Taip pat Seime pritarta atšaukti ribojimus dėl lengvatinio dyzelino – 60 Eur už 1 tūkst. litrų akcizu neapmokestinamą kurą vėl leisti naudoti žemės ūkio bendrovėms ir ūkininkams.
Anksčiau Vyriausybė akcizą nuo 304 Eur/t siūlė mažinti iki 41 Eur/t, tačiau dar trečiadienį pataisas, kurioms Seimas ir pritarė, pateikė parlamentarai Andrius Palionis, Valius Ąžuolas ir Jonas Pinskus.
Buvo teigiama, kad Latvijoje ir Lenkijoje šis akcizas taip pat siekia 13 Eur/t.
13 Eur/t tarifas bus taikomas šildymui ir į dujų balionus pilstomoms SND.
Lietuvos žemės ūkio tarybos pirmininkas Ignas Hofmanas antradienį BNS sakė, kad SND akcizas neturėtų viršyti 14 eurų už toną – tuomet ūkininkai būtų patenkinti.
Be to, anot jo, žemdirbiai sutiktų su kompromisu, jei akcizas liktų 41 euras, o anglies dioksido (CO2) dedamoji būtų atidėta ne pusei metų, kaip dabar siūloma, o vieneriems metams. Seimas šią savaitę dėl to sprendimo nepriiminės, skelbė naujienų tarnyba.
Būtina pažymėti, kad šią savaitę Seimas jau balsavo dėl anglies dvideginio mokesčio atidėjimo.
Įstatymo pateikimo metu nuspręsta jį atidėti pusei metų – iki 2025 m. liepos mėnesio. Seimas įstatymo projekto ketina imtis pavasario sesijoje.
Anksčiau skelbta, kad jei SND akcizas būtų mažinamas iki 41 Eur/t, šalies biudžetas 2024 m. netektų 10,7 mln. Eur, o 2025 ir 2026 m. – po – 14 mln. Eur, nors, priešingai, jį papildyti turėjo apie 17 mln. Eur. Tai reiškia, kad biudžeto netekimai šiuo atveju bus dar didesni.
Pakeitimai įsigalioja nuo 2024 m. kovo mėnesio.
Vyriausybė, siūlydama mažinti SND akcizą anksčiau teigė, kad projekto siūlymas neatsirado dėl to, kad kažkas išsigando.
„Noriu pabrėžti, kad įstatymo projektai neatsirado, nes kažkas kažko išsigando ar Vilniui parodė gražių traktorių. Buvau susitikusi su kolegomis iš žemės ūkio tarybos sausio 8 d., kada buvo aptartos šios problemos, pirmiausia, dėl žaliojo dyzelio naudojimo <...> buvo sutarta, kad pasiūlysime grąžinti iki sausio 1 d. buvusią formuluotę, kas ir daroma“, – sakė premjerė Ingrida Šimonytė.