Prekybos tinklas skaičiuoja, kad pigiau kainuoja net 1015 populiariausių prekių: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat nemaža dalis pramoninių prekių.

Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc., nes prekybos tinklas skelbia sumažinęs savo maržą.

Keisis ne tik kai kurių prekių kainos, bet ir akcijų žymėjimas. Nuo šiol prekės su akcija bus žymimos raudonomis etiketėmis, o atpigusios prekės - geltonomis.

Antradienį surengtoje spaudos konferencijoje bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pripažino, kad „Maxima“ tokio žingsnio ėmėsi pamačiusi pernai sumažėjusią rinkos dalį, mažiau nei rinka augusią apyvartą, mažėjusį apsipirkimų skaičių, išaugusį prekybinių plotų skaičių Lietuvoje.

„Anksčiau pirkėjams aktualu buvo reguliarios akcijos, kainų pasiūlymai, mažos kainos. Iš paskutinių tendencijų matome, kad pirkėjas ieško prekės, kurios kaina atitiktų kokybę. Jis nori jaustis sumokėjęs pinigus už juos atitinkančią prekę. Žiūrėdami į tai, kas vyksta rinkoje, nusprendėme pateikti vartotojui daugiau prekių, kurios atitinka jo lūkesčius“, - sakė jis.

Ž. Valkeris svarsto, kad tokia kainų politika galėtų trukti dvejus-trejus metus.

„Šitas mūsų žingsnis nėra trumpalaikis. Akcijos išliks, ko gero, vartotojas nesuprastų, jeigu jų nebeliktų. Su mūsų sudėliotu atpigusiu būtiniausių prekių krepšeliu stengsimės stengsimės kompensuoti žmogui vaikščiojimą per parduotuves ir laukimą, kada bus akcija. Tyrimai rodo, kad ilgainiui žmonės pradeda nebetikėti akcijomis, nes jie nebesupranta, kur yra teisinga kaina", - sakė jis.

Prekybos tinklas skaičiuoja, kad dėl tokio kainų sumažinimo vidutinis pirkėjas per mėnesį sutaupys 34,04 euro, o per metus – 408,48 eurų.

Vilniaus universiteto profesorius, ekonomistas Rimantas Rudzkis sako, kad dabartinė ekonominė logika reikalauja mažinti kainas, nes gamintojų kainos krenta ne tik Europoje, bet ir Kinijoje.

Rimantas Rudzkis
„Pasaulyje pinga maisto prekės, nukrito naftos kainos, kurios neišvengiamai su tam tikru pavėlavimu atsiliepia kitoms kainoms. Pavyzdžiui, pingant naftai pinga trąšos, plastikai, naftos chemijos produktai. Taigi pasaulyje, o ypač Europoje įsivyrauja defliacinės tendencijos. Labai gali būti, kad „Maximos“ vadovai suvokia dabartines realijas ir pirmieji iš didžiųjų tinklų pradeda veikti. Tai nereiškia, kad tai truks ilgai, nes tai priklausys nuo pasaulio procesų. Žinoma, tai kartu yra ir viešųjų ryšių akcija“, - DELFI komentavo jis.

Antrąja priežastimi ekonomistas įvardija ir Vokietijos mažų kainų prekybos tinklo „Lidl“ planus Lietuvoje.

„Labai gali būti, kad tai yra ruošimasis „Lidl“ atėjimui, kuris yra garsus savo mažų kainų strategija“, - sakė jis.

R. Rudzkis svarsto, kad gali būti ir daugiau priežasčių paskelbti apie kainų mažinimą.

„Žinoma, negali žinoti visų motyvų. Kartais kai kovojama dėl rinkos dalies, gali prasidėti ir kainų karas siekiant išlaikyti rinkos dalį. Taip pat reikia atsižvelgti ir į tai, kad Lietuvoje gyventojų mažėja, o prekybos plotų mažėja, o kova dėl rinkos tarp prekybos tinklų Lietuvoje tik aštrės, nes gyventojų mažėja, o čia dar papildomi tinklai ateina“, - atkreipė dėmesį pašnekovas.

Labiau atkreipia dėmesį

Vilniaus universiteto Rinkodaros katedros vedėjas, profesorius Sigitas Urbonavičius sako, kad išgirdus apie tokį žingsnį pirmiausiai į galvą ateina mintis apie konkurencinį žingsnį.

Sigitas Urbonavičius
„Pirmas, kas šauna į galvą, kad tai yra konkurencinis žingsnis parodant pirkėjui, kad pas mus yra gerų kainų ir apsimoka pirkti. Galbūt norima susidėti akcentus prieš ateinant kitam konkurentui. Pas mus mažmeniniai tinklai dažniausiai konkuruoja kainomis, galbūt dėl to, kad rinka yra labai jautri kainomis“, - DELFI komentavo jis.

Pašnekovo nuomone, „Maxima“ tikslų prekių skaičių, kurioms sumažinta kaina, galėjo pasirinkti dėl to, kad įprastinės akcijos ir nuolaidos jau nebe taip atkreipia pirkėjų dėmesį.

„Taip pat prekybininkai pradeda vardyti, kad 100 ar 1000 tūkstančio prekių kainos sumažintos dėl to, kad sudomintų pirkėjus kitokiu pranešimu, nes kassavaitinės akcijos apie sumažintas kainas ilgainiui tampa mažiau pastebimos. Bet koks kitoks pasakymas, pavyzdžiui, nurodant prekių skaičių, geriau atkreipia dėmesį“, - kalbėjo S. Urbonavičius.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis DELFI sakė, kad „Maximos“ žingsnis didesnės įtakos rinkai neturės.

„Maxima“ pareiškimą vertiname daugiau kaip viešųjų ryšių ir rinkodaros akciją, kuri negali turėti didesnės įtakos rinkai.„Norfa“ prekybos tinklas visada pasižymėjo žemomis kainomis. „Norfos mažmena“ ir šiais metais siūlo patrauklias kainas pirkėjams, ypač gausių akcijų „praktiškomis valandomis“ metu. Manyčiau, kad nepaisant šių „Maxima“ pastangų, mūsų konkurentams nepavyks pavyti „Norfos“ šioje srityje“, - tvirtino jis.

Skelbiama, kad 228 prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, juose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.

DELFI primena, kad „Lidl“ neskelbia tikslios parduotuvių Lietuvoje atidarymo datos, tačiau rinkos specialistai svarsto, kad jos pradės veikti pabaigus logistikos centrą prie Kauno. Jo statybų pabaiga numatyta šią vasarą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (769)