Anot M. Lingės, taip siekiama, kad ne tik lošimų organizatorius, bet ir per įvairius veiklos modelius pasitelkiami asmenys turėtų atitikti keliamus reikalavimus.

„Azartinių lošimų įstatyme įtvirtinti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai galioja bendrovės akcininkams, stebėtojų tarybos, valdybos nariams, bendrovės vadovui, vadovo pavaduotojui finansinę apskaitą tvarkantiems asmenims ir kontroliuojantiems asmenims“, – Eltai teigė parlamento BFK pirmininkas.

„Tačiau, lošimų organizatorius lošimų veiklos vykdymui sutarčių pagrindu gali pasitelkti kitus fizinius ir juridinius asmenis (pvz. marketingo specialistus, konsultantus, sudaryti sutartis dėl įvairių paslaugų), galinčius daryti įtaką lošimų organizatoriaus sprendimams ir veiklai, tačiau jiems netaikomas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas“, – pažymėjo jis.

Siūlyme numatoma, kad nepriekaištingos reputacijos reikalavimas būtų taikomas fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie pasitelkiami lošimų veiklos leidime nurodomos lošimų organizavimo veiklos vykdymui ar konsultavimui dėl šios veiklos vykdymo.

„Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad ne tik lošimų organizatorius, bet ir per įvairius veiklos modelius pasitelkiami asmenys, su kuriais bendradarbiaujama teikiant lošimų paslaugas, atitiktų nepriekaištingos reputacijos reikalavimus ir būtų užtikrintas skaidrus lošimų veiklos vykdymas“, – komentavo M. Lingė.

Siūlomu pakeitimu G. Skaistė ir M. Lingė nurodo siekiantys pilnai ištaisyti Europos Tarybos ekspertų komiteto dėl priemonių, nukreiptų kovai su pinigų plovimu bei teroristų finansavimu (MONEYVAL), nustatytus trūkumus Lietuvoje įgyvendinant tarptautinius reikalavimus.

ELTA primena, kad Seime kovo viduryje pateiktos Azartinių lošimų įstatymo pataisos, kuriomis numatoma drausti azartinių lošimų reklamą. Projektą inicijavo M. Lingė.

Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą. Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.

Taip pat reklamos draudimas negaliotų tuo atveju, jei informacija apie azartinius lošimus būtų skelbiama lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime.

Tuo metu Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija atskiru įstatymo projektu siūlė suteikti teisę lošimo organizatoriams stabdyti asmens lošimą, jei pastebimas asmens patologinis potraukis lošti. Tokiu būdu azartinių lošimų organizatoriams suteikiama teisė ankstyvojoje stadijoje sustabdyti priklausomybių turintį asmenį.

Liberalai taip pat nori nustatyti pareigą azartinių lošimų organizatoriams skirti ne mažiau 50 proc. reklamos biudžeto socialinei, prevencinei reklamai. Parlamentas siūlymams po pateikimo pritarė.

Galiausiai Seimo Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ siūlė Azartinių lošimų įstatymo pataisas, kuriomis numatoma mažinti lošimų prieinamumą socialiai pažeidžiamoms asmenų grupėms be išimčių ribojant galimybę kino teatruose, geležinkelio ir autobusų stotyse, oro uostuose, jūrų uostuose organizuoti lošimus lošimų automatais ir pašto įstaigose organizuoti lošimus.

Jie taip pat siekia nustatyti vienodą visų azartinių lošimų dalyvių minimalų amžių – 21 metus, apriboti asmens, per kalendorinius metus maksimalią galimą lošimuose, lažybose ir totalizatoriuje išleistiną sumą – iki 15 procentų už paskutinius praėjusius kalendorinius metus deklaruotų metinių pajamų, o jų nedeklaravus – iki 2 praėjusių kalendorinių metų trečio ketvirčio šalies ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžių. Viršijus šias sumas, asmenys negalėtų dalyvauti lošimuose. Seimas po pateikimo pritarė ir šiems siūlymams.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją