Aktyvesnių dvišalių verslo ryšių tikisi ne tik Lietuvos įmonės, bet ir šalyje jau dirbantys japonų koncernų atstovai. Pagal pardavimų apimtį didžiausia Lietuvoje veikianti Japonijos įmonė yra "JT International", trečio pagal dydį pasaulio tabako koncerno "Japan Tobacco Inc." tarptautinis padalinys. Lietuvoje jis užima apie 6 proc. tabako gaminių rinkos. Bendrovės praėjusių metų pardavimai Lietuvoje siekė 22,1 mln. litų.

"Tikimės, kad Prezidento vizitas į Japoniją padės skleisti abipusę informaciją. JTI daug dėmesio skiria Rytų ir Vidurio Europos rinkoms, su viltimi vertiname ir verslo perspektyvas Lietuvoje", - "Lietuvos rytui" sakė "JT International" Baltijos šalių, Baltarusijos ir Kaliningrado regiono vadovas Andrew Batley.

Japonai pripažino Lietuvos baldų įmonių gaminamos produkcijos kokybę.

Pasak šalies medienos pramonės įmonių asociacijos "Lietuvos mediena" prezidento Antano Morkevičiaus, Japonijos vartotojus domina gana brangūs baldai iš natūralios medienos.

"Tai - prestižinė produkcija, todėl nereikia tikėtis, kad prekyba bus masinė. Tačiau įmonėms rūpi užsitikrinti alternatyvias rinkas Vakarų Europos šalims, todėl atsigręžiama į Japoniją", - aiškino A.Morkevičius.

Didžiausia šalyje biuro baldų gamintoja bendrovė "Narbutas ir Ko" į Japoniją per pastaruosius pusantrų metų pardavė produkcijos beveik už 1,8 mln. litų. Įmonės visų praėjusių metų apyvarta - 32,6 mln. litų.

"Negalime nekreipti dėmesio į Japoniją, nes tai - didelė rinka, ir tam tikri gaminiai gali rasti joje nišą. Kitas reikalas, ar mes techniškai sugebėsime įgyvendinti itin aukštus japonų kokybės reikalavimus. Jiems negalime siūlyti pigių gaminių, nes tikrai nepajėgsime konkuruoti su Malaizijos ar Taivano gamintojais", - sakė įmonės "Narbutas ir Ko" prekybos direktorius Audrius Janiūnas.

Baldininkų nebaugina tolimas atstumas bei produkcijos transportavimas: nors nuplukdyti konteinerį į Tekančios saulės šalį trunka beveik mėnesį, tai kainuoja ne ką daugiau nei gabenti baldus į Didžiąją Britaniją.

Kai kurios tekstilės įmonės taip pat mėgina nedidelę dalį produkcijos parduoti Japonijoje.

Daugiausia įmonių ir Japonijos prekybininkų kontaktų užsimezga Japonijoje bei Lietuvoje rengiamų tarptautinių parodų metu.