Darbuotojai vertina dėmesį

Iš patirties žinau, kad darbuotojai labiausiai vertina vadovą, kuris juos pažįsta, skiria laiko pokalbiams bei svarbių klausimų aptarimui. Žinoma, didesnių komandų vadovai ne visada randa laiko kiekvienam, tačiau tai – didžiulė klaida, neretai lemianti darbuotojų pasitikėjimo vadovu mažėjimą.

Nuoseklus tvarkaraštis

Nuoseklumas yra labai svarbus norint efektyviai valdyti savo komandos laiką. Nustatytas komandos tvarkaraštis didina efektyvumą, nes komandos nariai geriau susipažįsta su kasdiene savo ir kolegų veikla. Tvarkaraštyje reikėtų numatyti laiką susitikimams, kuriuose kalbamasi ne tik apie kasdienes atsakomybes ir planus.

Susitikimų metu reikėtų skirti nors po keletą minučių skirtingų skyrių (mažesnėse įmonėse – žmonių) darbui aptarti, pasiteirauti kolegų, kaip jie jaučiasi, kokių sunkumų kyla darbe, kuo jūs, kaip vadovas, galėtumėte padėti. Nustebsite, kiek naudos atneša reguliarus ir paprastas pasiteiravimas: kuo galėčiau tau padėti?

Prioritetų keitimas

Didžiulė komandos laiko valdymo problema yra daugelio komandos narių nesugebėjimas atsisakyti užduočių, kai jų darbo krūvis – per didelis. Suteikite savo komandai galimybę aptarti užduotis su jumis ir išsiaiškinti, kuri užduotis – svarbesnė, o kurią galima atidėti.

Galite suteikti darbuotojams laisvę priimant šiuos sprendimus ir, jeigu kyla nesutarimų su kolegomis, pasikalbėti su jumis. Tokiu būdu darbuotojai laiku atliks svarbiausias užduotis, pasieks numatytus tikslus ir žinos, kad bet kada gali ateiti pasitarti su jumis. Šis metodas padeda kurti tarpusavio pasitikėjimą ir „neužversti“ darbu vieno komandos nario.

Reguliarūs pokalbiai

Komandos laiko valdymas apima daug reguliarių susitikimų, kad jūs, kaip vadovas, padrąsintumėte bei įkvėptumėte darbuotojus išlaikyti optimizmą bei gerai jaustis darbe. Padėka komandos nariams už darbą kas savaitę ar mėnesį padeda kiekvienam darbuotojui išlaikyti motyvaciją bei jaustis įvertintu.

Tai gali būti, tarkime, mėnesio pabaigos pietūs su pica ar kavos pertraukėlė kiekvienos savaitės nustatytą dieną, kuomet susirinkusi komanda ne tik aptaria pasiektus tikslus bei numatytus darbus, bet ir bendrauja neformaliai.

Geri santykiai prisideda prie verslo sėkmės

Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad daugelis sėkmingų vadovų patvirtintų, jog teigiamas santykis ir ribų neperžengiantis ryšys su pavaldiniais – vienas iš verslo sėkmės garantų. Galimybę bendrauti su vadovu turintys darbuotojai labiau juo pasitiki, jaučiasi ramesni savo darbo vietoje. Tai padeda išlaikyti produktyvumą ir darbuotojų lojalumą įmonei, o ilgainiui – užtikrina verslo sėkmę, parodė Čikagos žurnalistikos universitete atliktas tyrimas.

Bendravimas yra svarbus ne tik sėkmingų darbuotojų santykių, bet ir visos įmonės komponentas. Atviro bendravimo skatinimas leidžia darbuotojams suprasti, kad jūs kaip vadovas esate pasirengęs išklausyti jų rūpesčius ir rimtai atsižvelgti į jų nuomonę. Vienas iš būdų skatinti bendravimą yra atvirų durų politika ir tiesioginis bendravimas su kiekvienu. Kai darbuotojai ateina pas jus su savo rūpesčiais, idėjomis ar skundais, įsitikinkite, kad skiriate jam pakankamai dėmesio.

Reikėtų nepamiršti, kad jūsų kaip vadovo užduotis yra suprasti savo darbuotojų stipriąsias ir silpnąsias puses bei tobulinti jų įgūdžius. Vienas iš būdų tai padaryti – konstruktyvus grįžtamasis ryšys, sutelkiant dėmesį į konkrečias problemas, išlaikant pozityvumą ir skatinant darbuotoją. Išsakydami pastabas būtinai nurodykite konkretų klausimą ir būdus, kaip darbuotojas galėtų įveikti kliūtis ateityje. Labai svarbu atkreipti dėmesį į konkretaus komandos nario gebėjimą priimti kritiką. Kuo daugiau bendrausite, tuo geriau žinosite, kaip kalbėtis su konkrečiu žmogumi.

Finansinių paskatų nepakanka

Nors buvo, yra ir visada bus darbuotojų, kurie labiausiai mėgsta finansiškai išreiškiamą vadovo dėmesį, šiuolaikiniai žmonės tikisi ir kitokių paskatų. Patraukli alga ir premijos gali privilioti darbuotojus, tačiau neišlaikys jų motyvacijos ir nesukurs ilgalaikio pasitikėjimo vadovu.

Nors JAV tyrimų centro „Pew“ apklausos duomenimis, 63 proc. darbuotojų meta darbą dėl per mažo atlyginimo, nemažai daliai svarbūs kiti dalykai, pavyzdžiui, darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra. „Prudential Financial“ tyrimas atskleidė, kad 32 proc. darbuotojų, pakeitusių darbą, priėmė mažesnį atlyginimą dėl galimybės suderinti darbą ir kitą veiklą. Akivaizdu, kad vienas iš būdų motyvuoti komandą – neapriboti ir suteikti galimybę rinktis, pavyzdžiui, darbo vietą ar valandas.

Darbuotojai ypatingai vertina vadovus, kurie rūpinasi ne tik savo verslo bei darbuotojų gerove, bet atsižvelgia ir į paramos reikalingų žmonių poreikius. Lietuvoje gausu nevyriausybinių organizacijų, kurioms nuolat reikia savanorių padėti nuskriaustiesiems ar pinigų, aprūpinti skurstančius. Jūs, kaip vadovas, galite pasirinkti iš daugybės paramos variantų ir bendram tikslui suvienyti darbuotojus. Tai gali būti visos komandos savanoriavimas pasirinktoje organizacijoje, pinigų ar daiktų aukojimas stokojantiems, gamtos švarinimo akcijos ir panašios veiklos.

Nustebsite pamatę, kaip bendras tikslas suvienija komandos narius, o kartu kelia darbuotojų pagarbą vadovui. Dėmesys tiems, kuriems sunku, rodo vadovo empatiją bei pastangas skirti laiko pagalbai net labai užimtoje darbotvarkėje ar ne darbo metu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)