Su Donatų susitinkame jo valdomoje įmonėje ir jis iškart pasakoja, kad esame senosios Vievio plytinės teritorijoje.

Ji, kaip aiškina, buvo pastatyta 1947 m., o viename jos pastatų dar ir šiandien vyksta poliestireno gamyba.

Prieš įsikuriant įmonei, būtent šioje teritorijoje taip pat buvo vykdoma gelžbetonio gamybos veikla, o įmonėje dirbęs Donato tėtis.

„Kai Nepriklausomybės metu įmonė buvo likviduota, tėtis pradėjo vykdyti savo statybų veiklą. Tuo metu jis neturėjo visiškai nieko, jokios technikos, o jo pirmasis objektas buvo degalinė.

Užsakovas juo patikėjo, sutiko sumokėti avansą ir tėtis už tuos pinigus nusipirko kranus, kitą techniką ir kai pastatė minėtą objektą verslas užsisuko“, – pasakoja Donatas ir tikina, kad taip su laiku buvo išsipirkta dalis šios teritorijos.

Nors iš pradžių įmonė užsiėmė tik statybomis, statybinių medžiagų gamyba buvo pradėta aktyviau prie įmonės veiklos prisijungus pačiam Donatui, 2015-aisiais.

„Statybinių medžiagų gamyba augo, o šiai dienai centrinė figūra, kuri neša pelną, yra gelžbetonio gamyba, bet dar gaminame metalines konstrukcijas, prekinį betoną, poliestireną“, – vardija jis ir sako, kad statybų veiklos įmonė šiuo metu išvis nebevykdo, nors, kaip prasitaria, planų yra.

Užsidarius Baltarusijos rinkai – išlošė


Vievyje pagaminti gelžbetonio gaminiai bei statybinės medžiagos šiandien daugiausia parduodamos Lietuvoje.

„Turime ir nedidelę dalį eksporto, tačiau daugiausia tai – išskirtiniai užsakymai, nes mes pagaminame tai, ko nepagamina kiti“, – atvirai sako Donatas ir tikina, kad kalbant apie tam tikrų gaminių gamybą įmonė Lietuvoje konkurencijos neturi.

„Tai nėra „štampiniai“ gaminiai, man neįdomu. Norime iššūkių“, – teigia jis.

Vieni paskutinių gelžbetoninių įmonės gaminių – specialūs laikikliai rąstams, įvairūs gaminiai energetikai, tarkime, atramos kabeliams ir kt.

„Anksčiau tokie gaminiai daugiausia į Lietuvą būdavo importuojami iš Baltarusijos, o dabar užsako pas mus“, – neslepia vadovas ir teigia, kad galima sakyti, jog įmonė, kai užsidarė sienos verslui, šioje vietoje išlošė.

„Užpilti gaminį – nesudėtinga. Sunkiausia – pasidaryti geras formas jam“, – priduria jis.

Šiuo metu įmonė prisideda ir prie projekto „Rail Baltica“ statybų, sako jiems gaminanti specifinius kontrasvorius, taip pat tekę gaminti ir specialius logotipus, kurie visose trijose šalyse bus įbetonuojami ant tiltų.

„Didžioji dalis mūsų gaminamų produktų – unikalūs, o kai pasirašinėjome sutartį, net nežinojome, ar pastaruosius pagaminsime“, – juokiasi Donatas.

Nespėja darbuotis


Vadovas tikina, kad nors pastaruoju metu Lietuvos pramonė patyrė sunkumų, gelžbetoninių gaminių gamybos apyvarta jo įmonėje šiemet didėjo keturiskart, lyginant su praėjusiais metais.

„Bendra įmonės apyvarta nepadidės, nes nukritome su statybos dalimi, nevykdėme veiklos, bet gelžbetonis stipriai šoko. Šiuo metu mes tiesiog nesuspėjame gaminti, dirbame keturiskart daugiau.

Užsakymų yra tiek, kad kartais su kolege skaičiuodami užsakymus net žiūrime, ar šitą skaičiuoti, ar ne“, – atvirauja jis.

Kaip teigia, įmonei šiuo metu trūksta vietos tiek pačiame ceche, tiek lauko erdvėje, kur laikomi gaminiai, o bendrovė jau dvejus metus negali gauti statybų leidimo naujo pastato statyboms.

„Plėstumėmės 5000 tūkst. kv.m. Šiuo metu dabar po stogu turime 12 000 kv.m., įmonėje bendrai dirba apie 100 žmonių“, – vardija jis.

Dabar didžiausias iššūkis žiemą, kaip sako, dilema, kur bus džiovinami gelžbetonio gaminiai, nes jie bent parą turi išstovėti pastato viduje.

Unikali vieta po žeme


Donatas pasiūlo apžiūrėti įmonės gamybos cechą, įrengimus. Vesdamasis į lauką pasakoja, kad jų teritorijoje prieš kurį laiką filmuotas ir ne vienas filmas ar serialas.

„Dabar tvarkomės, renovuojamės, todėl nebeatvažiuoja“, – juokauja jis.

Vadovas pasiūlo pamatyti ir išskirtinį reginį, tačiau perspėja, kad būsime specialiame tunelyje, kuris yra keli metrai po žeme.

„Tai yra mūsų „arterija“, kuri „maitina“ mūsų betono mazgą. Virš mūsų yra tūkstančiai tonų smėlio, žvyro, skaldos ir jie nusileidę čia, paskui kildami į viršų keliauja į betono gamybą“, – sako jis.

Tunelyje įrengti specialūs laipteliai, kuriais būtų galima pakilti iki pat viršaus, tačiau skubėdami tokią pramogą praleidžiame.

Donatas lauko aikštelėje mums rodo ir „Rail Baltica“ logotipą, apie kurį užsiminė anksčiau.

„Mes patys gaminome formą. Ji yra unikali. Visi grioveliai – skirtingi ir gaminti neautomatizuotu būdu.

Planuojame vieną tokį pasilikti ir sau, atsiminimui“, – džiaugiasi jis.

Nori atgaivinti statybų verslą


Donatas pasakoja, kad nors šiuo metu statybų verslas nėra vykdomas, šią sritį įmonė planuoja atgaivinti.

„Bus naujas kolektyvas. Mūsų tikslas bus patiems montuoti savo gaminius“, – sako jis ir tikina, kad nors darbas su gelžbetoniu sekasi puikiai, palikti statybų sritį paprasčiausiai būtų gaila.

„Išaugintas vaikas“, yra įdirbis. Turime visus leidimus, sertifikatus. Sukurti tokio lygio kompaniją yra sunku.

Mes vykdysime tik savų gaminių montažą, o tai reiškia, kad užsakymų bus“, – priduria jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją