Artūras Rakauskas ir toliau vadovaus bendrovei kaip UAB “Senukų prekybos centras” prezidentas. Rakauskų šeima kartu su parteriais iš Suomijos sieks plėsti “Senukų” parduotuvių tinklą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, dar geriau tenkinti sparčiai augančius statybininkų bei individualių pirkėjų poreikius.

“Sudaryta strateginė partnerystė yra akivaizdus “Senukų” ir Rakauskų šeimos sėkmingo darbo rezultatų pripažinimas, liudijantis “Senukų” grupės strategijos ir vadovavimo nuostatų sėkmę”, - teigia Augustinas Rakauskas, “Senukų” įmonių asociacijos prezidentas.

Apie 25 proc. Lietuvos statybos ir buities prekių rinkos užimantis “Senukų prekybos centras” pernai prekių ir paslaugų pardavė daugiau kaip 500 mln. LTL, kai 2001 metais konsoliduota “Senukų” grupės bendrovių apyvarta sudarė 375 mln. LTL. “Senukų” mažmeninės prekybos tinklą sudaro 9 prekybos centrai ir apie 60 parduotuvių dirbančių frančizės principu, kurios vysto “pasidaryk pats” ir “cash & carry” prekybos tipus. Bendrovės būstinė, centriniai sandėliai bei logistikos terminalas įsikūręs Kaune. Pirmoji “Senukų” parduotuvė Latvijoje buvo atidaryta 2001 metais Rygoje.

“Senukų” veikla apima didmeninę ir mažmeninę prekybą statybos, apdailos, santechnikos, elektros, buities, sodo ir daržo, sporto ir laisvalaikio prekėmis, įrankiais, buitine, vaizdo ir garso technika. Šiuo metu bendrovė prekiauja daugiau kaip 50 tūkst. pavadinimų prekėmis, kurias tiekia beveik 700 užsienio ir 500 Lietuvos gamintojų. Daugiau kaip 180 užsienio bendrovių yra įgaliojusios “Senukų prekybos centrą” atstovauti net tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse. Visame “Senukų” prekybos tinkle dirba apie 2300 darbuotojų.

“Rautakesko” grupės grynieji pardavimai 2002 m. sudarė 735 mln. EUR. 2002 m. pabaigoje, bendrovės prekybinį tinklą sudarė 44 “K-rauta” ir 102 “Rautia” parduotuvės. Suomijoje “Rautakesko” prekybos tinklas užima apie 37 proc. statybos ir ūkio reikmenų rinkos.

“Rautakesko” padalinių užsienyje pardavimai 2002 išaugo 25% ir siekė 129,1 mln. EUR. Dvi naujos “K-rauta” parduotuvės atsidarė Švedijoje, po dar vieną parduotuvę atidaryta Latvijoje ir Estijoje. Švedijoje grynieji “K-rauta AB” pardavimai pasiekė 67,7 mln. EUR, t.y. išaugo net 39,4%. Iš viso pardavimai užsienyje sudarė 17% visų “Rautakesko” pardavimų. 2002 m. spalio – gruodžio mėnesiais pardavimai užsienyje išaugo 21,7% ir sudarė 32,3 mln. EUR.

Estijoje “Rautakesko” yra statybinių medžiagų rinkos lyderis, turintis 4 “K-rauta” parduotuves bei užsiimantis didmenine prekyba visoje šalyje. “Rautakesko” rinkos dalis Estijoje sudaro apie 20%.

Latvijoje “Rautakesko” didmeninės prekybos tinklas apima visą šalį. Pirmasis Latvijos “K-rauta” buvo atidarytas 2002 m. gegužės mėnesį Rygoje. Rusijoje “Rautakesko” turi didmeninės prekybos sandėlį Maskvoje.

Švedijoje šiuo metu veikia 11 “K-rauta” parduotuvių, kurios užima apie 3% rinkos. Bendrovės strateginiuose planuose yra numatytas tikslas sukurti 25 parduotuvių tinklą Švedijoje ir užimti 10% statybinių medžiagų ir įrengimų rinkos.

“Rautakesko” pelnas 2002 m. siekė 9 mln. EUR. Labiausiai prie pelno augimo Suomijoje prisidėjo pagerintas prekybinio tinklo valdymas bei lėšos, sutaupytos reorganizavus logistikos sistemą. Bendros “Rautakesko” investicijos 2002 m. siekė 14,2 mln. EUR, iš kurių 11,8 mln. EUR buvo skirti parduotuvių tinklo plėtrai. Investicijos užsienyje sudarė 48,2% visų investicijų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją