„Iki“ pigintuvas, „Maximos“ anekdotas, o ne kaina, „Rimi“ geros kainos pažadas, „Lidl“ „superiniai“ pasiūlymai ar „Norfos“ pirmadieniniai daržovių išpardavimai – tai tik kelios akcijos, kurias pirkėjams pastaruoju metu siūlo ir aktyviai reklamuoja prekybos tinklai.

Vis dėlto kainų analizės portalo „Pricer“ vadovas Arūnas Vizickas pastebi, kad vartotojai iš šių akcijų apčiuopiamos naudos gauna nedaug. Prekybos tinklai galvoja ne apie klientus, o tiesiog staiga kokį nors produktą įvertina pigiau nei konkurentai ir ima transliuoti žinutę, kad būtent pas juos yra pigiausia.

Ne dėl vartotojų, o dėl reklamos


„Prekybos tinklų reakcija vienas į kitą ir į konkurentų akcijas yra paaštrėjusi. Ypatingai tai jaučiama tarp „Maximos“, „Lidl“ ir kartas nuo karto „Iki“. Jei pavyzdžiui, kažkas paskelbė, kad taiko akciją bananams, tai reikia tikėtis, kad per kelias dienas bus atsakas su tokia pačia ar dešimčia centų mažesne kaina“, – sako A. Vizickas.

Visgi „Pricer“ vadovo teigimu, prekybos tinklų akcijos nėra orientuotos į vartotojus. Jei, pavyzdžiui, žmogus panorėtų su akcija susipirkti produktų – duonos, sviesto, dešros – pusryčiams, tai labai tikėtina, jog kiekvieną šių produktų turėtų pirkti vis kito prekybos tinklo parduotuvėje.

Be to, A. Vizickas pažymi, kad, „Pricer“ pastebėjimu, akcijinių kainų lygmuo, palyginti su praėjusiais metais yra pakilęs, ypač tai jaučiama mėsos kategorijoje.

„Pavyzdžiui, jei anksčiau 0,5 kg vištienos sparnelių per akcijas įprastai kainuodavo 0,99 euro, tai dabar 1,19 euro. Jei geros akcijos metu kiaulienos nugarinė kainuodavo 2,99 euro, tai šiandien – 3,49 euro“, – skaičiuoja pašnekovas.

Paklaustas, kodėl taip yra, jis svarsto, jog kainodara Lietuvoje dažnu atveju remiasi, ne įmonių patiriamais kaštais, o jų poreikiais: „Jei kažkam užsidarė kažkokia rinka, sumažėjo pardavimai, tai lengviausia tai kompensuoti kilstelint kainas. Naujausią bangelę matėme pieno produktų kategorijoje, nors pieno supirkimo kaina pakritusi.“

Arūnas Vizickas

A. Vizickas prognozuoja, kad įvairių akcijų pirkėjai šiemet, tikėtina, sulauks daugiau, tačiau jos bus skirtos ne auginti vertę vartotojams, o „smegenų praplovimui“.

„Pavyzdžiui, praėjusių metų pabaigoje „Lidl“ tinklas formavo prekių krepšelius ir bandė pateikti, kad jis yra pigiausias rinkoje. Visa akcija buvo nukreipta keisti „Lidl“ kainų suvokimą. Ar tai buvo naudinga vartotojams? Ne, nes tai buvo komplektuojami krepšeliai, bandant surasti prekes, kurias kiti prekybos tinklai tuo metu pardavinėjo už reguliarią kainą.

Panašių propagandinių akcijų veikiausiai sulauksime daugiau. Ar sulauksime vartotojams naudingų akcijų, klausimas“, – aiškina „Pricer“ vadovas.

Metų pradžioje konkuruoja aršiau


„Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis nesutinka, kad per akcijas prekybininkų nustatomas kainų lygis yra aukštesnis nei praėjusiais metais. Jis pažymi, kad Valstybės duomenų agentūros statistika rodo, jog maisto produktai šiemet pabrango vos 1 procentu.

„Plius vienas procentas yra niekas, kaip ir minus vienas yra niekas. Kad prekių kainos svyruoja, tai taip, tą galiu patvirtinti. Tačiau „Pricer“ išsirenka produktus, kurie pabrango, ir nutyli, kad yra ir tokių, kurie šiek tiek atpigo“, – priekaištauja D. Dundulis.

Pasak jo, prekybininkai akcijomis konkuruoja nuolat, tačiau verslininkas sutinka, kad šiuo metu ta konkurencinė kova yra paaštrėjusi. Taip būna kiekvienų metų pradžioje.

Dainius Dundulis

„Paprastai tokia būna tendencija, kad tai prasideda plius minus sausio viduryje ir tęsiasi iki balandžio pradžios. Šiaip akcijos vyksta nuolatos, tačiau tokiu metu rinkodaros tikslais apie jas daugiau komunikuojama viešumoje“, – kalba „Norfos“ savininkas.

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė Delfi teigia, kad pirmaisiais metų mėnesiais vartojimas visuomet sulėtėja, todėl siūlyti pirkėjams nuolaidas tokiu metu yra įprasta verslo praktika visame pasaulyje.

„Tad nenuostabu, kad konkurencinė aplinka šiuo metu gali atrodyti karštesnė“, – pripažįsta I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Pasak jos, prekybos tinklas vartotojams siūlo naudingas akcijas, nes „pažįsta savo klientus ir žino, kas jiems aktualu“.

„Duomenys rodo, kad net 89 proc. „Maximos“ parduotuvėse apsiperkančių pirkėjų, kurių kiekvieną dieną apsilanko apie 400 tūkst., kasdien į savo krepšelius deda prekes su nuolaida. Kiekvieną savaitę mūsų prekybos tinkle pirkėjai gali rasti iki kelių šimtų prekių rūšių su įvairiomis nuolaidomis ar kitais specialiais pasiūlymais bei ženkliai sutaupyti“, – sako „Maximos“ atstovė.

Indrė Trakimaitė

Jos teigimu, vien per praėjusius metus produktus, kuriems taikomos akcijos, įsigiję pirkėjai iš viso išleido 4,4 mln. eurų mažiau nei būtų išleidę tuos pačius produktus pirkdami už reguliarias kainas.

„Esame ir norime išlikti prekybos tinklu, užtikrinančiu geriausias kainas Lietuvoje, tad ir šiemet toliau tęsime šį savo darbą – tiek mažindami įprastines prekių kainas, tiek kviesdami naudotis itin patraukliais pasiūlymais tam, kad kasdien pirkėjai galėtų susidėti krepšelį už kiekvienam gerą kainą“, – teigia I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė Gintarė Kitovė Delfi pateiktame komentare nurodo, kad aktyvus prekybos tinklų siekis pritraukti klientus rinkoje visuomet yra jaučiamas, o konkurencija nuolat išlieka intensyvi.

„Galbūt pastaruoju metu tai sulaukia daugiau dėmesio, nes imamės vis naujų priemonių dar geresnei apsipirkimo patirčiai sukurti, ir jos būna plačiai pastebimos. Ne tik kas savaitę skelbiame nuolaidas apie 5 tūkst. prekių, bet ir imamės novatoriškų sprendimų dėl lojalumo programos, turėjome nematytų iniciatyvų, tokių kaip visos prekės krepšelyje už 1 centą, dabar renkame „IKI klientų valdybą“ ir pan.“, – komentuoja G. Kitovė.

 Gintarė Kitovė

Šis prekybos tinklas taip pat tikina, kad visuomet „stengiasi dėl pirkėjų, todėl aktyviai ieško būdų, kaip sumažinti jų išlaidas.“

„Be to, į klientų pritraukimą ir jų lojalumo išlaikymą žiūrime kompleksiškai. Patrauklios kainos, be abejonės, yra viena kertinių dalių, bet savo prioritetu laikome ir pokyčius, kurie palengvina mūsų pirkėjų kasdieną“, – teigia „Iki“ atstovė.

Akcijas medžioja dauguma


„Lidl“ taip tikina, kad prekybos centro atliekami tyrimai rodo, jog pirkėjai ieško akcijų ir būtent lojalumo programos yra populiariausias būdas, kuriuo naudojasi išlaidas maistui norintys sumažinti Lietuvos gyventojai.

Šio prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė Delfi teigia, kad šių metų pradžioje įmonės užsakymu bendrovės „Norstat“ atliktas reprezentatyvus tyrimas parodė, jog pirkėjai aktyviai domisi akcijomis, apie kurias informacijos ieško išmaniosiose parduotuvių programėlėse.

„Būtent didžioji dauguma apklaustųjų – net 70 proc. – norėdami išleisti mažiau, maisto prekes perka naudodamiesi lojalumo programomis. Atsižvelgdami į tendencijas ir pirkėjų poreikius, įvairius pasiūlymus teikiame per mobiliąją programėlę „Lidl Plus“, kuri leidžia sutaupyti pasinaudojus pasiūlymais. Nuolatos programėlę tobuliname, papildome įvairiomis funkcijos, kad dar tiksliau atlieptume pirkėjų poreikius“, – teigia L. Skersytė.

Lina Skersytė

Pasak jos, „Lidl“ pastebi, jog pirkėjų elgsena pastaruoju metu keičiasi – gyventojai tampa racionalesniais pirkėjais ir yra linkę mažiau permokėti už žinomus prekių ženklus bei taip sutaupyti, jei tokią pat kokybę gali nusipirkti už mažesnę kainą.

Bendrovės „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė taip pat teigia, kad vartotojai yra jautrūs kainai ir nuolat ieško būdų kaip sutaupyti.

Eglė Krasauskienė

„Tai padedame daryti ir mes. Kiekvieną savaitę „Rimi“ savo pirkėjams pasiūlo apie 3000 įvairiausių akcijų. Nuolat ieškome įvairių sprendimų, kurie ne tik būtų patrauklūs pirkėjams, bet ir padėtų realiai sutaupyti“, – Delfi teigia E. Krasauskienė.

Pasak jos, per praėjusius metus „Rimi Lietuva“ į kainų mažinimą investavo beveik 800 000 eurų. Dėl šios priežasties „Rimi“ parduotuvėse visoje Lietuvoje mažėjo beveik 4 tūkst. skirtingų prekių kainos, daug produktų atpigo kone trečdaliu.

„Beveik 500 produktų kainos iš tokių populiarių kategorijų kaip džiovinti vaisiai, grūdų produktai, prieskoniai, sūris ar jogurtai buvo sumažintos 25 proc. ir daugiau, tad pirkėjai galėjo juos įsigyti pigiau“, – tikina „Rimi“ atstovė.

Jos teigimu, vykdydamas sausio pradžioje prasidėjusią kampaniją „Geros kainos pažadas“ prekybos tinklas į parduotuves užsukantiems pirkėjams nori parodyti, kad kiekvienas be išimtis ras kažkokį aktualų pasiūlymą sau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)