Ji skirta įgyvendinti susitarimus su Norvegijos bendrove „Equinor“, iš kurios „Ignitis“ kasmet perka keturis SGD laivus, kad užtikrintų minimalų Klaipėdos SGD terminalo veiklai būtiną dujų kiekį.

Pasak „Igničio“, garantija suteikta, kad anksčiau šiemet pakeitus bendrovės ir „Equinor“ būtų įtvirtinta palankesnė SGD krovinių tiekimo struktūra bei kainodara.

„Bendrovė taip pat iš savo pusės prisiėmė papildomus įsipareigojimus – padidinti banko garantijų dydį „Equinor“ atžvilgiu, jei bendrovė negalėtų vykdyti savo įsipareigojimų. Su šia garantija susijusios „Ignitis“ sąnaudos nėra reikšmingos, – rašoma „Igničio“ komentare BNS.

SEB valdybos narys ir Verslo bankininkystės tarnybos vadovas Vilius Juzikis sako, jog atnaujinta SGD krovinių tiekimo sutartis su „Equinor“ yra gera žinia gamtinių dujų vartotojams, nes pakeitimai užtikrins mažiausią neigiamą poveikį dujų kainai.

„Pasirašydami 35 mln. eurų kreditavimo sutartį, skirtą garantijos suteikimui, ir tęsdami sėkmingą bendradarbiavimą su įmone „Ignitis“, prisidedame prie vieno iš svarbiausių nacionalinių energetinį saugumą užtikrinančių objektų, be to, šis finansavimas įrodo, kad galime užtikrinti geriausias komercines sąlygas tiems klientams, kurie vykdo aiškią ir stabilią veiklą, taip pat rodo tinkamą požiūrį į tvarią veiklą“, – komentavo SEB banko valdybos narys ir Verslo bankininkystės tarnybos vadovas Vilius Juzikis.

Valstybės kontroliuojamos „Ignitis grupės“ elektros ir dujų tiekėja „Ignitis“ su „Equinor“ rugpjūtį pasirašė atnaujintą sutartį – joje įtvirtinta palankesnė SGD krovinių tiekimo struktūra.

Pasak grupės, pakeitimai sutaupys 14-17 mln. eurų per visą likusį sutarties galiojimo laiką – nuo 2022 metų iki 2024 metų pabaigos, o skirtumas tarp perkamų SGD kainos ir vidutinės dujų importo į Lietuvą kainos „taps žymiai stabilesnis“.

Iki tol SGD kroviniai iš „Equinor“ buvo perkami gerokai brangiau nei dujos kainuoja rinkoje, o kainos skirtumą dengia visi dujų vartotojai.

Pastaraisiais metais buvo nuolat bandyta derėtis su „Equinor“ dėl 2014 metais pasirašytos ir 2016 metais pakeistos sutarties sąlygų keitimo. Pagal ją Lietuva įsipareigojo pirkti minimalų Klaipėdos terminalo veiklai būtiną SGD kiekį – keturis didelius laivus per metus.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)