Dirbtinis intelektas nepakeis automobilio mechaniko, bet tikrai leis jam sparčiau rasti sprendimą kaip pašalinti keistą gedimą automobilyje – tokie palengvinimai taps norma tarp vis daugiau profesijų, rašoma pranešime spaudai.

„Naujoji dirbtinio intelekto banga žada, jog tai pakeis mūsų darbus, tai, kaip atliekame kasdienes veiklas. Tarkime, jei ruošiatės svarbiam pokalbiui su potencialiu klientu ir jums reikia parašyti verslo pasiūlymą, DI jums padės. Arba turite pasirašę CV, bet nesate įsitikinę, ar jis atrodo pakankamai profesionaliai – DI ir vėl ateis į pagalbą. Ir tai yra tik keletas paprastesnių pavyzdžių, nes šiuolaikinis DI jau geba spręsti rimtas mokslines problemas ir užduotis, programuoti, rašyti tekstus įvairiomis kalbomis ir t.t. Tad DI tikrai paveiks mūsų darbo įpročius ir tai jau vyksta – procesas bus ilgas, bet tikrai įdomus“, – neabejoja Marius Guobys, IT įmonės „Devbridge“ (priklausanti „Cognizant“ kompanijai), DevOps praktikų vadovas.

Ne grėsmė, o nauja galimybė

Neseniai paskelbtame „OpenAI“, „OpenResearch“ ir Pensilvanijos universiteto tyrėjų grupės pranešime teigiama, kad mažiausiai 80% visų darbo vietų, ypač tų, kurioms reikalingas aukštasis išsilavinimas, DI turės įtakos. Ką šis automatizavimo padidėjimas reiškia žmonėms, užsiimantiems ar siekiantiems karjeros IT kūrimo ar operacijų srityje?

Tyrime teigiama, jog tai paveiks karjerą technologijų srityje dviem būdais. Dirbtinis intelektas, kaip įrankis, padidins profesionalų produktyvumą ir galimybes. Verslo lygmeniu automatizavimo augimas reiškia padidėjusį DI specifinių įgūdžių, skirtų tokioms sistemoms kurti ir prižiūrėti, poreikį.

 IT įmonės „Devbridge“ DevOps praktikų vadovas Marius Guobys

„Į visa tai reikia žvelgti ne kaip į grėsmę, bet į naują galimybę. Šiai dienai neįsivaizduoju, kurios srities specialistai yra labiau susidomėję DI nei informacinių technologijų. Žvelgiant į DI dabartines galimybes ir tai, ką žada kūrėjai ateičiai, dirbtinis intelektas vienareikšmiškai paveiks visų IT sričių darbuotojus. Vieniems panaudojimas ir galimybės bus platesnės, kitiems – siauresnės. Jau šiandien pastebime daug naujų įrankių rinkoje, kurie yra grįsti dirbtiniu intelektu, geba įvertinti rašomo kodo kokybę, generuoti naują kodą papildomam funkcionalumui, testuoti, nuspėti ir t.t.“, – teigia M. Guobys.

Gajausias mitas

Pasak eksperto, turbūt gajausias mitas dabar yra tai, jog dirbtinis intelektas pakeis visus ir IT specialistai liks be darbo ir t.t.

„Visi pamename kaip buvo teigiama, kad vaizdo pokalbiai pakeis gyvus susitikimus. Kaip matome – jie jų pilnavertiškai nepakeitė, bet papildė ir įnešė naujų galimybių. Lygiai taip pat ir su dirbtiniu intelektu. Ar tai, jog dabartinis DI geba testuoti kuriamas programas reiškia, kad nebereikia testuotojų? Tikrai ne. Nauji įrankiai gali padidinti testuotojų efektyvumą taip, kad galėsime kurti ir išleisti naujus produktus daug sparčiau ir kokybiškiau. Arba programuotojai – taip, DI gali generuoti kodą (pavyzdžiui, „GitHub Copilot“, kuris teikia pasiūlymus kaip rašyti kodą ir pan.), bet tai toli gražu nėra pabaiga kaip tas kodas yra apjungiamas ir iš jo gimsta produktas, įvertinami vartotojų potyriai naudojantis produktu ir t.t.“, – paaiškina pašnekovas.

Tad, jo nuomone, automatizavimo įrankiai tikrai neturėtų būti vertinami kaip talentingų IT specialistų pakaitalas, tačiau, kad į kai kurias šios srities specialistų kasdienybę tai įneš daugiau pokyčių – matoma jau dabar.

„Tie patys DevOps (praktikos, apjungiančios programinės įrangos kūrimą ir IT operacijas) – kas jeigu dirbtinis intelektas leis mums efektyviau rasti problemas sistemose ir tvarkyti be papildomos intervencijos? Tarkime apmokome DI dirbti su mūsų sistema ir ją palaikyti – nebereikia atlikti rutininio stebėsenos darbo ir galbūt net tvarkyti vienų ar kitų smulkių problemų. Žinoma, dirbtinis intelektas gali ir pakeisti tam tikras IT sferos specialybes – pavyzdžiui, klientų palaikymas, vietoje to, jog jus aptarnaus ir jūsų problemą spręs žmogus, tai atliks DI. Dėl to vadinamųjų užduočių (angl. ticketing system) sprendimo būdai, manau, tikrai paveiks IT aptarnavimo sferą“, – įsitikinęs „Devbridge“ DevOps praktikų vadovas.

Reikia ypatingo atsargumo

Vis dėlto, M. Guobio teigimu, sprendimai dirbant su DI dar ganėtinai nauji ir juos reikėtų vertinti atsargiau.

„DI tikrai galės padėti IT specialistams, kurie darbuojasi naudojantis debesijos sprendimais, bet, pavyzdžiui, dirbant su itin jautriomis sistemomis ir duomenimis, turbūt nenorėsime, jog DI turėtų prieigą prie visų duomenų ir pan.“, – atkreipia dėmesį jis.

Šiuo metu žiniasklaidoje ypatingai narstomą DI produktą „Chat GPT“ ekspertas vertinga teigiamai. Nors jis, kaip ir daugelis, įžvelgia neabejotinus DI suteikiamus pranašumus ir galimybę efektyvinti procesus, tačiau skatina nepamiršti ir šio proveržio galimą šalutinį poveikį.

„Su juo yra smagu paeksperimentuoti, bet tuo pačiu vertinu atsargiai. Ypatingai, jeigu dirbame su jautriais duomenimis arba kodu, kuris rašomas klientui (intelektinė nuosavybė). Negalime tiesiog taip aklai visus duomenis perduoti ir pateikti DI varikliui, kadangi tie duomenys kažkur yra laikomi, vertinami. Dirbtinis intelektas su kiekviena užklausa mokosi kažko naujo ir tobulėja, bet visuomet išlieka tikimybė, kad tie duomenys gali patekti ir į nesaugias rankas. Tad „Chat GPT“ vertinu kaip itin įdomu pagalbininką, bet tikrai dar nesijaučiu taip komfortabiliai, kad šiam įrankiui galėčiau patikėti viską. Galbūt todėl daug didelių IT kompanijų kuria savus sprendimus, kurie leistų jų darbuotojams naudotis DI teikiamais privalumais užtikrinant duomenų saugumą, intelektinės nuosavybės apsaugą. „Cognizant“ kompanija, kurios dalimi esame, taip pat šiuo metu sparčiai dirba ties tuo, jog rinkai pristatytų naujus įrankius, kurie yra grįsti dirbtiniu intelektu. Technologijas kuriame, kad jos mums padėtų, tad mažiausiai, ko norime jog jos mums pakenktų“, – apibendrina pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją