Vieną didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje valdanti „Rimi Lietuva“ pernai uždirbo 3,764 mln. eurų grynojo pelno, beveik dukart mažiau nei 2020-aisiais, kai jis buvo 7,351 mln. eurų.
Įmonės pardavimai sudarė 395 mln. eurų – 9,7 proc. daugiau nei užpernai (360,2 mln. eurų).
Kaip nurodoma, pardavimų augimą lėmė 2021 m. atidarytos naujos tinklo parduotuvės bei lankstus prisitaikymas prie šalyje įvestų COVID–19 pandemijos reguliavimo priemonių.
„Nepaisant COVID pandemijos ir jos sąlygotų verslo suvaržymų, kylančių kaštų, vis sudėtingesnės situacijos statybos rinkoje, mums pavyko nuosekliai augti ir įgyvendinti plėtros strategiją, kurios tikslas – iki 2023 m. Lietuvoje turėti 100 mūsų tinklo parduotuvių. Visa tai darėme išlaikydami savo kokybės kartelę ir realizuodami tvarumo įsipareigojimus, kurie mūsų kasdienėje veikloje virsta inovacijomis ir aukštos kokybės paslaugas užtikrinančiais sprendimais“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.
Praėjusių metų pabaigoje įvairiuose Lietuvos miestuose veikė 79 „Rimi“ prekybos centrai (2020 m. gruodžio 31 d. – 68 prekybos centrai) bei e. parduotuvė „Rimi.lt“. 2021 m. Lietuvoje buvo atidaryta 12 naujų tinklo parduotuvių: 3 „Hypermarket“ formato parduotuvės (po vieną Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje), 6 „Supermarket“ formato parduotuvės (3 Vilniuje, po vieną Kaune, Klaipėdoje ir Kretingoje) bei 3 „Express“ formato parduotuvės Vilniuje. Pernai buvo uždaryta ir viena „Supermarket“ formato parduotuvė Klaipėdoje.
Sprendė darbuotojų trūkumo iššūkį
2021 m. pabaigoje „Rimi“ darbuotojų skaičius siekė 3 304 ir buvo mažesnis nei užpernai (2020–ųjų pabaigoje – 3 369 darbuotojai). Didžiąją dalį darbuotojų, pagal kategorijas, sudarė parduotuvių darbuotojai (2 349 žmonės).
Anot „Rimi Lietuva“ generalinio direktoriaus, vienas didžiausių iššūkių prekybos centrams pernai ir šiuo metu išlieka darbuotojų trūkumas. Tiesa, ši situacija po truputį gerėja dėl bendrovės skatinamos žmonių pritraukimo ir įvairovės politikos. Pavyzdžiui, „Rimi“ įdarbina vis daugiau darbuotojų iš Ukrainos bei kitų valstybių ir toliau integruoja darbuotojus su skirtingais gebėjimais bei vyresnio amžiaus asmenis.
„Nei vienas verslas nėra apsaugotas nuo darbuotojų kaitos. Tačiau vykdydami savo veiklą stengiamės maksimaliai valdyti šią riziką: didiname darbuotojų materialinį suinteresuotumą, pritaikome asmeninių naudų paketus, geriname jų darbo sąlygas, investuojame į darbuotojų mokymus, kvalifikacijos kėlimą ar perkvalifikavimą. Stengiamės pritraukti įvairius žmones, nevertiname jų pagal stereotipus“, – pasakoja V. Lukoševičius.
Reagavo į pokyčius aplinkoje
Pasak bendrovės vadovo, verslas nuolat reaguoja į dėl įvairų priežasčių besikeičiančią aplinką, o 2022 m. vasario mėn. prasidėjusio ir šiuo metu besitęsiančio karo Ukrainoje įtaką jaučia ne tik Europos, bet ir viso pasaulio ekonomika.
„Nuolat stebime situaciją, kontaktuojame su tiekėjais, esame nusimatę alternatyvias tiekimo kryptis, taip pat peržiūrime pirkimo politikas – daugiau prekių perkame per centrinius sandėlius, laikome didesnes prekių atsargas, – sako V. Lukoševičius. – Taip pat analizuojame pirkėjų nuotaikas ir atliepiame pirkėjų poreikius – išaugus infliacijai ir pabrangus produktams organizuojame daugiau akcijų, labiau akcentuojame savo privačios etiketės produktus, kurie yra gerokai pigesni lyginant su gerai žinomais prekių ženklais, dalinamės būdais ir patarimais, kaip namuose taupyti maisto produktus ir turėti galimybę maitintis taip pat kokybiškai net ir turint mažesnį biudžetą.“
Šiuo metu Lietuvoje veikia 79 mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvės bei e. parduotuvė „Rimi.lt“. Bendrovėje dirba daugiau nei 3 300 darbuotojų. „Rimi Lietuva“ yra Švedijos mažmenininkui „ICA Gruppen“ priklausančios dukterinės įmonės „Rimi Baltic“ dalis. „ICA Gruppen“ – pirmaujanti mažmeninės prekybos kompanija Šiaurės regione, daugiausia dėmesio skirianti maistui ir sveikatai.