Kaip skelbia vz.lt, du nesusiję jų šaltiniai pranešė, kad nekilnojamojo turto rinką šiuo metu žvalgo naujas stambus investuotojas.
Vz.lt praneša, kad per metus planuojama atidaryti bent 15 parduotuvių. VŽ šaltinių teigimu, informacija dėl „Aldi“ atėjimo yra itin slapta, todėl jokie komentarai negalimi.
Pats „Aldi“ kol kas nuo komentarų susilaiko. Delfi teiravosi, ar plėtrai tikrai pasirinkta Lietuva ir kiek parduotuvių ruošiamasi atidaryti.
„ALDI SOUTH grupė nuolat tiria skirtingų rinkų potencialą. Tačiau dėl savo korporacinės politikos mes neteikiame jokių teiginių apie galimą plėtrą už esamų rinkų ribų“, – rašoma gautame komentare.
Tikimasi, kad atsidarytų kitąmet
Delfi šaltinis tvirtino, kad iš tiesų „Aldi“ ketinimai dėl žengimo į rinką yra tvirti.
„Ketina eiti į Lietuvą, žvalgyba yra labai intensyvi ir pažengusi. Tai nėra tik informacijos rinkimas, o labai konkrečiai žiūrima, nurodoma, kokia vieta yra įdomi, kuri nedomina“, – sako su situacija susipažinęs asmuo.
Pasak jo, „Aldi“ Lietuvoje ieško keliasdešimties tūkstančių kvadratinių metrų dydžio sandėlio, taip pat derasi dėl biuro.
„Faktas, kad tokie ateina ne 15-ai parduotuvių. Maksimalaus skaičiaus mes neturime, bet pagal planus galimos ir kelios dešimtys“, – kalbėjo „Delfi“ šaltinis.
Kaip pasakojama Delfi, 5 didžiuosiuose miestuose ieškoma parduotuvių lokacijų, kurių dydis siektų tarp 1000-2000 kv. m. Svarstoma, kad pirmosios parduotuvės galėtų atsidaryti kitąmet.
Dundulis: domėjosi „Norfos“ pirkimu
„Norfos“ savininkas Dainius Dundulis sakė, kad pašnekesių apie „Aldi“ atėjimą į rinką yra buvę.
„Bet daugiau nėra ką komentuoti“, – sakė jis.
„Jie domėjosi, kas tokia yra „Norfa“, – Delfi paaiškino D. Dundulis.
Kaip priduria BNS, „Aldi“ domėjosi galimybe įsigyti vieną didžiausių šalies mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“, tačiau pokalbiai derybomis neužsibaigė.
„Buvo susisiekęs su mumis tikrai, bet tokio konkretaus pasiūlymo nesame gavę. Jeigu sąžiningai, dabar tikrai nebeatmenu, ar tai buvo prieš, ar po Naujųjų metų, bet neseniai“, – BNS sakė D. Dundulis.
Pašnekovas svarstė, kad į Lietuvos rinką atėjus „Aldi“, mažėtų visų kitų žaidėjų turima rinkos dalis.
„Kai „Lidl“ ateidinėjo, visi prognozavo, kad mums bus blogiausia, o viskas yra atvirkščiai. Mums tikrai nebuvo blogiausia“, – sakė jis.
Miliauskas: kažkas ieško patalpų parduotuvėms
„Utenos prekyba“ vadovas Delfi teigė, kad girdėjo, jog yra ieškomos prekybos patalpos, tačiau nežino, kas jų ieško.
„Žinau, kad kažkas ieško patalpų didelėms parduotuvėms netgi provincijoje. Tačiau negaliu teigti, jog tai buvo „Aldi“, nes žmonės, kurie kreipėsi neprisistatė kam jie dirba, tačiau klausinėjo prekybinių patalpų nuo tūkstančio kvadratinių metrų. Būtų nuomoję netgi Utenoje“, – sako Robertas Miliauskas, UAB „Utenos prekyba“ vadovas, ir pastebi, kad šiandien išsinuomoti tokius plotus būtų sudėtinga ir reikėtų jas pritaikyti. Jei jose nedirba didieji jau veikiantys prekybos tinklai, tikėtina, kad ir naujokams jos nebus įdomios.
Kita vertu, R. Miliausko nuomone, „Aldi“ patogesnis kelias kurtis būtų panašiai kaip „Lidl“ – statyti savo parduotuves ar sudaryti sutartis su didžiaisiais vystytojais ir kurtis jų objektuose.
„Norint statyti vietos dar galima rasti, tačiau miestai jau atsitokėjo ir prekybininkų į pačius centrus jau nebeleidžia“, – pastebi R. Miliauskas.
Vainienė: turėtume dar vieną narį
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sakė, kad žinią apie galimą „Aldi“ atėjimą sužinojo iš žiniasklaidos.
„Mano veikla yra verslo sąlygos, o kažkokie rinkos dalykai – neturiu tokios informacijos“, – sakė ji.
R. Vainienė svarstė, kad jei „Aldi“ išties ateitų, būtų labai gerai.
„Dar vieną narį turėtume“, – juokavo ji.
„Rimi“: tęsiame plėtrą
„Delfi“ pasiteiravus apie spekuliacijas, kad „Aldi“ galėtų įsigyti „Rimi“ parduotuvių tinklą, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičiaus pasidalino tokiu komentaru:
„Rimi Lietuva“ šiais metais tęsia intensyvią plėtrą ir planuoja iki 2023 metų pabaigos visoje Lietuvoje turėti 100 parduotuvių tinklą. Vien šiemet tinklą papildys mažiausiai 12 naujų prekybos centrų. Trys jų jau atidaryti per vasarį–kovą“.
Savo ruožtu „Lidl“ atstovai nuo komentarų apie kito prekybos tinklo veiklą susilaikė.
„Iki“: duokite mums konkurentų
„Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė sakė, kad džiaugiasi, jog konkurencija dar labiau stiprėja ir Lietuvos pirkėjai dėl to tik laimės.
„Aldi“ vertiname kaip ne mūsų segmento konkurentą, šis prekybos tinklas ateina į diskaunterių segmentą, kuriame šiuo metu konkuruoja „Lidl“ ir „Norfa“. Duokite daugiau mums konkurentų, mes su jais susitvarkysime – žinome, kad galime pirkėjams pasiūlyti daug platesnį, šviežesnį ir įdomesnį asortimentą nei diskaunteriai“, – sakė ji.
Maisto gamybos įmonės žinių neturi
Asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ valdybos pirmininkas ir „Vikondos grupės“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis Delfi teigė, kad apie šią žinią sužinojo iš žiniasklaidos. „Vilkyškių pieninės“ ir „Rokiškio sūrio“ vadovai taip pat tvirtino, kad kol kas jokios informacijos apie tinklo atėjimą neturi.
Paklaustas, kaip vertina tokio tinklo atėjimo, jei ši žinia tikrai išsipildytų, M. Snarskis teigė, kad mūsų vietos rinka pakankamai maža, o konkurencija pakankamai didelė.
„Jei „Lidl“ pavyzdžiu vienaip vieniems, kitiems kitaip, bet mūsų bendrovei „Lidl“ ne tik klientas Lietuvoje, bet per juos plačiai į Europą atsivėrė vartai. Kalbant apie bendradarbiavimą, jei galvojame apie trumpėjančias grandines ir daugiau pramonės grįžimo į Europą, manau, žaidėjų skaičius, kurie įsikūrę plačiau, ne tik vienoje šalyje, turėtų suteikti galimybių“, – svarstė M. Snarskis.
Paklaustas, ar galima teigti, kad jei ateitų „Aldi“ Lietuvos maisto gamintojai išloštų, M. Snarskis priminė, kad kol kas dėl tinklo atėjimo tik spekuliuojama – nežinoma ar tikrai ateis, kokia apimtimi ateitų.
„Lietuvoje didesnę konkurenciją esamiems tinklams sudarytų „Biedronka“, arba daniškas „Netto“ Todėl „Aldi“ planai man kiek keisti. Jų rodikliai nelabai geri ir dabar jie sprendžia dideles ir brangias Šiaurės ir Pietų „Aldi“ apjungimo problemas. Tai plėtra tokioje rinkoje kaip mūsų jiems vargu ar reikalinga“, – analizuoja mažmeninės prekybos ekspertas Petras Čepkauskas.