aA
JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ toliau gausiai kaupia išankstinius elektra varomų vilkikų „Semi“ užsakymus, tačiau esminis klausimas – kada šios transporto priemonės pasirodys keliuose – vis dar lieka neatsakytas. Dabar skelbiama, kad masinė jų gamyba prasidės 2023-iaisiais – ketveriais metais vėliau nei Elonas Muskas žadėjo iš pradžių.
Ir Lietuvos įmonių laukiamo „Teslos“ vilkiko gamybos data – vis dar miglota
© Gamintojo archyvas

Ramonas Laguarta, vienos pirmųjų ir didžiausių „Tesla Semi“ užsakovių, bendrovės „PepsiCo“ generalinis direktorius, prieš mėnesį sukėlė šurmulį, kai pareiškė, kad pirmųjų elektrinių vilkikų laukia gruodžio mėnesį ir jau gavo vietos valdžios leidimą įrengti jiems skirtą „Megacharger“ įkrovimo stotelę. Tai paskatino spėliones, kad „Tesla“ pagaliau pradėjo serijinę šių transporto priemonių gamybą.

Vis dėlto praėjusiais metais savo vilkikų „PepsiCo“ taip ir nesulaukė. Galbūt šiai maisto pramonės milžinei sėkmė nusišypsos dar šiemet. Tačiau akivaizdu, jog didžiajai daliai „Tesla Semi“ užsakovų, tarp kurių yra ir keletas Lietuvos įmonių, savo transporto priemonių dar teks palūkėti bent iki 2023-iųjų.

Šią savaitę pasaulio žiniasklaidą apskriejo pranešimai, jog Nevados „Gigafactory“ gamykloje „Tesla“ pradėjo ribotą „Semi“ gamybą. Spėjama, kad šio gamybos etapo transporto priemonės ir bus skirtos „PepsiCo“.

Taip pat skelbiama, kad „Tesla“ pagamino ne tik keletą „Semi“ vilkikų, bet ir plėtoja „Megacharger“ stotelių bei milžiniškų „Semi“ baterijų įkrovimo technologiją.

Vis dėlto „Teslos“ vadovas E. Muskas spalį, pristatydamas trečiojo praėjusių metų ketvirčio įmonės rezultatus, pripažino, kad masinė „Semi“ gamyba neprasidės anksčiau kaip 2023 m. Jis teigia, kad technologiškai ši transporto priemonė yra visiškai paruošta pristatyti į rinką, tačiau pagrindinis ribojantis veiksnys – baterijų trūkumas. Kol ši problema nebus išspręsta, kompanija pagrindinį dėmesį sutelks į lengvųjų automobilių gamybą. Šiame segmente „Tesla“ naujus pardavimų rekordus fiksuoja ketvirtis po ketvirčio.

2017 m. pristatytą „Semi“ E. Muskas žadėjo pradėti gaminti 2019 m., bet vėliau data vis būdavo perstumiama į ateitį.

Kita vertus, net ir nepradėtas gaminti „Semi“ vilkikas „Teslai“ generuoja pajamas per išankstinius užsakymus. Nors oficialių skaičių įmonė nepateikia, skaičiuojama, kad klientai jau yra rezervavę daugiau kaip 2 tūkst. elektrinių vilkikų. Pirmiesiems užsakovams tai kainavo po 5 tūkst. JAV dolerių už vilkiką, tačiau labai greitai rezervacijų kaina buvo pakelta iki 20 tūkst. dolerių.

Kai kurių bendrovių „Teslai“ pateikti užsakymai matuojami triženkliais skaičiais. Pavyzdžiui, jau minėta „PepsiCo“ šiuo metu jau yra rezervavusi 100 „Semi“ sunkvežimių, siuntų tarnyba UPS – 125, vilkikų nuomos bendrovė „Pride Group Enterprises“ – 150.

Tarp išankstines „Semi“ rezervacijas pateikusių bendrovių yra ir Lietuvos įmonių. Kol kas po vieną elektrinį „Teslos“ vilkiką užsisakė „Girteka Logistics“, „Skubios siuntos“, „GP Transco“.

„Tesla“ žada, kad brangiausia „Semi“ versija vienu įkrovimu su kroviniu galės įveikti apie 900 kilometrų ir kainuos apie 180 tūkst. JAV dolerių. Pigesnis variantas atsieis apie 150 tūkst. dolerių, o jo nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu sieks apie 500 kilometrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.7778

Ir Lietuvos įmonių laukiamo „Teslos“ vilkiko gamybos data – vis dar miglota (12)

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ toliau gausiai kaupia išankstinius elektra varomų vilkikų...

Apie pažangą kuriant elektrinius sunkvežimius prisimelavusiai įmonei – šimtamilijoninė bauda (8)

Elektrinių sunkvežimių gamintoja „Nikola“ JAV Vertybinių popierių ir biržų komisijai...

„DB Schenker“ stato ant elektros kortos: užsakė 1500 „Volta Zero“ sunkvežimių (3)

Vokietijos logistikos milžinė „DB Schenker“ su Švedijos elektrinių komercinių transporto...

„Telia“ savivaldybėms siūlys sprendimą transporto taršai matuoti (2)

Lietuvoje vykstant diskusijoms dėl automobilių taršos ir jos apmokestinimo, „Telia“...

Jurbarko rajone – eksperimentinis kelias: vietoj įprasto granito dangai panaudotas šlakas

Jurbarko rajone baigtas tiesti pirmasis Lietuvoje kelio ruožas, kuriame panaudotas po nepavojingų...

Top naujienos

Kaip elgtis su naujus žemėlapius braižančiu Putinu: Vakaruose vyrauja du požiūriai (47)

Ukrainoje sprendžiasi Europos saugumo situacija. Vakaruose vyrauja du požiūriai, kaip reikėtų...

Ekonomikos sąstingis ar gili krizė: ekonomistai įvertino galimus scenarijus Lietuvai (11)

Ekonomistas Rimantas Rudzkis prognozuoja, kad dėl sparčiai augančios infliacijos bus pristabdytas...

Specialistai – apie šiuolaikinio gyvenimo būdo sukeliamą ligą: į medikus derėtų kreiptis, net jei jaučiate tai vos kartą per savaitę

Bjaurus deginimo ir graužimo pojūtis skrandžio srityje gali būti ženklas, jog jūs susiduriate su...

D+Alex Nicholson

Kylanti įtampa ir auganti rizika dėl Ukrainos jaukia pasaulines rinkas į ką atkreipti dėmesį

Rusijos pajėgų telkimą Ukrainos pasienyje strategai dabar įvardija kaip vieną pagrindinių...

D+Žinių radijas

Ar pavyks normalizuoti santykius su Kinija?

Ar vokiečiai ir prancūzai stos į Lietuvos pusę mūšyje su drakonu? Ar visgi ES jau per daug...

Keliuose – netikėta problema: dėl apšalusių laidų sustojo troleibusai perspėja apie plikledį ir šlapdribą

Kaip skelbia kelininkai, didžiojoje šalies dalyje keliai daugiausia šlapi ar drėgni, tačiau...

Pilvo skausmas ir pykinimas gali būti net infarkto požymis: gydytoja patarė, kaip nustatyti negalavimo priežastį

Virškinimo sutrikimai – vieni dažniausių sveikatos sutrikimų sąraše. Streikuojant...

Po neblaivaus skandalo Anastasija Voločkova gimtadienį šventė apsupta kamerų: sekėjai tai pavadino cirku, pasigedo šeimos ir draugų (2)

Anastasija Voločkova savo gimtadienio proga surengė didelę šventę, į kurią sukvietė begalę...

Po galingo ugnikalnio išsivežimo La Palmoje į kraterį nusileido mokslininkai: reginys jo viduje – įspūdingas

Ispanijai priklausančios La Palmos salos ugnikalnio pagrindiniame krateryje stovi du pliki pušų...

Į miškus vėl beldžiasi reforma – ką ji atneš (1)

2018 m. Lietuvą it buldozeriu pervažiavo tik per pusmetį subrandinta valstybinių miškų reforma,...