Kaip nurodė portalas vz.lt, 2023 metų trečiąjį ketvirtį lietuviai Lenkijoje daugiausiai išleido ne maisto prekėms – 49,2 proc. visų išlaidų, paslaugoms – 28,7 procento. Tuo metu maistui ir nealkoholiniams gėrimams – 12,8 proc, tabakui – 7,3 proc., o alkoholiui – 2 procentus.

Lenkijoje apsiperka daugiausia kaimų gyventojai, kurių gyvenamoji vieta sudaro yra 50 kilometrų nuo sienos – jie sudaro 71,8 proc. visų apklaustųjų, o tarp jų daugiau nei pusė gyvena 30 kilometrų nuo sienos ar arčiau.

Lietuviai 2022 metais buvo treti pagal vidutines išlaidas asmeniui vienos kelionės apsipirkti metu – jie Lenkijoje vidutiniškai išleido 119 eurų. Tuo metu ukrainiečiai išleido – 170 eurų, o baltarusiai – 132 eurus.

Kaip pranešė vz.lt, Lietuvoje veikia daug tarpinių įmonių, gabenančių prekes iš Lenkijos. Vienos jų – „Cargolot“ – pardavimo pajamos, kaip nurodė įmones vadovas Rolandas Bukauskas, per praėjusius metus augo 30–40 procentų. Tuo metu 2022 metais įmonė fiksavo beveik 538 tūkst. eurų pajamas.

Taip pat bendrovė gabena prekes ir iš Vokietijos. Kaip rodo bendrovės duomenys, abiejų šalių e. parduotuvės yra aktyviai lankomos Lietuvos pirkėjų.

Kaip pažymėjo portalas vz.lt, Lenkijoje kaimyninių šalių gyventojams patogu įsigyti maisto produktų, dėl nulinio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) produktams, tokiems kaip mėsa, daržovės, vaisiai, košės ir kūdikių maistas. Jiems anksčiau buvo taikomas lengvatinis 5 proc. tarifas.

Didžiausias apsipirkimų Lenkijoje pakilimas buvo 2018 ir 2019 metais, kai lietuviai atitinkamai išleisdavo 359,4 mln. eurų ir 367,1 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją