Ramonas Laguarta, vienos pirmųjų ir didžiausių „Tesla Semi“ užsakovių, bendrovės „PepsiCo“ generalinis direktorius, prieš mėnesį sukėlė šurmulį, kai pareiškė, kad pirmųjų elektrinių vilkikų laukia gruodžio mėnesį ir jau gavo vietos valdžios leidimą įrengti jiems skirtą „Megacharger“ įkrovimo stotelę. Tai paskatino spėliones, kad „Tesla“ pagaliau pradėjo serijinę šių transporto priemonių gamybą.

Vis dėlto praėjusiais metais savo vilkikų „PepsiCo“ taip ir nesulaukė. Galbūt šiai maisto pramonės milžinei sėkmė nusišypsos dar šiemet. Tačiau akivaizdu, jog didžiajai daliai „Tesla Semi“ užsakovų, tarp kurių yra ir keletas Lietuvos įmonių, savo transporto priemonių dar teks palūkėti bent iki 2023-iųjų.

Šią savaitę pasaulio žiniasklaidą apskriejo pranešimai, jog Nevados „Gigafactory“ gamykloje „Tesla“ pradėjo ribotą „Semi“ gamybą. Spėjama, kad šio gamybos etapo transporto priemonės ir bus skirtos „PepsiCo“.

Taip pat skelbiama, kad „Tesla“ pagamino ne tik keletą „Semi“ vilkikų, bet ir plėtoja „Megacharger“ stotelių bei milžiniškų „Semi“ baterijų įkrovimo technologiją.

Vis dėlto „Teslos“ vadovas E. Muskas spalį, pristatydamas trečiojo praėjusių metų ketvirčio įmonės rezultatus, pripažino, kad masinė „Semi“ gamyba neprasidės anksčiau kaip 2023 m. Jis teigia, kad technologiškai ši transporto priemonė yra visiškai paruošta pristatyti į rinką, tačiau pagrindinis ribojantis veiksnys – baterijų trūkumas. Kol ši problema nebus išspręsta, kompanija pagrindinį dėmesį sutelks į lengvųjų automobilių gamybą. Šiame segmente „Tesla“ naujus pardavimų rekordus fiksuoja ketvirtis po ketvirčio.

2017 m. pristatytą „Semi“ E. Muskas žadėjo pradėti gaminti 2019 m., bet vėliau data vis būdavo perstumiama į ateitį.

Kita vertus, net ir nepradėtas gaminti „Semi“ vilkikas „Teslai“ generuoja pajamas per išankstinius užsakymus. Nors oficialių skaičių įmonė nepateikia, skaičiuojama, kad klientai jau yra rezervavę daugiau kaip 2 tūkst. elektrinių vilkikų. Pirmiesiems užsakovams tai kainavo po 5 tūkst. JAV dolerių už vilkiką, tačiau labai greitai rezervacijų kaina buvo pakelta iki 20 tūkst. dolerių.

Kai kurių bendrovių „Teslai“ pateikti užsakymai matuojami triženkliais skaičiais. Pavyzdžiui, jau minėta „PepsiCo“ šiuo metu jau yra rezervavusi 100 „Semi“ sunkvežimių, siuntų tarnyba UPS – 125, vilkikų nuomos bendrovė „Pride Group Enterprises“ – 150.

Tarp išankstines „Semi“ rezervacijas pateikusių bendrovių yra ir Lietuvos įmonių. Kol kas po vieną elektrinį „Teslos“ vilkiką užsisakė „Girteka Logistics“, „Skubios siuntos“, „GP Transco“.

„Tesla“ žada, kad brangiausia „Semi“ versija vienu įkrovimu su kroviniu galės įveikti apie 900 kilometrų ir kainuos apie 180 tūkst. JAV dolerių. Pigesnis variantas atsieis apie 150 tūkst. dolerių, o jo nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu sieks apie 500 kilometrų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)