Į DELFI redakciją kreipėsi sostinės gyventoja, kuri papasakojo, kad jos 25-erių metų Naujajame Džersyje su žmona gyvenantis sūnus buvo apvogtas.

„Gegužės 25 dieną jis pasižiūrėjo į savo banko sąskaitą, o ten vietoje 1630 eurų – nulis, – sakė ji. – Atsidarius išrašą bankininkystėje, matosi, kad pinigai nuskaičiuoti Indijoje.“

Renata piktinosi, kad paskambinus į banką, jai nebuvo paaiškinta, ką daryti, pasakyta tiesiog ateiti į banko skyrių.

Apsilankiusi senamiestyje esančiame „Swedbank“ filiale moteris sužinojo, kad pinigų grąžinimas gali užtrukti mėnesį.

„Sakau: ką reiškia mėnesį? Gal žmogus išvis be cento stovi. Tai man atsakė, kad „supraskite prašau banką“, ir viskas“, – kalbėjo pašnekovė.

„Tada nuvažiavau į policiją pirmąjį komisariatą, užregistravau kaip vagystę ir parašiau pretenziją į bankų priežiūros skyrių“, – pasakojo vilnietė.

Paklausta, kaip atsitiko taip, kad iš jos JAV gyvenančio sūnaus sąskaitos pinigai buvo nuskaičiuoti Indijoje, Renata sakė: „Man paaiškino, kad greičiausiai kortelė buvo nufotografuota ir ne vieną kartą, galbūt nuskenuota. Arba PIN kodai nufotografuoti, kas yra visiška nesąmonė“.

Pašnekovė teigė, kad savo patirtimi pasidalinti norėjo, nes panaši situacija kitiems gali būti net skausmingesnė.

„Tėvai gali išleisti savo vaiką į mokslus ir jis gali kažkurią tai akimirką likti visai be pinigų arba pavalgysi restorane, o jis tau policiją iškvies“, – sakė ji.

Bankas pats sustabdė vagystę

Paprašius pakomentuoti šią istoriją, „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius sakė, kad „Swedbank“ nuolat atlieka neteisėtų operacijų stebėtiną.

„Įtarus, jog mokėjimo kortele yra atliekamos neteisėtos operacijos, bankas nedelsiant informuoja jos savininką ir blokuoja bet kokias galimybes atsiskaityti mokėjimo kortele. Taip nutiko ir šiuo atveju ‒ kliento kortelės duomenys buvo panaudoti neteisėtiems atsiskaitymams Indijoje, todėl ji buvo užblokuota“, – sakė jis.

S. Abraškevičius teigė, kad kiekvieną tokį sukčiavimo atvejį bankas aiškinasi individualiai.

„Jei tyrimo metu nebūna nustatoma jokių tyčinių kliento veiksmų, patirta žala klientui būna kompensuojama. Šiuo konkrečiu atveju klientui lėšos grąžintos jau po kelių dienų“, – tvirtino jis birželio 2 dieną.

Renata iš pradžių neigė, kad pinigai grąžinti, bet birželio 3 dieną, po dar vieno DELFI pokalbio su S. Abraškevičiumi, ji patvirtino, kad suma į sūnaus sąskaita grįžo.

Retas atvejis

Kaip DELFI informavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio atstovai, situacija, į kurią pateko Renata, yra pakankamai retas atvejis.

„Tokių vagysčių statistika Vilniaus apskrities vyriausiajame policijos komisariate nėra vedama, tačiau, surinkus visą įmanomą informaciją teigtina, kad tokio pobūdžio vagystės, kaip įvardinta, tikrai nėra dažnos – galima kalbėti tik apie kelis pavienius atvejus“, – nurodė jie.

Norint išvengti tokių problemų, policija patarė labai atsakingai rūpintis asmens duomenų, konfidencialios asmeninės informacijos saugumu.

Savo ruožtu S. Abraškevičius patarė įvertinti savo kasdienius poreikius ir apriboti dienos limitą, kurį galima išleisti mokėjimo kortele.

„Taip būtų užkirstas kelias panašioms situacijoms. Limitus galima sumažinti naudojantis „Swedbank“ interneto banku ar mobiliąja aplikacija išmaniesiems telefonams“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (268)