Kritikavo dėl paramos turtingiesiems

Antradienio posėdyje prieš šį įstatymo projektą pasisakęs Tėvynės Sąjungos frakcijos narys Ramūnas Garbaravičius sakė, kad paprasti tarnautojai automobilį perka už savus pinigus, už kuriuos sumokėti ir „SoDros“, ir Pajamų mokesčiai, kai tuo tarpu įmonių vadovai šių mokesčių nemokės ir dar bus remiami šių mokesčių mokėtojų sąskaita.

„Reikia atsiminti, kad ši pataisa atveria kelius pigiau nusipirkti naujus asmeninio naudojimo automobilius tik įmonių vadovams ir jų artimiesiems, todėl naujus automobilius įsigys tie, kurie ir dabar važinėja pakankamai prabangiais ir nesenais automobiliais“, – sakė jis.

„Mercedes" panaujės, bet sąskaita tų, kurie tuos „laužus“ ir vairuoja“, – pridūrė parlamentaras.

Darbietis Saulius Girdauskas sakė, kad taip palaipsniui Lietuvoje atsinaujins automobilių parkas ir ragino nenustatyti sumos, nuo kurios galima susigrąžinti PVM už pirktą automobilį. Kiti parlamentarai jam taip pat antrino sakydami, kad kitos išeities nėra norint atnaujinti seną Lietuvos automobilių parką.

Kiti Seimo nariai tikino nesantys patenkinti šiuo siūlymu, tačiau esą jį būtina priimti, nes dėl Seime vykstančių svarstymų pirkėjai delsia ir sukelia sąstingį naujų automobilių rinkoje.

Balandžio pradžioje Seimas pradėjo svarstyti S. Girdausko pasiūlymą leisti susigrąžinti dalį Gyventojų pajamų mokesčio tiems gyventojams, kurie pirko naujus automobilius, kainuojančius iki 50 tūkst. Lt.

„Autotyrimų“ duomenimis, pernai naujų automobilių skaičiaus padidėjimas, lyginant su 2005-aisiais, šoktelėjo 37 proc. Esą būtent pagal šį rodiklį mūsų šalis nusileidžia tik Latvijai. Lietuvoje yra užregistruota daugiau nei 1,5 mln. automobilių.

DELFI užsakymu „Spinter tyrimų" atlikta apklausa parodė, kad statistinis lietuvis važinėja 1989-1994 metų gamybos automobiliu. Vairuojantis penkerių metų neturinčią mašiną gali pasigirti tik kas dvidešimtas šalies vairuotojas, o 14 proc. tenkina ir į „trečią dešimtį įkopę" automobiliai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)