Štai kaip tai galite padaryti:

Studijuokite skelbimus

Daugelis žmonių siunčia savo CV į daug pozicijų, nesirinkdami įmonių ir nestudijudami skelbimų. Juk paspausti „Kandidatuoti“ yra kur kas lengviau, nei dar šiek tiek prisėsti ir pastudijuoti, kas parašyta darbo aprašyme, tiesa?

Nesielkite taip, jei norite dirbti toje įmonėje, kurioje svajojate save realizuoti ar užimti tą poziciją, kurią trokštate užimti.

Tiesa ta, kad už darbo aprašymo visada slypi priežastys, nurodanti, kodėl įmonė ieško žmogaus. Galbūt įmonei reikia naujos verslo partnerystės strategijos arba naujo vadovo, kuris vadovautų komandos restruktūrizavimui. O gal ji nori iš pagrindų pertvarkyti savo klientų patirties kelionę ir jiems reikia lyderio, kuris vadovautų pokyčiams.

Kad ir koks būtų kompanijos poreikis, jei norite pereiti nuo nepatogaus savęs pardavimo metodo prie užtikrintumo jausmo darbo pokalbių metu, jūsų užduotis – išsiaiškinti įmonės iššūkius dar prieš kreipiantis dėl darbo vietos arba prieš kandidatuojant į poziciją.

Žinoma, jeigu pretenduojate į vieną poziciją, ilgainiui pastebėsite, kad daugelyje pareigybių egzistuoja panašūs iššūkiai. Tačiau geriau tai žinoti užtikrintai, nei skrajoti padebesiais ir daryti prielaidas. Vidutinio lygio kandidatai mano, kad visi pareigybių aprašymai yra vienodi. Geriausi kandidatai kiekvieną darbo aprašymą bei įmonę vertina kaip unikalius.

Kokią problemą gali išspręsti tik tu?

Reikalavimai, esantys darbo skelbime, padiktuoja, kokią problemą galite jiems išspręsti, o svarbiausia, – pasufleruoja kaip jūs su savo talentais, įgūdžiais bei darbo patirtimi imsitės spręsti jų iššūkius.

Kai kandidatai susitelkia tik į save ir daugiausia dėmesio skiria savęs pardavimui, dažnai jaučiasi taip, tarsi turėtų viską padėti ant stalo – papasakoti visą turimą darbinę patirtį, įgytą išsilavinimą, pliurpti apie įvairias stipriąsias asmenines savybes, pasiekimus ir tikėtis geriausio.

Tačiau jei visą savo patirtį įrašysite į gyvenimo aprašymą arba per pokalbius pateiksite ilgus atsakymus apie savo nuveiktus darbus, pokalbio vedėjai gali būti priblokšti ir kartais net sutrikę. Norinti iš tiesų padaryti įspūdį įdarbinimo specialistams, tapti įsimintinu kandidatu ir gauti darbo pasiūlymą, reikia atpažinti įmonės iššūkius dar prieš darbo pokalbį. O pokalbio metu privalu pateikti savo galimus sprendimus bei pasidalinti patirtimi, kokius sprendimus priėmėte susidūrę su panašia ar tokia pačia problema ankstesnėse patirtyse.

Pateikdami sprendimus arba bent jau žinodami, kaip anksčiau sprendėte panašius iššūkius, būsite patrauklesnis nei vidutinis kandidatas, kuris pasakoja apie viską, ką kada nors yra veikęs. Net jei dar nesate sprendę konkrečių iššūkių, su kuriais susiduria įmonė, į kurią pretenduojate, žinojimas, kaip ankstesnės jūsų pareigos padeda jums siekti norimų pareigų, vis tiek išskirs jus iš kitų. Jau nekalbant apie tai, kad įgiję aiškumo dėl savo patirties ir kompetencijos, labiau pasitikėsite savo įgūdžiais ir pasiekimais. O kuo labiau pasitikėsite savo įgūdžiais ir verte, tuo lengviau ir užtikrinčiau galėsite kalbėti apie save, nemanydami, kad privalote save pardavinėti įdarbinimo specialistui.
Asociatyvioji nuotrauka

Darbo pokalbiams privaloma ruoštis

Ypač tada, jeigu seniai dalyvavote darbo pokalbyje. Žinoma, viskam jūs nepasiruošite. Niekada nežinosite, kokio klausimo galite sulaukti. Vis populiaresni tampa situaciniai klausimai, kuriems ne visada pasiruoši.

Bet net ir tokiu atveju reikia pamąstyti, ką darbo pokalbio metu jūs norite apie save ištransliuoti, o ko ne, kokius darbinius pavyzdžius norite pateikti, kaip galėtumėte pademonstruoti savo motyvaciją. Tokiu būdu bus mažiau nepatogaus jausmo, kad pardavinėjate save ir jausitės labiau užtikrinti tuo, ką pasakojate apie save.

Padėkite įmonei priimti duomenimis grįstą sprendimą

Na ir paskutinis patarimas. Jei nuolat jaučiatės taip, tarsi turėtumėte įtikinėti įmones, kad jos jus įdarbintų, arba nerimaujate, kad kalbėdami apie save atrodysite arogantiškas ar pasipūtęs, laikas keisti požiūrį.

Teksto pradžioje rašiau, kad turite koncentruotis ne į save, o į įmonę. Pripažinkite, kad jūsų atsakomybė įdarbinimo proceso metu yra padėti jiems priimti duomenimis grįstą sprendimą, kuris nuvestu prie rezultato, – įdarbinti tinkamą kandidatą. Ir, žinoma, tas asmuo turėtumėte būti jūs. Taigi, užuot laikę kalbėjimą apie save „pardavimu“, našta ar nepatogumu, žiūrėkite į tai kaip į savo būdą būti naudingam ir informatyviam.

Galvokite apie tai taip: kuo daugiau (bet konkrečiau) įdarbinimo specialistai sužinos apie jūsų įgūdžius ir nuveiktus darbus, tuo geriau galės nuspręsti, ar esate tinkamas pozicijai. Be to, jeigu tinkamai save pristatysite darbo pokalbių metu, jie pasitikės jumis ir tikės, kad patenkinsite jų poreikius ir įmonėje klestėsite. Iki šiol galėjote prarasti galimybes užimti norimą poziciją ne dėl to, kad nesate pakankamai geras toms pareigoms, o dėl to, kad įdarbinimo specialistai neturėjo pakankamai konkrečios, geros ir tinkamos informacijos, kad užtikrintai pasirinktų jus, o ne kitus.

Daugelis žmonių skundžiasi, kad ieškosi darbo 3, 4, 5 ar net dar daugiau mėnesių. Kad išspręstumėte šią problemą, turite pakeisti savo mąstyseną ir pripažinti, kad dalijimasis savo pasiekimais yra ne erzinantis, o informatyvus dalykas, galintis nulemti jūsų priėmimą į naują poziciją naujoje kompanijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją