Augantis technologijų vaidmuo kasdieniame gyvenime kels diskusijas apie tinkamą jų naudojimą. Tokia išvada padaryta naujausiame „Accenture Life Trends 2024“ tyrime, kuriame dalyvavo daugiau nei 15,2 tūkst. žmonių iš 21 pasaulio šalies, rašoma pranešime spaudai.

„Tyrime išskirtos penkios esminės sritys, kurios paveiks vartotojų apsipirkimo įpročius skaitmeninėje erdvėje. Šie pokyčiai privers verslus permąstyti savo strategijas: įmonės mažins kainas, vartotojai – išlaidas, todėl esminis rinkodaros uždavinys bus išlaikyti ir puoselėti kliento patirtį“, – sako „Accenture Song“ padalinio Baltijos šalyse vadovas Kaspars Auzarējs-Auzers.

Kaspars Auzarējs-Auzers

Lojalumą lems sukuriama vertė

Ekonomikai patiriant sunkumų, įmonės bando mažinti išlaidas. Todėl kartais dėl to nukenčia produktų arba aptarnavimo kokybė. Vis dėlto klientai greitai pastebi tokius pokyčius, kaip nelogiškos prenumeratos sąlygos, produkto dydžio ar kiekio sumažėjimas, aptarnaujančio personalo stygius. Tyrimas nustatė, kad 47% klientų jaučiasi mažiau vertinami dėl prasto klientų aptarnavimo, 41% – dėl nereagavimo į pateiktą atsiliepimą, o 37% klientų paminėjo suprastėjusią produktų kokybę. Visa tai neigiamai atsiliepia lojalumui.

Darbo užmokestis ne visada kyla tiek pat, kiek infliacija. Gyventojai nebegali įsigyti to paties kiekio prekių už tą pačią pinigų sumą kaip anksčiau, todėl vis dažniau pigesnė alternatyva laimi prieš mėgstamą prekės ženklą. Ateinančiais metais įmonėms bus kritiškai svarbu stiprinti santykį su vartotoju ir išlaikyti lojalumą. Įmonėms reikia naujų strategijų, kad parodytų savo vertę klientams ir požiūrį į juos. Būtina rasti būdų, kaip subalansuoti sąnaudas su pelnu ir neperkelti kainų didinimo naštos tik ant vartotojų pečių.

Augs dirbtinio intelekto įtaka

Tinkamai įdarbintas dirbtinis intelektas atveria naujų galimybių kiekvienai įmonei. Jos gali geriau pažinti savo klientus ir užmegzti su jais prasmingus santykius, gali novatoriškai plėtoti savo prekės ženklus. Dirbtinio intelekto priemones kasdienėje veikloje pasitelkia ir vis daugiau vartotojų, o tai reiškia, kad jie kur kas greičiau randa informaciją, gali pasitikslinti faktus, gauti rekomendacijų, atitinkančių jų poreikius, panaikinamas kalbos barjeras, pagerinamos sąlygos kalbos sutrikimų turintiems žmonėms.

Platus galimybių spektras ir visuomenės susidomėjimas dirbtiniu intelektu padeda prekių ženklams kurti apgalvotai parašytą, vizualiai patrauklų turinį. Svarbu laiku pasinaudoti atitinkamomis galimybėmis ir taip plėsti prekės ženklo identitetą. Dirbtinio intelekto pagalba bus galima plėtoti dvikryptę komunikaciją: klientai galės papasakoti savo pageidavimus prekių ženklams, taip suasmenindami savo apsipirkimo patirtį per pokalbį. Po penkerių metų žmonių sąveika su internetu bus kitokia, nei esame įpratę matyti dabar, ir visa tai lems dirbtinio intelekto pažanga. Akivaizdu viena – žmonės iš įmonių tikėsis maksimaliai suasmenintų, aktualių produktų ir paslaugų.

Bus svarbi kūrybiškumo ir technologijų sąveika

Skaitmeninis turinys dabar pasiekiamas taip plačiai, kaip niekada anksčiau, todėl prekių ženklams išsiskirti darosi vis sunkiau, o žmonės nusivilia vidutiniškais pasiūlymais. Ateinantys metai bus laikas galvoti, eksperimentuoti, plėtoti ir išbandyti idėjas, kurioms svarbus kūrybiškumas. Tai – ne pats pigiausias kelias įmonėms, tačiau gauta nauda gali pranokti lūkesčius.

Mažindamos išlaidas, įmonės dažnai nutraukia kūrybiškų idėjų finansavimą, dėl to daugelis drąsių sumanymų lieka neįgyvendinti. Toks žingsnis nėra teisingas, nes būtent naujovės ir drąsa vartotojams sukelia jaudulį ir emocinį ryšį, kuris svarbus lojalumo formavimui. Siekdamos taupyti, įmonės renkasi anksčiau naudotus sprendimus, tačiau tai neatliepia šiuolaikinio vartotojo poreikių.

Kad išvengtų šabloniškumo, prekės ženklai turi pasitelkti ir kvalifikuotus kūrybos specialistus, ir pasinaudoti technologijų pranašumais. Kūrybiškumas ir dėmesys detalėms toliau duos pelno, tik reikia rasti tinkamą balansą ir nebijoti eksperimentuoti.

Tikslingas technologijų naudojimas

Pastaraisiais metais technologijų plėtra ypač sparti. Ji kuria neįtikėtinai daug pažangos daugelyje ekonomikos sričių, tačiau viskas nėra taip paprasta. 41% aktyvių technologijų vartotojų teigia, kad technologijos jų gyvenimą apsunkino tiek pat, kiek ir supaprastino. Kad galėtų prisitaikyti prie greitų pokyčių, žmonės turi būti pasirengę gerinti savo skaitmeninio raštingumo lygį. Problemos, su kuriomis susiduriama dažniausiai: baimė prarasti darbą, negebėjimas patarti savo vaikams dėl tolimesnės karjeros. Technologijos prisideda prie vienatvės ir kelia psichinės sveikatos problemų, ypač tarp paauglių.

Visgi akivaizdu, kad technologijų plėtros tempai nesustos, tad žmonės turės priimti svarbius sprendimus dėl asmeninės ir globalios gerovės. Tai ne tik kiekvieno asmeninė, bet ir įmonių atsakomybė, kurios išvengti nepavyks. Norint kurti gerą įvaizdį, būtina investuoti į skaitmeninį raštingumą, mokyti vartotojus apie technologijų poveikį jų gyvenimui ir sveikatai. Tai kurs papildomą santykių su vartotojais vertę.

Keisis ne tik įpročiai, bet ir vertybės

Tyrimas atskleidė, kad 50 proc. žmonių permąsto savo gyvenimo pasirinkimus, paveikti pandemijos ir vėlesnių įvykių. Didėjantys pragyvenimo kaštai ir netikrumas dėl ateities daro didelę įtaką jaunosios kartos pasirinkimams ir sprendimams. Visuomenė planuoja gyvenimą trumpesniais laikotarpiais. 48 proc. žmonių savo ateitį planuoja vos metams į priekį arba visai jos neplanuoja. Jeigu anksčiau turėjome aiškų įsivaizdavimą, kaip žmonės vertina savo karjerą, šeiminį gyvenimą ir ateitį, tai dabar visos ankstesnės prielaidos apie asmens priklausymą konkrečiai amžiaus grupei, lyčiai, socialiniam ir ekonominiam segmentui ar karjeros etapui nebėra naudingos.

Ilgainiui prekės ženklai praras iki šiol taikytą segmentavimą, todėl teks keisti strategijas ir vartotojų pasiekiamumą. Svarbu įvertinti, kaip aktualūs pokyčiai veikia žmonių perkamąją galią ir priklausymo bendruomenei jausmą. Įmonės turi nuolat prisitaikyti ir pasinaudoti galimybėmis palaikyti žmonių pasirinkimus ir vertybes. Negana to, bus svarbu užtikrinti, kad prekės ženklo komunikacija bei teikiami pasiūlymai būtų pakankamai nuoseklūs ir lankstūs besikeičiant rinkos sąlygoms.