Nustatyta, kad bankas padarė pažeidimų kredito rizikos valdymo srityje. Priimdama sprendimus skolinti, „SME Bank“ neužtikrino, kad būtų laikomasi teisės aktuose nustatytų skolininko kreditingumo vertinimo reikalavimų: skolininkų vertinimo modeliai turėjo reikšmingų trūkumų, renkamų duomenų nepakako siekiant tinkamai įvertinti paskolos kredito riziką, nebuvo kaupiama informacija, kurios pagrindu turėjo būti priimti sprendimai suteikti paskolą, nevertintos skolininkų galimybės grąžinti lėšas, nebuvo pagrįsti sprendimai suteikti paskolas, neatitinkančias banko kreditavimo standartų.

Sudaręs paskolos sutartis, bankas neužtikrino skolininkų nuolatinės finansinės ir ekonominės būklės, sutartinių įsipareigojimų vykdymo stebėsenos, paskolų užtikrinimo priemonių vertės kontrolė neatitiko teisės aktų reikalavimų. Banko naudotas tikėtinų kredito nuostolių vertinimo modelis neatitiko teisės aktų reikalavimų.

Be to, „SME Bank“ neužtikrino patikimos ir tinkamai veikiančios vidaus kontrolės sistemos: kredito rizikos dydis ir limitų sistema nebuvo tinkamai nustatyti, su šia sritimi susiję vidaus aprašai turėjo trūkumų. Taip pat bankas neužtikrino, kad iš sudaromų sandorių kylanti rizika būtų laiku pastebėta, tinkamai įvertinta ir sumažinta. Daugeliu atvejų vidaus tvarkos aprašai buvo pernelyg abstraktūs, atskirais atvejais nebuvo suderinti su faktine banko veikla ir neužtikrino, kad būtų įgyvendinami teisės aktuose įtvirtinti reikalavimai.

Bankas nebuvo parengęs informacijos atskleidimo politikos, audito komiteto veikla buvo netinkama, o veiklos funkcijų perdavimo procesas vykdytas pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Banke nebuvo užtikrintas tinkamas atlygio politikos įgyvendinimas.

Lietuvos bankas, įvertinęs, kad „SME Bank“ dalį pažeidimų pašalino ir ėmėsi priemonių, kad jie nepasikartotų ateityje, už 5 pažeidimus skyrė 170 tūkst. Eur baudą, už 2 – įspėjimą ir nurodė likusius teisės aktų pažeidimus bei veiklos trūkumus pašalinti iki 2024 m. kovo 31 d.

„SME Bank“ administracijos vadovas Virginijus Doveika žiniasklaidai išplatintame pranešime teigė, kad Lietuvos banko tikrinamasis laikotarpis apėmė 2021‒2022 m. pirmąjį pusmetį, t. y. pirmuosius „SME Bank“ veiklos metus.

„Atsižvelgdami į Lietuvos banko planinio patikrinimo išvadas, didžiąją dalį nurodytų trūkumų ištaisėme ir apie tai informavome reguliatorių.

Į didžiąją dalį pateiktų pastabų sureagavome dar patikrinimo metu, likusius trūkumus pašalinsime iki šių metų pabaigos. Noriu pabrėžti, kad dėl buvusių trūkumų, nei mūsų klientai, nei partneriai jokios žalos nepatyrė. Esame įsipareigoję laikytis aukščiausių standartų ir teikti kokybiškas paslaugas klientams bei partneriams, o Lietuvos banko patikrinimas neabejotinai padėjo tobulinti mūsų veiklą“, ‒ sakė jis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją