Jungtinėje Karalystėje gyvenanti lietuvė vieną dieną nusprendė paskambinti į Lietuvą savo močiutei, kuri nesinaudoja kompiuteriu, išmaniaisiais ir laidiniais telefonais telefonais, todėl nemokamų pokalbių programėlėmis naudotis negali.

„Et, pamaniau, nepagailėsiu keliolikos svarų sterlingų“, – nutarė mergina ir paskambino močiutei į mobilųjį.

Tačiau prakalbėjus ilgiau nei valandą laukė nemaloni staigmena – paslaugų teikimas buvo sustabdytas viršijus 100 svarų sterlingų (apie 113 eurų) ribą.

„Net neįsivaizdavau, kad šiais laikais gali egzistuoti tokios telefoninių pokalbių kainos. Nieko nekaltinu – reikėjo pasidomėti tarifais prieš skambinant, tačiau įkainiai, mano nuomone, nenormalūs.

Be to, galėjo apie tai įspėti“, – sakė nusivylusi lietuvė.

Pasirodo, ji naudojasi kompanijos „Vodafone“ paslaugomis, kuri skambučio į Europos šalis minutę apmokestina 1,5 svaro sterlingų (apie 1,7 euro).

Kompanija klientę nuvylę ne tik įkainiais, bet ir aptarnavimu. Mergina nutarė pasinaudoti suteikta galimybe įvertinti paslaugas trumpąja žinute, tačiau, tarsi pasityčiodama, „Vodafone“ įspėjo, kad ši žinutė gali būti apmokestinta.

Todėl klientės ir kompanijos keliai greičiausiai išsiskirs.

Nuo praėjusių metų liepos Europos Sąjungos ribose panaikinus papildomus tarptinklinio ryšio (roaming) mokesčius tarptautiniai mobiliojo ryšio skambučiai ir atsiliepimas į juos ženkliai atpigo.

Todėl daugumos operatorių taikomi tarifai yra panašūs kaip ir už pokalbius šalies viduje, tiesa, ne visos kompanijos pasinaudojo atsiradusia galimybe atpiginti tarptautinius skambučius arba jie to negali padaryti dėl įvairių kliūčių.