Kaip komentavo bendrovės, jei siunta tvirtai ir tinkamai supakuota, jos turinio pamatyti pavyksta. Visgi tuo pasirūpinama ne visada.
„Omniva LT“ komunikacijos ir tvarumo vadovė Raimonda Strazdauskaitė Delfi sakė, kad šįmet bendrovė pristatė apie 13 mln. siuntų Lietuvoje, tarp kurių būna ir neatidžiai supakuotų.
„Kalbant apie tokias siuntas, žmonės siunčia plytas, daržo šakes, gėlių sodinukus tiesiog vazonėliuose ar tik lipduku pažymėtus braškių daigus. Gėlių puokščių ar tiesiog pripūstą balioną esame radę paštomate“, – sakė R. Strazdauskaitė.
Jos teigimu, nors tokios siuntos neatitinka taisyklių, stengiamasi į jas pažiūrėti geranoriškai ir pristatyti gavėjams.
„Tačiau pasitaiko atvejų, kai klientai nepagalvoja ir sukelia nesklandumų siųsdami greitai gendančius produktus. Deja, yra pasitaikę utilizuoti žuvį, sugedusius pomidorus“, – vardijo R. Strazdauskaitė.
Bendrovės „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila antrino, kad siuntos specialiai nėra tikrinamos, tačiau pasitaiko, jog jų turinys iškrenta iš prastos pakuotės, tada ir pamatoma, kas buvo siųsta.
„Šiais metais radome siuntą su sliekais ir netgi su gyvu voru (Tarantulu). O kasdienybėje kartas nuo karto pasitaiko įdomesnių siuntų, bet daugiausia iš draudžiamų siųsti siuntų sąrašo“, – teigė T. Vaišvila.
Draudžiamų siųsti daiktų sąraše yra didelės vertės daiktai (juvelyriniai papuošalai, antikvariniai daiktai, vertybiniai popieriai), ginklai, šaudmenys, sprogmenys, tabako gaminiai, žmogaus palaikai, gyvi gyvūnai ir augalai bei kita.
Anot T. Vaišvilos, yra buvę, kad žmogus siuntė stiklainį su raugintais agurkais ar šakotį.
Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalims Kristina Sušinskaitė sakė, kad yra pasitaikę atvejų, kai siuntoje buvo aptiktos dūzgiančios bitės, gyvi žvejybiniai sliekai ar neapdorotos lašišos. Tiesa, fiziniai asmenys Lietuvoje kol kas negali siųsti siuntų per „Venipak“ paštomatus – gali tik atsiimti ar grąžinti siuntas.
Ragina apgalvoti visą siuntos kelionę
Kad siuntinys sėkmingai pasiektų gavėją, bendrovių atstovai ragina atsakingai pažiūrėti į jo supakavimą.
„Norėčiau atkreipti klientų dėmesį ir paprašyti, kad siųsdami pagalvotų apie visą siuntos kelionę – jai tenka važiuoti autobusiuku į logistikos centrą, keliauti skirstymo linija, būti keliamai kurjerio. Tad kviečiu kiek įmanoma geriau supakuoti, kad siuntos turinys nejudėtų, kad būtų pakankamai apsaugotas nuo galimo aplinkos poveikio“, – nurodė R. Strazdauskaitė.
Ji ragino galvoti ne tik apie savo siuntą, ypač jei svarstoma įdėti greitai gendantį produktą, kuris gali ne tik užteršti paštomatą, bet ir sugadinti šalia keliaujančią kito žmogaus siuntą