aA
Vieną ar kitą daiktą įsigijęs pirkėjas ne visada ilgai juo džiaugiasi. Pirkiniui prieš laiką išėjus iš rikiuotės, kartais būna ne taip paprasta išsiaiškinti su pardavėjais, įrodyti savo tiesą ir sulaukti pagalbos.
© Shutterstock nuotr.

O juk, kaip teigia vartotojų teisių gynėjai, per nustatytą laiką, tai yra per dvejus metus, sugedus prekei, pardavėjai privalo ją suremontuoti, pakeisti kita arba grąžinti pinigus. Tik ne visada taip būna.

Panevėžietis Arnoldas Simėnas nuėjo kryžiaus kelius, kol galbūt jau galės atgauti suremontuotą parduotuvėje „Elektromarkt“ pirktą ir po kurio laiko sugedusį dulkių siurblį „Philips“.

Pirkėjas pasakoja, kad dulkių siurblys buvo pirktas išsimokėtinai pačioje praėjusių metų pabaigoje. Šių metų liepos mėnesį jis nustojo siurbti – nebeveikė.

Vyras, žinoma, kreipėsi į pardavėjus – garantinis laikas nebuvo pasibaigęs, tad jis tikėjosi, jog siurblys bus sutaisytas.

„Nuvežiau siurblį, jį priėmė ir pasakė, kad remontas gali užsitęsti maždaug šešias savaites. Pakaitinio siurblio, kuriuo būčiau galėjęs naudotis, kol sugedusį taisys, nedavė. Sakė, kad nepriklauso. O po savaitės sulaukiau skambučio: „Meistrai nustatė, kad siurblys nesugedęs. Filtras sugedo.“ Bet neva tas filtras garantinio laiko neturi, tad už jo taisymą man teks pakloti 20 eurų“, – „Sekundei“ pasakojo A. Simėnas.

Surašė pretenziją

Vyras tikina, kad jam niekas nesakė, jog garantija neduodama atskiroms detalėms, tad jis kreipėsi raštu į parduotuvės vadovybę, surašė pretenziją.

„Nebūna, kad pirktum šaldytuvą, o kamera būtų be garantijos“, – svarsto pirkėjas.

Pretenzijoje jis pabrėžė pirkęs visą sukomplektuotą prekę, o ne jos detales, už pirkinį tvarkingai atsiskaitęs, siurblį naudojęs pagal paskirtį, o dabar dėl užsitęsusio taisymo patiria nepatogumų. Gautas atsakymas nieko gero nežadėjo – pasiūlyta pasiskaityti ES direktyvų.

„Jeigu būtų pasielgta garbingai, detalė pakeista, juk visko pasitaiko, nė mintis nebūtų šovusi pradėti susirašinėjimų maratoną, kreiptis į vartotojų teisių gynėjus, žiniasklaidą. Tačiau užtęstas atsirašinėjimas paskatino nepasiduoti. Tai jau principo reikalas. Tuo labiau kad net ir filtrams apskaičiuotas galiojimo laikas – 12 mėnesių, o manasis sugedo per 7“, – aiškina A. Simėnas.

Jis kreipėsi į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio skyrių. Išaiškinus situaciją, imtasi ginti jo, kaip vartotojo, teises.

Tarnybos specialistai pripažino, jog pirkėjas teisus, ir siūlė taikiai spręsti klausimą, sutaisyti jo siurblį. Tarnybos atstovai tikrino, rašė raštus parduotuvei, laukė atsakymų.

Išvadas reikėjo siųsti į Vilnių, ten gauti tarnybos direktoriaus, tuomet dar Juliaus Pagojaus, parašą, pripažįstantį, jog pirkėjas tikrai teisus ir parduotuvė privalo sutaisyti prekę. Tačiau ir dabar kas mėnesį sąžiningai įmokas už siurblį mokantis pirkėjas vis dar priverstas gyventi be šio buities prietaiso. Nors sprendimą, jog yra teisus, gavo dar prieš dvi savaites.

Reaguoti privalo

Kaip teigia Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio skyriaus vadovas Antanas Šleivys, nevykdantieji sprendimo įpareigojimus gali būti priversti įvykdyti per antstolių tarnybą. Tiesa, tokių situacijų pasitaiko gana retai – dažniausiai pardavėjai nelaukia, kol bus pasitelkti antstoliai.
A. Šleivys prisimena sugedusio dulkiu siurblio atvejį.

„Pirkėjas buvo teisus – pakeisti dulkių siurblio filtrą pardavėjai privalėjo. Kliento prašymas pripažintas pagrįstu. Siurblys buvo apžiūrėtas, įvertintas, pardavėjas ragintas pasielgti geranoriškai“, – „Sekundei“ teigė vartotojų gynėjas.

Dėl dulkių siurblių pirkėjai skundžiasi rečiau, tačiau kita technika – šaldytuvai, telefonai ir pan., genda dažniau ir pirkėjai nuolat dėl jų kreipiasi į tarnybą. Labai dažnai skundžiamasi nekokybiška avalyne.

Pagalbos prašančių vartotojų nemažėja. Ir daugiau kaip 60 proc. skundų būna pagrįsti. Kilus problemai A. Šleivys pataria į pardavėjus ar paslaugų teikėjus būtinai kreiptis raštu, pateikti kopiją tarnybai.

Nuo šių metų pradžios galioja įstatymas, kad pardavėjai į raštišką kreipimąsi reaguoti privalo. Anksčiau tiesiog buvo sakoma, kad reikia atsakyti pirkėjui per 10 dienų, bet nesureagavus niekas nesikeisdavo. Dabar per 14 dienų privaloma atsakyti raštu, to nepadarius gresia baudos.
Tarnyba, pripažinusi, kad pirkėjas teisus, siūlo pusėms tartis geranoriškai.

A. Šleivys primena, kad dėl visų prekių galima reikšti pretenziją dvejus metus – taip pat ir avalynės. Svarbiausia, kad būtų išsaugotas pirkimo čekis.

Šiuo atveju susirašinėjimas užsitęsė ilgai – ant pirkėjo stalo nemenka krūvelė raštų. Bet siurblio vis dar nėra.

Panevėžio „Elektromarkt“ parduotuvės direktorius Justinas Martinaitis į ilgas kalbas nesileido. Jis užtikrino, kad tvarkingas, sutaisytas dulkių siurblys laukia, kol pirkėjas ateis jo atsiimti.

„Nieko komentuoti negaliu. Yra Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimas, mes jį vykdome. Lapkričio 30 dieną raštas pasiekė mus, ir, be abejo, pirkėją informavo. Tereikia ateiti ir atsiimti prekę“, – „Sekundei“ teigė direktorius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Euro grupės pirmininkas: esu užtikrintas dėl biudžeto susitarimo tarp ES ir Italijos

ES finansų ministrų grupės ( Euro grupė ) pirmininkas Mario Centeno pirmadienį pareiškė, kad...

Seime svarstomas naujas mokestis: nori apmokestinti spausdintuvus (93)

Seime liko paskutiniai žingsniai dėl naujo mokesčio priėmimo, kuris, veikiausia, išaugintų...

„Netflix“ skolinsis 2 mlrd. dolerių naujo turinio kūrimui ir įsigijimui

Pirmadienį „Netflix“ paskelbė apie trečią skolinimąsi per metus. Įmonė skolinsis 2 mlrd....

Kanada pritrūko kanapių jau pirmą prekybos dieną (53)

Jau pirmąją dieną, kai Kanadoje buvo legalizuotas marihuanos vartojimas rekreaciniais tikslais,...

Estija: „Danske“ bankas vykdė didžiąją dalį užsienio mokėjimų 2008-2015 m.

„Danske“ bankas, esantis pačiame pinigų plovimo skandalo Estijoje centre, vykdė didžiąją...

Top naujienos

Gyvai / Tiesiogiai: finalinių Tėvynės sąjungos kandidatų į prezidentus debatų transliacija (241)

Pirmadienį nuo 18:30 tiesiogiai per DELFI TV kviečiame stebėti Tėvynės sąjungos-Lietuvos...

Gyvai / LKL mūšis: „Žalgiris" – „Dzūkija“ tiesioginė rungtynių transliacija (15)

Pirmadienį vakare „Betsafe-LKL“ pirmenybėse Kauno „Žalgiris“ (5/1) namuose priima Alytaus...

Seime svarstomas naujas mokestis: nori apmokestinti spausdintuvus (93)

Seime liko paskutiniai žingsniai dėl naujo mokesčio priėmimo, kuris, veikiausia, išaugintų...

Gyvai / Finaliniai TS-LKD kandidatų debatai. Deklaravo, dėl ko niekada nesutartų su valdančiaisiais nuolat pildoma (42)

Pirmadienį Kaune vyksta finaliniai Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD...

Atimtų vaikų mama: neįsivaizduoju, kaip reikės atitaisyti vaikams padarytą žalą (626)

„Aš jau kalbu ramiai – visos ašaros praverktos“, - sako kaunietė Eglė. Rugsėjo pabaigoje...

Europos žaizda, kurioje šlovinamas komunizmas: viskas atrodo taip, kaip pas mus buvo „prie ruso“ (239)

Pirmojoje pasakojimo dalyje rašiau apie Moldovos teritorijoje esančią Padniestrę – regioną,...

„Renault“ prieš „Volkswagen“: kas gamina geresnius sportiškus hečbekus? (2)

„Pilkas dyzelis“ – skambi frazė, apibūdinanti daugelio vairuojamus automobilius. Tai paprasta,...

Metė darbą valstybės tarnyboje ir tapo dešiniąja garsaus šefo ranka: jos desertus liaupsina visas Vilnius (4)

Sostinėje jau geras pusmetis tarp gurmanų iš lūpų į lūpas sklando saldi legenda apie...

Turkų policija Stambule rado paliktą Saudo Arabijos konsulato automobilį (3)

Turkijos policija pirmadienį vienoje požeminėje automobilių aikštelėje Stambule rado paliktą...