Kaip rašo „Ukrinform“, tai paskelbė naujienų agentūra „Bloomberg“, kuri savo ruožtu remiasi Helsinkyje veikiančio Energijos ir švaraus oro tyrimų centro ataskaita.

Rusija vis dar kliaunasi Europos laivyba, kad pervežtų savo naftą, nors šalies ištekliai neatitinka Didžiojo septyneto kainų lubų“, – sakoma publikacijoje.

Maždaug du trečdalius Rusijos žaliavinės naftos ir degalų perveža laivai, kuriuos apdraudžia ar valdo Didžiojo septyneto šalių ir jų sąjungininkių, įvedusių kainų lubas, kompanijos. „Tai liudija, kad Maskva vis dar intensyviai naudojasi Europos laivybos pramone“, – teigia „Bloomberg“.

Kainų lubos buvo įvestos siekiant išlaikyti rusišką naftą pasaulinėje rinkoje, tačiau tuo pat metu reikšmingai apriboti Kremliaus gaunamas pajamas. „Be tolesnio Vakarų laivų naudojimo Rusija suformavo vadinamąjį šešėlinį tanklaivių parką, veikiantį už sankcijas taikančių šalių jurisdikcijos ribų. Jie dažniausiai gabena naftą trumpesniais maršrutais, kur pasitelkiant tokius pat pajėgumus galima užtikrinti didesnį tiekimą“, – primena agentūra.

Tyrėjai pažymi, kad šalys nededa pakankamai pastangų, kad būtų užtikrintas visapusiškas rusiškos naftos kainų lubų taikymas, o pažeidėjai būtų nubausti. Teigiama, kad kainų lubos turi sudaryti 60 JAV dolerių už barelį, tačiau ši riba neseniai priartėjo prie 100 dolerių. „Be Vakarų tarnybų įsitraukimo rusiška nafta gali viršyti lubas“, – paaiškina „Bloomberg“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją