Nors operacinė bendrovės veikla Lietuvoje, anot pačios bendrovės, šiemet yra pelninga ir sėkminga, restruktūrizacijos prireikė dėl „Small Planet Airlines“ Sp. z o. o. Lenkijoje ir „Small Planet Airlines“ GmbH Vokietijoje patiriamų finansinių sunkumų.

Šiose šalyse veikiančios bendrovės nesuvaldė plėtros bei augančių kaštų ir dėl to kiek anksčiau šį rudenį pradėjo restruktūrizaciją, rašoma pranešime spaudai.

Dėl pertvarkų Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse, Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“ nebegaus iš šių bendrovių pajamų už paslaugas, tad restruktūrizacijos keliu sieks sumažinti turimą infrastruktūrą, taip pat – apsaugoti veiklą nuo išorinių paslaugų tiekėjų reikalavimų: „Small Planet Airlines“ yra garantavusi išoriniams paslaugų teikėjams už bendroves Vokietijoje bei Lenkijoje, tad jie turi galimybę kreiptis į bendrovę Lietuvoje siekdami susigrąžinti Vokietijos bei Lenkijos įmonių skolas. Restruktūrizacijos procesas suteiks laiko susidariusioms skoloms grąžinti.

„Small Planet Airlines“ restruktūrizacija neturės įtakos bendrovės vykdomiems skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių – kartu su kelionių organizatoriais, su kuriais „Small Planet Airlines“ Lietuvoje yra sudariusi ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis, bendrovė toliau skraidys taip, kaip ir buvo suplanuota.

„Restruktūrizacijos procesai Lenkijoje ir Vokietijoje iš esmės skiriasi nuo pertvarkų Lietuvos bendrovėje: Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančios bendrovės šiemet patyrė ženklius nuostolius ir tai buvo pagrindinė restruktūrizacijos priežastis.

Tuo metu „Small Planet Airlines“ Lietuvoje veikla šiemet yra pelninga – planuojame, kad operacinis pelnas metų gale sieks 3,4 mln. eurų. Vis dėlto, jį viršys sumos, kurias turėsime nurašyti dėl Vokietijos bei Lenkijos įmonių neapmokėtų paslaugų“, – priežastis aiškina „Small Planet Airlines“ UAB vadovas Kristijonas Kaikaris.

Pasak jo, tam, kad Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse būtų sėkmingai užbaigta restruktūrizacija, būtinas investuotojas, tuo tarpu Lietuvos bendrovei tai nėra būtina sąlyga. „Kita vertus, atsiradus investuotojui, restruktūrizacijos procesą Lietuvoje būtų galima sėkmingai baigti anksčiau, taigi šios galimybės neatmetame ir kalbamės su Lietuvos bendrove besidominčiais investuotojais. Manome, kad „Small Planet Airlines“ restruktūrizacija yra geriausias būdas išsaugoti ir toliau tęsti sėkmingą veiklą“, – teigia K. Kaikaris.

„Small Planet Airlines“ veikla buvo pelninga ir 2015 bei 2017 metais – bendrovės pelnas siekė atitinkamai 4,5 mln. eurų ir 2,3 mln. eurų prieš apmokestinimą.

Planuojama, kad 2018 m. pabaigoje „Small Planet Airlines“ pajamos turėtų pasiekti 122,7 mln. eurų, beveik penktadaliu daugiau, nei praėjusiais metais. Vasarą sulaukusi trečdaliu didesnio keleivių srauto ir perskraidinusi virš 204 tūkst. atostogautojų, 2018-2019 m. žiemos sezono metu bendrovė tikisi augimą išlaikyti ir pervežti dar apie 100 tūkst. keleivių iš Lietuvos.

„Žiemos sezono metu skraidysime aštuoniais lėktuvais. Du kils iš Vilniaus, vienas – iš Bilundo, keturi vykdys sezoninius projektus Azijoje – Vietname kartu su naujais partneriais „Bamboo Airways“ ir Kambodžoje kartu su ten veikiančia „Small Planet Airlines“ Co. Ltd bendrove.

Dar vienas orlaivis bus pakaitinis – skrydžius vykdys kitų orlaivių vėlavimų atvejais, taip sumažinant keleivių patiriamus nepatogumus. Panašų skaičių orlaivių turėjome 2014 metais, tad gerai žinome, kaip valdyti tokio dydžio orlaivių parką – optimizavę veiklą, galėsime stabilizuoti procesus įmonėje ir geriau valdyti rizikas“, – teigia K. Kaikaris.

Ženkliai sumažėjus, o tam tikrose srityse visai nelikus paslaugų, teikiamų Lenkijos ir Vokietijos bendrovėms, „Small Planet Airlines“ turės atleisti dalį perteklines funkcijas atliekančių darbuotojų Lietuvoje.

Keleiviai dėl bendrovėje vykstančių pertvarkų nepatogumų nepatirs – „Small Planet Airlines“ kartu su istoriniais partneriais Lietuvoje – kelionių organizatoriais, tęs veiklą pagal suplanuotus žiemos sezono skrydžių tvarkaraščius. Šią žiema atostogautojai iš Lietuvos galės rinktis ne tik populiarias kryptis Kanarų salose, Egipte ir JAE, slidinėjimo kurortus, bet ir išbandyti naujienas – skrydžius į Jordaniją bei Džerbos salą Tunise, rašoma pranešime spaudai.

Kreditoriai sulaukė laiškų

Jau buvo skelbta, kad Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė iki lapkričio pabaigos Vilniuje atleis 44 darbuotojus. Bendrovės teigimu, tai susiję su grupės įmonių Lenkijoje ir Vokietijoje restruktūrizacija, kai ieškoma geriausio būdo optimizuoti įmonių veiklą ir norima pritraukti papildomų finansinių investicijų siekiant išvengti bankroto.

„Dėl sumažėjusio Lenkijos bendrovės orlaivių parko ir restruktūrizacijos proceso Vokietijoje susitraukė „Small Planet Airlines“ veiklos apimtys, todėl turėjome atsisveikinti su 44 darbuotojais Lietuvoje (iš viso jų buvo 362, dalis – skraidantis personalas)“, – buvo nurodyta BNS atsiųstame „Small Planet Airlines“ komentare.

DELFI gavo informacijos, kad šiomis dienomis kai kurios kreditorius Lietuvoje pasiekė tokie bendrovės laiškai.

„Informuojame, kad remiantis Lietuvoje galiojančiu teisiniu reguliavimu, keleiviai, kurie pasirašė susitarimus su „Small Planet Airlines“ UAB dėl kompensacijos išmokėjimo, tačiau išmokėjimo dar nėra gavę, tampa bendrovės kreditoriais.

Bendrovės restruktūrizacijos metmenyse yra numatyta atsiskaityti su visais bendrovės kreditoriais – taigi, tikslūs mokėjimo terminai priklausys nuo restruktūrizacijos eigos, apie kurią keleiviai bus atskirai informuoti.

Šiuo laišku siunčiame informaciją „Small Planet Airlines“ UAB kreditoriams dėl restruktūrizavimo bylos kėlimo“, – rašoma bendrovės laiške.

Dėl negrąžintų kompensacijų kreipėsi į teismą

Su DELFI susisiekė ir „Skycop“. Jų teigimu problemos pradėjo kilti šių metų pradžioje, o pastebėję nerimą keliančius ženklus kreipėsi ir į Civilinės Aviacijos Administraciją.

„Iki 2017 m. gruodžio mėnesio su „Small Planet Airlines“ dirbome konstruktyviai ir sklandžiai, problemų dėl kompensacijų mokėjimų nekilo. Tačiau jau šių metų pradžioje situacija pradėjo keistis – mokėjimai iš pradžių vėlavo, o vėliau gavome informaciją, jog laikinai bus visiškai sustabdyti. Įmonė tokį savo sprendimą argumentavo nepakankama suma kompensacijoms numatytame biudžete. Gavome pažadą kompensacijų mokėjimus atnaujinti artimiausiu metu, tačiau tai neįvyko. Dar 2018 m. gegužę pastebėję nerimą keliančius „Small Planet Airlines“ veiklos ženklus nedelsdami kreipėmės jau ne tik į avialiniją, tačiau ir Civilinės Aviacijos Administraciją (CAA), reikšdami nuogąstavimą dėl neįprasto, pavojaus ženklų turinčio avialinijos elgesio su savo klientais“, – DELFI rašo „Skycop“ atstovė Vilma Vaitiekūnaitė.

Buvo prašoma įpareigoti oro linijų bendrovę išmokėti kompensacijas keleiviams, kurių kelionės buvo sutrikdytos, taip pat buvo prašoma įvertinti avialinijų finansinė būklę. Vadovaujantis „Skycop“ informacija, šių metų birželį buvo gautas patvirtinimas iš CAA, kad „Small Planet Airlines“ finasinė būklė ir skrydžių saugumo priežiūra nuolat tikrinama, dėl to išduoto vežėjo pažymėjimo naikinti nereikia.

„Skycop“ pranešė, kad vasaros pabaigoje dėl susidariusių avialinijos skolų kreipėsi į teismą.

„Kaip matome dabar, mūsų finansininkų ir teisininkų nuogąstavimai buvo pagrįsti ir savalaikiai. 2018 m. birželio 21 d. išsiuntėme įmonei „Small Planet Airlines“ paskutinį įspėjimą apie suteikiamą 30 d. terminą kompensacijų išmokėjimui, po kurio, jei oro linija neįvykdys savo įsipareigojimų, keleivių vardu kreipsimės į teismą. Per suteiktą 30 d. laikotarpį avialinija įsiskolinimo keleiviams nepadengė, nepateikė jokios informacijos per kokį laikotarpį ir kokiomis dalimis tai padarys, todėl 2018 m. rugpjūčio 29 d. Vilniaus apygardos teismui pateikėme grupinį ieškinį su reikalavimu priteisti kompensacijas nukentėjusiems keleiviams. 2018 m. rugsėjo 12 d. gavome teismo nutartį, kuria teismas nutaria, jog individualių ieškinių nagrinėjimas būtų tikslingesnis nei grupinio ieškinio nagrinėjimas. 2018 m. spalio 2 d. pateikėme pirmuosius individualius ieškinius.

Nepaisant „Small Planet Airlines“ paskelbtų restruktūrizavimo planų, teiksime reikalavimus ir sieksime, kad kompensacijų suma būtų išmokėta“, – pranešė „Skycop“ atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)