Daugiausia pajamų (50,2 mln. Eur) gauta už pašto siuntinių siuntimą – 2023 m. antrąjį ketvirtį jos sudarė 76,9 proc. visų bendrųjų pašto sektoriaus pajamų.

Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis užėmė AB Lietuvos paštas (26,4 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (19,8 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (11 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (10,3 proc.) ir UAB „Omniva LT“ (9,2 proc.).

Šių metų antrąjį ketvirtį iš viso išsiųsta 21,4 mln. pašto siuntų – 2,2 proc. daugiau, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu. Vertinant pašto siuntas pagal kryptį, didžiausią dalį sudarė vidaus pašto siuntos – 62,4 proc., arba 13,3 mln. vnt., tačiau jų dalis per metus sumažėjo 8 procentiniais punktais.

„Vertinant pašto siuntas pagal pristatymo būdą, matomos tos pačios tendencijos, kaip ir prieš metus. Didžiausia dalis pašto siuntinių (58 proc.) atsiimta pašto siuntų savitarnos terminaluose. Tai lemia gavėjų poreikius atitinkanti, patogumą ir lankstumą užtikrinanti bei toliau pašto paslaugos teikėjų vystoma siuntų savitarnos terminalų paslauga“, – aiškino RRT geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės patarėja Ernesta Vagonienė.

44,2 proc. visų pašto siuntų, atsiimtų pašto siuntų savitarnos terminaluose, pristatė UAB „Omniva LT“, AB Lietuvos paštas (28,6 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (15,2 proc.), UAB „Itella logistics“ (6,86 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (5,2 proc.).

„Stebime toliau nuosekliai didėjantį pašto siuntinių kiekį – per II ketvirtį iš viso išsiųsta 12,1 mln. pašto siuntinių, palyginti su pernai, 9 proc. daugiau. Pašto siuntiniai sudarė 56,6 proc. visų pašto siuntų“, – teigė E. Vagonienė.

Pajamos, gautos už pašto siuntinių pristatymą, siekė 50,2 mln. Eur ir buvo 3,6 proc. didesnės, palyginti su 2022 m. II ketvirčiu. Pagal pajamas, gautas už pašto siuntinių pristatymą, didžiausias rinkos dalis užėmė UAB „DPD Lietuva“ (25,7 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (12,4 proc.), UAB „Omniva LT“ (12 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (11,6 proc.) ir AB Lietuvos paštas (10,9 proc.).

Tuo metu korespondencijos siuntų kiekis, palyginti su pernai, toliau mažėja. Antrąjį ketvirtį jis smuktelėjo 5,5 proc. Šią tendenciją galima sieti su augančiu el. paslaugų naudojimu, kuris pakeičia tradicinį laiškų siuntimą paštu.

Pajamos, gautos už korespondencijos pristatymą, siekė 13,6 mln. Eur ir buvo 13,6 proc. didesnės, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu.

Didžiausias rinkos dalis užėmė AB Lietuvos paštas (75,8 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (10,2 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (3,9 proc.), UAB „Zipas“ (3,1 proc.), UAB „Pašto paslaugos“ (2 proc.) ir UAB „TNT“ (1 proc.).

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją