Prieš kurį laiką žiniasklaidoje plačiai nuskambėjo buitinės technikos parduotuvės „Eimeta“ istorija. Dėl jos tarnybos sulaukė šimtų skundų, žmonės kreipėsi į policiją. Praėjusią savaitę istorija pasiekė atomazgą, kai paaiškėjo, kad neoficiali įmonės vadovė buvo sulaikyta.

Pastaruoju metu nusiskundimai pasipylė ir dėl dar vienos elektroninės parduotuvės – „Zuza.lt“. Ši savo tinklalapyje nurodo siūlanti „įspūdingą prekių asortimentą už mažiausią kainą“. Ir nors asortimentas išties platus – parduotuvė prekiauja drabužiais, elektronika, žaislais, kosmetika, problemų, kaip teigia pirkėjai, kyla dėl jų pristatymo.

„Esame pakabinti tarp žemės ir dangaus“


„Sveiki, norime viešinti (informaciją apie – aut. pastaba) įmonę „B projektai“ arba „Zuza.lt“, kuri dirba nesąžiningai. Parduoda prekes. Pinigų grąžinimų neįvykdo. Sukūrėme feisbuko grupę, nukentėjusių daug“, – tokį laišką Delfi redakcijai atsiuntė Jūratė (kalba taisyta).

Ji pasakojo iš „Zuza.lt“ įsigijusi pakankamai smulkų pirkinį – 126 eurus išleido picų dėžėms, tačiau kiti žmonės apsipirko smarkiau.

„Nėra nei prekių, nei pinigų. O jie parduoda viską – nuo adatos iki baldų. Kreipėmės ir į Specialiųjų tyrimų tarnybą, ir į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą, jie mūsų skundus atmeta, nes tai yra privati įmonė. Nežinome, kur kreiptis, jie dirba legaliai, jokios atsakomybės neprisiima. Esame pakabinti tarp žemės ir dangaus“, – nuoskaudą liejo moteris.

Tiesa, vėliau, po to, kai Delfi susisiekė su įmonės vadovu, Jūratė informavo, jog pinigai jai buvo grąžinti.

Euros

Delfi gavo ir daugiau panašių istorijų. Štai Kalėdoms iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą grįžusi Jurgita pasakojo, kad jos draugas lapkričio pabaigoje iš „Zuza.lt“ užsisakė čiužinį, tam išleido 413 eurų.

Nors buvo žadėta ją pristatyti per 3–8 dienas, praėjus nurodytam terminui pirkinys vis neatkeliavo.

Laiškuose Donatui ir Jurgitai įmonė atsakydavo, kad čiužinys bus pristatytas po kelių dienų, o galiausiai nurodė, kad kreipsis į tiekėją.

„Nuo gruodžio 18 dienos tiek Donatas, tiek aš pradėjome jiems skambinti. Aš paskutinį kartą su jais kalbėjau gruodžio 21 dieną. Klausiau, kada mes galime tikėtis savo prekės. Bet konsultantė nieko negalėjo pasakyti, vis kartojo, kad turi susisiekti su tiekėju. Paklausiau, kas yra tiekėjas, ji informacijos negalėjo atskleisti. Dabar galvoju, gal tas tiekėjas net neegzistuoja?“ – svarstė Jurgita.

Konsultantei patarus jie užpildė elektronines formas dėl pinigų grąžinimo, tačiau Jūratė sakė, kad nežino, kas su jomis buvo daroma, ar įmonė jas apskritai gavo, nes jokio patvirtinimo nepateikė.

„Sausio 9 dieną Donatas vėl parašė jiems, bet šį kartą jie nieko nebeatrašė. Sausio 15 dieną aš dar kartą užpildžiau formą ir parašiau jiems, bet atsakymo nebuvo. Kiek bandėme skambinti šiais metais, deja, niekas neatsiliepia“, – pasakojo Jurgita.

Baldui trūko dalių

Net ir sulaukę prekių nelieka jomis patenkinti. Martynas iš Telšių lapkričio viduryje nusipirko indaują, tačiau jos pristatymas pavėlavo du mėnesius. Galiausiai kurjeris atvežė siuntą, tačiau ne pilnos komplektacijos.

„Išpakavus supratome, jog trūksta baldo dalių ir tai yra tik viena iš trijų palečių. Jokios informacijos iš pardavėjo ir toliau negavome, kažkoks absurdas. Skambinome nurodytu numeriu, konsultantės neturi ką pasakyti, pokalbis baigiamas su pažadu „laukite, tikrai pristatysime“. Gruodžio 15 dieną kurjeris pristatė antrą pakuotę. Ne tik neįprasta, jog siuntinėjama dalimis, bet keisčiausia, kad toks požiūris, jokio paaiškinimo“, – sakė jis.

Visgi net ir tada baldui dalių trūko, tad Martynas ėmė reikalauti, kad įmonių grąžintų pinigus – apie 400 eurų. Visgi nei laiškais, nei skambučiais to išsikovoti nepavyksta.

„Atsirado nuoskauda dar kitoje vietoje – iš miegamojo išvežėme kitą normalią spintą, susidėjome miegamajame visus daiktus ir viskas taip užsitęsė, kad dabar sėdime apsikrovę“, – piktinosi jis.

Įsigijo nekokybišką detalę


Bėdų kilo ir spausdintuvo detalę įsigijusiam Česlavui. Ši kainavo 62 eurus.

„Per „Google“ radau man reikalingą detalę. Nemėgstu neapgalvotų pirkinių, tad užklausiau konsultantų, ar tikrai prekė yra nauja ir originali. Patikino kad viskas atitinka aprašymą. Gavus prekę paaiškėjo kad tai Kinijos auksarankių atnaujinta detalė. Įdėjus ją į spausdintuvą jis taip ir nepradėjo veikti. Kreipiausi dėl prekės ir pinigų grąžinimo, bet iš „B projektai“ jokios reakcijos“, – situaciją nupasakojo Česlavas.

Bėgant laikui, o situacijai nesitaisant jis kreipėsi į VVTAT. Ši kreipėsi į pardavėją siūlydama iki sausio 8 dienos taikiai išspręsti ginčą ir informuoti apie tai pirkėją, tačiau Česlavas teigė iki šiol iš įmonės nesulaukęs jokių žinių.

Įmonės vadovas: visiems neįtiksi


Parduotuvę valdančios įmonės vadovas Kšištofas Leščevskij komentavo, kad bendrovė bendradarbiauja su tiekėjais, kurių dauguma yra iš užsienio (Lenkijos, Kinijos), tad prekių tenka palaukti.

„Ne viskas nuo mūsų priklauso. Kai prekė jau yra Lietuvoje, mūsų tarpiniame sandėlyje, pristatymo problemų nėra, viską apdirba kurjerių tarnybos. Vėlavimas dažniausiai atsiranda, kai tiekėjai jas per vėlai išsiunčia arba jei užsakymas yra sudėtas iš penkių šešių dalių, išsiunčiamos ne visos detalės.

Daugiausia problemų buvo kalėdiniu laikotarpiu. Buvo daug užsakymų, nespėjama dirbti, darbuotojai daro klaidų“, – vardijo K. Leščevskij.

Jis akcentavo, kad įmonė savo sandėliuose prekių nelaiko ir veikia „marketplace“ (liet. „prekyvietė“) principu, kaip tarpininkas tarp pirkėjo ir pardavėjo.

„Nėra taip, kad gaunamas užsakymas ir mes šiandien jį išsiunčiame. Viskas gaunama per tarpininkus, per tiekėjus. Taisyklėse viskas yra aprašyta, niekas nieko neslepia ir neapgaudinėja. Žmonės tiesiog neskaito informacijos. Mes esame platforma, 100 proc. nieko asmeniškai nepardavinėjame“, – tikino „B projektai“ vadovas.

„Žmonės neskaito, nemato, o paskui vadina mus apgavikais. Tų žmonių yra, bus ir jų neišvengsi. Visiems neįtikti, visiems laiku nepristatysi, nors dirbame maksimaliai gerai. Jei dirbtume blogai, didelis procentas žmonių būtų nepatenkintas“, – pridūrė jis.

Kaltinimus dėl negrąžinamų pinigų jis atmetė ir nurodė, jog šie visad pervedami, jei tik pirkėjas užpildo pinigų grąžinimo formą.

„Dauguma žmonių perka atsiskaitydami kortele, o tokiu būdu mes bankinių duomenų nematome, nežinome, kur juos grąžinti. Žmonėms bandai paaiškinti, jie sako – „grąžinkit ten, kur pervedėme“, o mes to nematome. Tai ir išeina konfliktas, kad vadybininkai bando paaiškinti, o jie sako, kad juos apgaudinėja. Kai jie kreipiasi į VVTAT, klausimas išsisprendžia be teismų, nes tarnyba jiems dar kartą paaiškina, kad reikia užpildyti formą. Pagal visas mūsų taisykles pinigus grąžiname per 14 dienų nuo formos užpildymo. Jei to nedarytume, būtų skandalas“, – pridūrė jis.

Gauti 25 skundai


VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė Delfi informavo, kad dėl parduotuvėje „Zuza.lt“ įsigytų prekių tarnyba yra gavusi apie 25 skundus.

„Vartotojų skunduose minima įsigytų prekių vertė nuo 30 eurų iki 100 eurų, pavieniais atvejais – didesnės sumos. Dalis skundų buvo sprendžiama taikiai, tačiau didesnės dalies atžvilgiu buvo ir bus priimami nutarimai, kurie privalomi vykdyti ginčo šalims“, – sakė M. Deimantė.

Policijos atstovas Ramūnas Matonis tuo metu komentavo, kad nuo sausio 1 dienos policija yra gavusi 6 pareiškimus dėl parduotuvės veiklos.

Registrų centro duomenimis, 2022 metais įmonė uždirbo 5,2 tūkst. eurų pelno, pajamos siekė 21,9 tūkst. eurų. Duomenų už 2023 metus dar nėra pateikta.

„Sodros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje įmonėje dirbo 12 žmonių.

Norite pranešti naujieną ar išsakyti savo nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)