Kaip bendrovės pranešime teigė LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas, gerėjantys rezultatai rodo, kad LTG pasirinkta kryptis diversifikuoti veiklas ir plėsti paslaugas į naujas rinkas, ypač Vakarų Europos yra teisinga – šiuos metus LTG pradėjo tvirtai stovėdami ant kojų.

Grupės įmonių pardavimų pajamos teikiant krovinių pervežimo geležinkeliais paslaugas išaugo 0,9 mln. Eur arba 0,6 proc. ir siekė 137,9 mln. Eur. Dėl sankcijų poveikio bei mažinant sąsajas su Rusija ir Baltarusija krovinių vežimo apyvarta pirmąjį šių metų pusmetį sumažėjo 23 proc., tačiau dėl „LTG Cargo“ grupės įmonių nuosekliai vystomų paslaugų Lenkijos rinkoje ir kitų tarptautinių pervežimų pajamos auga.

Keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ pardavimų pajamos šiemet išaugo 6,2 mln. Eur arba 44,1 proc. iki 20 mln. Eur. Pajamų augimui įtakos turėjo augantys keleivių srautai tiek vietinio, tiek ir tarptautinio susisiekimo maršrutais bei praėjusių metų pabaigoje keleiviams pristatytas naujas maršrutas Vilnius-Varšuva–Krokuva.

LTG grupės investicijos 2023 m. pirmąjį pusmetį sudarė 155 mln. Eur. Didžioji investicijų dalis buvo skirta geležinkelių infrastruktūrai atnaujinti ir plėsti (87,7 proc.) – elektrifikuojama pagrindinė šalies geležinkelio arterija Vilnius–Klaipėda, įgyvendinamas Baltijos šalis į Europos geležinkelio tinklą integruosiantis geležinkelio infrastruktūros projektas „Rail Baltica“. Vystomi skaitmenizavimo projektai, keleiviams teikiamų paslaugų gerinimui stotyse diegiama nauja stočių informavimo sistema, rekonstruojamas Vilniaus geležinkelio stoties pastatas, pasirašyta sutartis su tiekėju dėl naujų elektrinių ir baterinių keleivinių traukinių įsigijimo.

Šalies geležinkelių infrastruktūros valdymu ir modernizavimu užsiimančios bendrovės „LTG Infra“ pardavimų pajamos per pirmuosius šešis šių metų mėnesius sumažėjo 15,5 mln. eurų arba 21,2 proc. ir siekė 57,7 mln. eurų. Reikšmingiausios įtakos pardavimo pajamų kritimui turėjo sumažėjusios grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ pervežimo apimtys.

Dėl pasikeitusių veiklos sąlygų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo „LTG Infra“ veiklos pajamos ir sąnaudos balansuojamos valstybės skiriamomis subsidijomis. Ilgalaikis valstybės įsipareigojimas subalansuoti infrastruktūros valdytojo pajamas ir sąnaudas įtvirtintas tiek Europos Sąjungos, tiek ir Lietuvos teisės aktuose. Valstybės finansavimas būtinas siekiant užtikrinti infrastruktūros techninę priežiūrą ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

Grupės sąnaudos 2023 m. pirmąjį pusmetį sumažėjo 8,6 mln. eurų arba 4,1 proc. Nors ženklios įtakos sąnaudų dydžiui turi infliacija ir energetinių išteklių kainų svyravimai, LTG grupei pavyko optimizuoti veiklos išlaidas ir išvengti nuostolių. Grupė tęsia veiklos efektyvinimo iniciatyvas ir diversifikaciją, siekdama didinti pervežimo apimtis, optimizuoti sąnaudas bei mažinti valstybės subsidijų poreikį veiklos subalansavimui.