„Tikiuosi bent atkreipti dėmesį, kaip pačią svarbiausią gyvenimo dieną nuotakoms nepasiseka su svarbiausiu jos vestuvių akcentu – puokšte“, - savo istoriją pradėjo mergina.

Henrieta pasakojo, kad vestuvės būtų buvusios tobulos: suknelė nuostabi, bateliai gražiausi, aksesuarai – iš tolo spindintys.

„Bet vienas nuotakos papuošalas buvo apgailėtinas“, - vaizdingai savo emocijas išsakė nuotaka. - Žinoma, kad pati kalta, nes vestuvių rytą nepaskyriau laiko nuvykti pasiimti puokštės pati. To paprašiau padaryti draugo“.

Pati neapžiūrėjusi 60 eurų kainavusios puokštės mergina turėjo susitaikyti su tokia, kokią atvežė artimasis.

„Puokštė po valandos liko be kotų, nors pati žinau, kad prašiau puokštę surišti, - piktinosi mergina. - Visų pirma priėmė užsakymą padaryti puokštę iš bijūnų, bet atėjus laikui suprato, kad ne sezonas. Nepykdama sutikau dėl puokštės su bijūninėmis rožėmis“.

Henrieta pasakojo, kad buvo prašiusi puokštę surišti, o neatskirti žiedo nuo koto.

„Vestuvių dieną draugui parvežus puokštę norėjosi žliumbti. Vis dėlto nusprendžiau vestuvių dienos nebesigadinti, bet vestuvių puokštė po valandos buvo su nukritusiais kotais ir baltu atsikišusiu kotu ir dviem nukritusiais žiedais, kurie, pasirodo, buvo priklijuoti su karštais klijais“, - pasakojo mergina.

Šiauliuose esančio gėlių salono „Gardenijos žiedai“ savininkė Daiva Vaičaitienė teigė, kad Henrietos istorija jai žinoma, tačiau moteris tikino, kad tokių nusiskundimų sulaukė pirmą kartą per 30 savo darbo su puokštėmis metų.

„Bet ji su ta puokšte visgi nuėjo prie altoriaus, o man paskambino penktadienio ryte (vestuvės vyko ketvirtadienį – red.) ir pasakė, kad jai puokštė netiko. Aš jai sakiau atnešti puokštę atgal ir atiduosiu pinigus, bet kažkodėl klientė nesiteikė atnešti puokštės atgal, - situaciją komentavo gėlių salono savininkė. - Ir paskui visą savaitgalį atakavo žinutėmis, komentarais ir terorizavo. Reikalavo pinigų: iš pradžių visų, paskui pusės, paskui puokštės naujos“.

Vestuvinę puokštę dariusi verslininkė taip pat dalijasi nuotrauka, kaip puokštė atrodė ją atidavus nuotakos atstovui.

Pasak D. Vaičaitienės, puokštės kotas negalėjo nukristi, nes būtų išbyrėjusi visa puokštė: „Visos rožytės buvo pamerktos, nes buvo labai karštas oras. Aš dariau taip, kad nebūtų nesusipratimo ir nepasakytų, kad po valandos nuvyto. Sumerkiau rožytes į „mikrofoną“ ir sutvarkiau taip, kad jos laikytų“.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių skyriaus vyriausioji specialistė Snieguolė Šližytė aiškino, kad įsigijęs netinkamos kokybės vestuvinę puokštę vartotojas turi tokias pačias teises kaip ir įsigijus bet kokią kitą nekokybišką prekę.

„Pastebėjus, jog puokštė nėra tokia, kokia buvo užsakyta, arba yra vizualiai praradusi estetinę išvaizdą (nuvytę, nužydėję gėlės ir pan.), tokios puokštės nereikėtų priimti. Tai ypač svarbu, tuo atveju, jeigu vėliau bus sunku įrodyti, kad tokią puokštę vartotojas gavo.

Jeigu ji pagaminta ne iš tų gėlių, iš kurių buvo sutarta pagaminti, įrodyti nėra taip sunku - jeigu pardavėjas to neginčija arba yra rašytinis puokštės užsakymas, nuotraukos ir pan. Tačiau, jeigu puokštė priimama, o joje esančios gėlės yra nuvytę, vėliau galima susidurti su sunkumais, įrodinėjant, jog jos nuvyto ne dėl nuo vartotojo priklausančių priežasčių (pvz., per ilgo laikymo nepamerkus į vandenį, pažeidus apsauginę vandens laikymo kapsulę ir pan.).

Reikėtų atkreipti dėmesį, jog daikto saugojimo teisė pereina vartotojui nuo jo perdavimo, todėl prieš perimant daiktą patartina jį patikrinti“, - patarė specialistė.

Pasak jos, pastebėjus, kad puokštė neatitinka to, kas buvo sutarta, reikia nedelsiant kreiptis į pardavėją žodžiu. Jei problema nesprendžiama vietoje, pardavėjui siūloma įteikti raštišką pretenziją ir išsakyti savo reikalavimus.

„Vartotojas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, turi teisę reikalauti pardavėjo pašalinti trūkumus, pakeisti į analogišką prekę arba reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus. Žinoma, visuomet pirkėjas turėtų rinkti įrodymus, kuriais pagrįstų savo reikalavimą, jeigu ateityje pardavėjui nesprendus ginčo taikiu būdu reikėtų įrodyti, kad perduotas daiktas turėjo trūkumų ar neatitiko to, kas buvo sutarta iš anksto. Puokštės atveju, vartotojas galėtų ją nufotografuoti ir pan.“, - komentavo S. Šližytė.

Taip pat specialistė primena, kad būtina išsaugoti kvitą: jei vartotojas prekės įsigijimo dokumento nėra išsaugojęs, jo reikalavimai gali būti vykdomi tik pardavėjui geranoriškai sutikus.

„Jeigu puokštė yra nekokybiška, vartotojas turi teisę reikalauti savo pasirinkimu, ar ją pataisyti (jeigu tai įmanoma), ar pakeisti į kitą puokštę (gėles), ar susigrąžinti sumokėtus pinigus ir įsigyti puokštę pas kitą pardavėją. Be viso to, vartotojas visuomet turi teisę į nuostolių atlyginimą, kurie kilo pardavėjui pardavus nekokybišką prekę, tačiau patirtus nuostolius vartotojui reikalinga pagrįsti (įrodyti).

Neturtinės žalos atsiradimo fakto ir jos dydžio nustatymas yra išimtinai teismo kompetencija. Svarbu pažymėti ir tai, jog tinkamos kokybės augalai (įskaitant gėles ir puokštes) yra nekeičiami ir negrąžinami, tad vartotojas neturi teisės persigalvoti ir dėl subjektyvių priežasčių per 14 dienų juos grąžinti pardavėjui“, - teigė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė.

Minėtos istorijos atveju vartotoja turėtų raštu kreiptis į pardavėją, išdėstyti savo pasirinktą reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją nebus pateiktas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.

Prašome jūsų – pasidalykite savo patirtimi! Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, organizuojant vestuves, kokių sunkumų tenką patirti? Patarkite, kaip klaidų išvengti kitiems! Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Vestuvės“ ir papasakokite!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (350)