Gedimino prospektą neseniai paliko „Aprangos” grupei priklausanti parduotuvė „Bershka”. Priežastis, kodėl parduotuvės išsikelia iš pagrindinės gatvės, „Aprangos” grupės marketingo direktorė Irma Marcinkienė įvardina taip: „Prasidėjus Gedimino prospekto rekonstrukcijai, nemaža dalis pirkėjų persikėlė į prekybos centrus, o jai pasibaigus, klientai jau vangiai grįžta atgal. Ekonominis nuosmukis šią situaciją dar labiau paaštrino. Kuo toliau, tuo pagrindinei gatvei sunkiau konkuruoti su prekybos centrais. Gedimino prospektas taip ir nepasiekė prekybinei gatvei reikalingų bei Vakarų Europoje įprastų pirkėjų srautų.“

„Aprangos“ grupės marketingo direktorė teigia, jog Gedimino prospektas jau seniai nebėra patraukli vieta nuomininkams: „Ne visi nuomotojai adekvačiai įvertina situaciją ir atitinkamai reaguoja mažindami nuomos kainas. Jos, nors po truputį krenta, deja, dar yra pakankamai didelės. Be to, automobilių parkavimo problema dar nėra išspręsta, taigi prekybos centrų pranašumas šiuo klausimu yra akivaizdus.”

Itališka avalyne prekiaujanti Gedimino prospekte esanti parduotuvė „GaGa” taip pat bus priversta uždaryti duris. Pasak ten dirbančios pardavėjos – konsultantės, nors klientų kiekiu nebuvo skundžiamasi, brangias patalpas išlaikyti pasidarė per sunku. Savininkai parduotuvės veiklą sustabdo neribotam laikui, nors tikimasi, jog ekonominei krizei praėjus, bus galima ir toliau sėkmingai dirbti.

Kelis smulkius nuomininkus paaukojo dėl vieno stambaus

Gedimino prospekte esančiame „Flagman” prekybos centre parduotuvių mažėti pradėjo jau žiemą – išsikėlė „R-kiosk”, „Žygio batai”, „Elektronikos pasaulis“ ir „Mados stilius“. Šie nuomininkai buvo paaukoti dėl naujo stambaus kliento. „Netrukus antrame aukšte duris atvers erdvi drabužių, avalynės ir vaikų prekių parduotuvė”, - sako „Flagman" valdytojas Nerijus Jasinskas. Nerijus aiškina, jog taip prekybos centrui finansiškai labiau apsimokėjo, kadangi užsidariusios parduotuvės sulaukdavo mažai pirkėjų.

N. Jasinskas pripažįsta, jog ekonomiškai sunkiu laikotarpiu prekybos centras yra priverstas mažinti nuomos kainas: „Su kiekvienu nuomininku tariamės individualiai, tačiau kainas jau teko sumažinti nuo 20 iki 45 procentų.”

Sunku užpildyti didelį plotą

Nuomininkų gausa negali pasigirti prekybos centras „Gedimino 9“, nemažai parduotuvių užsidarė ir čia. Pasak parduotuvės atstovės spaudai Jolantos Gužaitės – Quintus, neišsilaikė tie nuomininkai, kuriems trūko lojalių pirkėjų ir kurie nebandė sunkiu laikotarpiu klientų prisivilioti akcijomis ar nuolaidoms.

Šiuo metu laisvas plotas užima apie penktadalį visos „Gedimino 9“ prekybinės erdvės – 2400 kv. m. Vieta būtų buvusi dar tuštesnė, jei ne „Rimi” parduotuvė, atsidariusi rugpjūčio gale ir užpildžiusi 600 kv. m ploto.

„Gedimino 9“ laukiama naujų klientų, tačiau suvilioti garsių prekinių ženklų nesiseka. „Tačiau esame labai geroje ir patrauklioje miesto dalyje, matome, jog esame reikalingi miestiečiams ir bandome derėtis su naujais prekiniais ženklais. Kadangi patalpų nuomos kainos krenta, tai ir mes esame lankstūs, su kiekvienu klientu deramės individualiai“, - pasakoja prekybos centro atstovė spaudai Jolanta Gužaitė - Quintus.

Ekspertai mato optimistišką perspektyvą

Aidas Pilka, „Ober-Haus“ nekilnojamo turto agentūros komercinių investicinių projektų skyriaus vadovas, sako pastebėjęs tendenciją, jog Gedimino prospektas nebėra patraukli vieta komercinei veiklai. “Ekonominei krizei prasidėjus, žmonės čia ateina tik pasivaikščioti, o apsipirkinėja tikrai mažiau”, - teigia A. Pilka. Be to, jis tikina, jog prekybos centrai, o ypač naujai atsidaręs “Ozas” - dideli konkurentai pagrindinės miesto gatvės prekybininkams.

Komercinių investicinių projektų skyriaus vadovas pripažįsta, jog teko sumažinti nuomos kainas – dabar išsinuomoti komercines patalpas Gedimino prospekte kainuoja nuo 60 iki 120 litų už kvadratinį metrą, t.y. 2 – 3 kartais pigiau nei anksčiau.

“Mūsų agentūra turi nemažai neišnuomotų objektų Gedimino prospekte, ko anksčiau tikrai nebūdavo. Kadangi prospektas yra skirstomas į dvi dalis – dalis, esanti arčiau Katedros, visada buvo patrauklesnė komercinei veiklai, tačiau šiuo metu ir čia turime laisvų patalpų”, - sako A.Pilka.

Vis dėlto A. Pilka su savo kolegomis mato optimistišką ateities perspektyvą: ,,Mūsų manymu, po kelerių metų, kai ekonomika atsigaus, gyventojai gaus normalias pajamas, padidės vartojimas ir Gedimino prospektas vėl taps lankoma ir populiaria vieta apsipirkinėti. Žinoma, nuomos kainos tada ir vėl turėtų pradėti kilti.”

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją