Dalis lietuvių šventinį apsipirkimą atidėlioja ir dovanas pradeda pirkti likus kelioms dienoms iki švenčių. Visgi daugėja ir tokių, kurie ruošiasi iš anksto.

Kaip Delfi komentavo „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė, šįmet spalio mėnesio viduryje fiksuotas didesnis kalėdinių prekių, žaislų ir kvepalų pardavimų pakilimas, lyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2022 metais.

„Jau per lapkričio pradžioje vykusią „Internetinio pirmadienio“ kampaniją ir praėjusio savaitgalio Vienišių dienos akciją tarp populiariausių prekių dominavo potencialios Kalėdų dovanos, o pardavimų augimas Baltijos šalyse siekė net 20 proc., lyginti su Vienišių diena pernai“, – Delfi sakė K. Liškauskaitė.

Pirkėjų užklausų sulaukė dar rugsėjį


Kad pirkėjai ruoštis šventėms ima anksčiau, pastebėjo ir internetinės parduotuvės „Varle.lt“ vadovas Marius Butauskas.

„Žmonės skambina ir rašo, konsultuojasi, mini, kad perka Kalėdų dovanas, ieško geriausių pasiūlymų. Prekyba tikrai prasidėjo anksčiau nei pernai, užsakymų fiksuojame daugiau nei praėjusių metų lapkritį“, – komentavo M. Butauskas.

 Marius Butauskas

Anot jo, kai kurie klientai ir rugsėjo viduryje dairėsi „Lego“ rinkinių vaikams atskleisdami, kad jau perka kalėdines dovanas.

Labiausiai žmonės perka jau minėtus „Lego“ rinkinius, vaikiškus žaislus, išmaniuosius laikrodžius, Advento kalendorius bei kvepalus, sakė M. Butauskas.

Šventinė prekyba prasideda ir prekybos centruose


Tuo metu didieji prekybos centrai tikslių duomenų dėl dabartinių pirkėjų srautų dar neturi, tačiau pastebi, jog kalėdinė prekyba pamažu startuoja.

„Lapkritį esant nemaloniems rudeniškiems orams lankytojai nori atnaujinti garderobą, ieško šiltų drabužių ir avalynės, o taip pat prasideda ir kalėdinė prekyba“, – Delfi sakė „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas.

Savo ruožtu Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė teigė, jog tradiciškai pasiruošimas šventėms prasideda nuo lapkričio mėnesio didžiųjų nuolaidų dienų „Jamam“ ir tęsiasi iki pat Naujųjų metų.

Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė

„Kalėdinės prekybos metu auga kosmetikos, juvelyrikos, namų apyvokos, vaikų prekių segmentai, pastebimas susidomėjimas išskirtinių maisto produktų prekėmis“, – teigė B. Kuodytė.

Tuo metu „Europos“ valdytoja Viktorija Gražienė teigė, kad kiekvienais metais dalis lankytojų pradeda šventėms ruoštis vis anksčiau, bet yra ir tokių, kurie pirkiniais rūpinasi paskutinėmis dienomis.

„Europos“ valdytoja Viktorija Gražienė

Prekybininkai nurodė, kad didesnių pirkėjų srautų laukiama kasmetinių akcijų metu – pavyzdžiui, „Akropoliuose“ penktadienio startuoja „Jamam“ akcija, kituose prekybos centruose vyks „Black Friday“ išpardavimai.

Tai pastebėjo ir „Panoramos“ generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė.

„Stebime tendenciją, kad šventinė prekyba prasideda ir pirkėjų srautas išauga kartu su Juoduoju išpardavimų savaitgaliu. (…)Apskritai išaugusį lankytojų srautą „Panoramoje“ fiksuojame jau nuo metų pradžios. Jaučiame, kad didelę įtaką tam turi ne prasidėjęs šventinis laikotarpis, bet į pabaigą einantys mūsų prekybos centro atnaujinimo darbai“, – komentavo B. Kalanovaitė.

Klausimų sukėlė „Senukų“ nuolaida


Savaitgalį prekybos centruose dalis lietuvių medžios nuolaidas, o kiti lauks, kol internetinėse parduotuvėse pasirodys „Juodojo penktadienio“ išpardavimai.

Visgi kartais prekybininkų taikomos akcijos sulaukia ir klausimų, ar tikrai jais pasinaudojus bus sutaupyta.

Senukai

Delfi skaitytojas Mindaugas redakcijai atsiųstame laiške dalijosi klausimais dėl „Senukų“ internetinėje parduotuvėje pastebėtos kainos pokyčių.

Anot jo, žalias apvalus tvoros stulpas sekmadienį kainavo virš 7 eurų, o įsidėjęs prekes į krepšelį pirmadienį jis pamatė, jog kaina jau siekė 11,99 euro.

Šalia, anot jo, buvo nurodoma, kad prekei taikoma 33 proc. nuolaida.

„Kesko Senukai Digital“ komentare Delfi sakė, kad „prekių ir paslaugų kainos rinkos ekonomikoje nuolat kinta – taip pat kaip ir „DELFI Plius“ prenumeratos kaina“.

„Be natūralių kainų pokyčių skirtingais laikotarpiais yra taikomos ir įvairios nuolaidos bei akcijos tiek visiems pirkėjams, tiek lojalumo programos dalyviams. Tai yra natūrali praktika prekybos rinkoje, taikoma ir fizinėse, ir elektroninėse parduotuvėse.

Kalbant apie šį konkretų atvejį, reguliari prekės kaina yra 11,99 euro. Lojalumo programos „Smart Net“ nariai spalio 13–lapkričio 13 d. ją galėjo įsigyti pranašesne kaina – už 7,19 euro. Nuo lapkričio 14 dienos ši prekė visiems pirkėjams vėl buvo parduodama reguliaria kaina. Tačiau nuo lapkričio 7 dienos esame sudarę išskirtinę galimybę kitiems mūsų pirkėjams, besinaudojantiems mobiliąja programėle. Jiems leista pasinaudoti 33 proc. nuolaidos kuponu atrinktoms prekėms“, – nurodoma komentare.

Tarnyba šiuo metu sulaukia daugiau skundų


Didžiųjų išpardavimų metas – darbymetis ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT).

Ši tokiu metu sulaukia daugiau skundų.

Pasak tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės, dažniausiai skundžiamasi dėl pritaikytų mažesnių nei skelbta arba nepritaikytų nuolaidų, neteisingai nurodytų kainų, neišsamios informacijos reklaminiuose skydeliuose.

Apsiperkantys internetu skundžiasi dėl įsigytų prekių terminų pristatymo nesilaikymo, kad prekės išvis nepristatomos arba kad pardavėjas vienašališkai atšaukia užsakymą.

„Ginčai kyla ir dėl nuotoliniu būdu įsigytų prekių grąžinimo per 14 dienų apribojimų. Pavyzdžiui, negrąžinami pinigai už pardavėjui grąžintas prekes, nepateikiamas atsakymas į paklausimą, netinkamai skaičiuojamas sutarties atsisakymo terminas – ne nuo prekės pristatymo, o nuo užsakymo pateikimo“, – pavyzdį pateikė D. Malinauskienė.

Taip pat sulaukiama skundų dėl įstatymuose nenumatytų mokesčių, išlaidų permetimo vartotojams, kai nenorima atlyginti vartotojams prekių pristatymo išlaidų, motyvuojant tuo, kad už suteiktą paslaugą buvo atsiskaityta su jos teikėjais, taikomų administravimo ir pinigų grąžinimo mokesčių.

„Pastebima, kad po elektroninei parduotuvei pateikto užsakymo ir prekės apmokėjimo, pardavėjas informuodavo, kad prekės neturi arba pasiūlydavo prekę įsigyti brangiau. Pasitaiko skundų ir dėl pardavėjo techninių ar žmogiškų klaidų – nurodo neteisingą prekės kainą – pavyzdžiui, vietoje 300 eurų 3 eurus“, – vardijo ji.

Jei pastebėjote, kad prekybininkai galimai nesąžiningai taiko nuolaidas prieš tai padidinę kainas – siųskite pavyzdžius adresu pilieciai@delfi.lt (su nuotraukomis).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)