Kaip teigiama, užsakymai, kaip ir iki šiol, bus surenkami Mindaugo gatvėje esančioje „Iki“ parduotuvėje.

„Tai, kad net trys autonominiai automobiliai išvažiavo į miesto centro gatves ir dalyvauja eisme didelio judrumo ir sudėtingumo sąlygomis – pažanga globaliu mastu. Vilnius tapo pirmuoju tokiu miestu. Prekės pristatomos greitai, automobiliai sėkmingai dalyvauja judriame eisme, nestringa net ir tankiai apstatytuose kiemuose. Nebuvo jokių incidentų, o vartotojai teigiamai įvertino naujovę, tad nusprendėme pristatymo teritoriją išplėsti – nuo šiol autonominiai automobiliai važiuoja ir į Žvėryną“, – sako Tadas Norušaitis, startuolio „LastMile“ vadovas ir bendraįkūrėjas.

Prekes pristatantys autonominiai automobiliai turi skirtingo dydžio rakinamus skyrius, tinkamus mažesniems ir didesniems maisto produktų užsakymams. Iš viso robotų flotilė vienu važiavimu gali pristatyti 7 pirkėjų užsakymus.

Kaip atrodo vidutinis pirkinių krepšelis

Besibaigiant pirmajam autonominių automobilių Vilniaus centre mėnesiui, T. Norušaitis pasidalijo pristatymų statistika. Vidutinis pristatymo autonominiu automobiliu atstumas – 1,7 kilometro, o vidutiniškai vienas užsakymas sveria apie 10 kg.

Kokius pirkinius vilniečiai dažniausiai užsisako? Populiariausi autonominių automobilių išvežiojami produktai yra braškės, bananai, agurkai, pienas, pomidorai, kiaušiniai, aliejus, šilauogės ir gaivieji gėrimai. Vidutinio krepšelio vertė siekia 36 eurus.

Pasak „Iki Lietuva“ generalinės direktorės Nijolės Kvietkauskaitės, pirmosios autonominių automobilių savaitės miesto centre parodė, kad Vilnius ir jo vairuotojai bei pirkėjai yra pasirengę inovacijoms.

„Lietuviai yra labai imlūs naujovėms, todėl vienas džiaugsmas jiems pristatyti naujas patirtis. Per savo veiklos istoriją tą darėme jau ne kartą – nuo pirmųjų savitarnos kasų iki pirmųjų autonominių parduotuvių. Autonominių automobilių teritorijos plėtra liudija miesto pasiruošimą tokio tipo technologijoms“, – sako N. Kvietkauskaitė.

Vilniaus centre nuo antradienio prekes išvežiojančius autonominius automobilius sukūrė „Clevon“, Estijoje įsikūrusi pasaulinė autonominio pristatymo inovatorė. Pernai „LastMile“ kartu su šia įmone vykdė pilotinį projektą Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose – tai buvo pirmas kartas, kai Lietuvoje panaudotas pristatymo robotas be vairuotojo.

Per tris mėnesius robotas, demonstruodamas gerus rezultatus, nuvažiavo apie 2000 km. Pilotinis projektas patvirtino, kad autonominiai automobiliai yra patikimi ir atitinka visus saugumo reikalavimus.

Kad būtų užtikrintas maksimalus saugumas, autonominiai automobiliai važinėja ne didesniu nei 25 km/val. greičiu. Saugiai gatvėmis laviruoti jiems leidžia 360 laipsnių kameros ir specialūs davikliai. Robotus realiu laiku taip pat nuolat stebi teleoperatoriai.

Kaip informuojama, užsisakę prekes pirkėjai gauna trumpąją žinutę su informacija, kada atvyks autonominis automobilis, ir kodą, kurį suvedus atsirakins jo durelės.

Prekybos tinklas „Iki“ kartu su startuoliu „LastMile“ priklauso tarptautinei „Rewe“ grupei, dirbančioje 21 Europos šalyje ir turinčiai apie 380 tūkst. darbuotojų. „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 237 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją