„NewSec“ tyrimų ir analizės paslaugų grupės vadovas Baltijos šalims Mindaugas Kulbokas tvirtina, kad prekybos centrai yra priversti kas penkerius metus atsinaujinti, antraip jie rizikuoja tapti nebeįdomūs klientams.

Statybos darbai minėtame prekybos centre prasidėjo dar kovo mėnesį.

Kaip skaičiuoja prekybos centrą valdantis „Ogmios centras“ investicijos į projektą siekia 7 mln. eurų. Atnaujintas išparduotuvių prekybos centras bus 3 tūkst. kv. m didesnis bei antrame centro aukšte buvę biurai bus paversti sporto, laisvalaikio ir vaikų zona „Laisvalaikio terasa“.

Į antrą aukšto įrengimą investuota 3 mln. eurų. Dar 2 mln. eurų skirta automobilių stovėjimo aikštelei, o 1 mln. eurų papildomai juostai įrengti Verkių g.

„Lietuvoje buvo susiformavęs įprotis, kad važiuojant slidinėti, atostogų yra važiuojama į „outletus“ Lenkijoje, Vokietijoje ar kur kitur apsipirkti. Norime šį įprotį pakeisti“, - teigė Ogmios centro“ marketingo vadovas Edgaras Valickas.

Žiemą rekonstrukcijos darbus baigsiantis prekybos centras bus pervadintas į „Outlet Park“.

„Po 20 metų atsisveikiname ir su prekybos centre buvusia „Norfa“ ir čia įsikurs „Maxima“, kurios plotas sudarys 3 tūkst. kv. m“, - apie prekybos centro atnaujinimą kalbėjo pašnekovas.

Rekonstrukcijos metu prekybos tinklo plotas pastačius priestatą padidintas apie 3 tūkst. kv. m.

„Matėme tendenciją, kad nuomininkai nebetelpa, o kitos parduotuvės nori plėstis“, - sakė E. Valickas.

Pasak jo, atsinaujinti vertė ir prekių ženklų reikalavimai prekybos centro išvaizdai.

„Kai kurie prekių ženklų atstovai sakydavo, kad jiems būtų įdomu atidaryti „outletą“ mūsų centre, bet jiems nėra išvaizda patraukli.

Po rekonstrukcijos mums derybos palengvės, nes prekybos centro išvaizda atitiks prekės ženklų keliamus reikalavimus, - komentavo pašnekovas. - Dauguma prekių ženklų į Baltijos šalis žiūri kaip į vieną šalį. Ir tai, kad mes pirmi pradėjome su „outletu“ mums yra privalumas, nes turėdami daug išparduotuvių Baltijos regione prekių ženklai negalėtų užtikrinti tokio plataus asortimento“.

Atnaujinto prekybos centro plotas jau visas išnuomotas: kai kurios parduotuvės paliks buvusias patalpas, kitose patalpose duris atvers naujų prekių ženklų parduotuvės. Tarp naujokų bus tokių prekės ženklų parduotuvės kaip norvegiškų apatinių ir turizmo drabužių gamintojo „Devold“, batų „Ecco“, „Mustang“, „Trespass“, „Regatta“, „Columbia“, „Hummel“. Taip pat atnaujintame prekybos centre įsikurs ir dizainerio Roberto Kalinkino parduotuvė.

„Matome tendenciją, kad prekių ženklai nebenori turėti kelių išparduotuvių. Vyksta koncentracija. „Danija“ uždarinėja savo „outletus“ ir nori palikti tik vieną. Tai daroma, kad būtų galima užtikrinti pakankamą asortimentą“, - pasakojo E. Valickas.

Pasak jo, „Outlet Park“ orientuosis į dizainerių, sporto ir laisvalaikio, turizmo ir avalynės parduotuves.

„Jei lygintume mūsų firminę išparduotuvę su kitomis, tai turime panašius skaičius kaip Milano ar Barselonos išparduotuvių centrai. Per metus čia apsilanko apie 3 mln. klientų“, - teigė pašnekovas.

Užsienio išparduotuvių parkams dar neprilygsta

„NewSec“ tyrimų ir analizės paslaugų grupės vadovas Baltijos šalims Mindaugas Kulbokas pastebi, kad kiekvienas prekybos centras turi gyvavimo ciklą.

„Prekybos centras turi kas penkerius metus kažką pasiūlyti klientams, kad šie jį vėl atrastų. Matome tai ir su „Akropoliu“ ir „Ozu“, kur pristato dinozaurų. Žmonėms atsibosta matyti tą patį per tą patį“, - komentavo nekilnojamojo turto rinkos specialistas.

Būtent, jo nuomone, ir „Parkas Outlet“ atėjo metas kažką keisti: „Žinoma, gali bandyti iš senų pastatų išpešti kažką naujo, bet ateina laikas, kai vartotojas pasako, ko jam reikia, ir prekybos centras turi keistis arba mirti. Manau, kad „Ogmios centras“ šiuo metu deda pakankamai pastangų, kad išgyventų. O konkurencija tikrai nemažėja. Pavyzdžiui, naujas prekybos centras „Nordica“ taip pat yra nutolęs nuo centro ir traukia savo auditoriją“.

Komentuodamas „Parko Outlet“ pozicionavimąsi kaip vienintelio išparduotuvių tinklo Baltijos šalyse koncepciją, M. Kulbokas teigė abejojantis, ar Vilniaus Šiaurės miestelyje esantis prekybos centras yra tikrasis išparduotuvių centras.

„Esu matęs daug „outletų“ užsienyje. Europiniu mastu veikia tokių išparduotuvių centrų operatoriai, o Lietuvoje operatoriai turi tik po vieną centrą. Europinio masto operatoriai per masto ekonomiją, santykius su nuomininkais gali pasiūlyti daug geresnius produktus. Skiriasi tiek centrų dydžio, tiek nuolaidų dydžiai“, - kalbėjo pašnekovas.

Mindaugas Kulbokas

Nekilnojamojo turto sektoriaus ekspertas taip pat neatmeta galimybės, kad Lietuva gali susidomėti ir tarptautiniai išparduotuvių centrų operatoriai: prielaidos jiems įsikurti Lietuvoje, pasak pašnekovo, yra.

„Kažkada galvojome, kad ir „Ikea“ parduotuvei esame per maža rinka, bet ji atėjo į Lietuvą ir rezultatai labai geri. Kartais per daug nuvertiname savo rinką. Be to už 170 km turime 2 mln. gyventojų turintį Minską“, - kalbėjo jis.

Pasak M. Kulboko, tikėtina, kad ateityje baltarusiai į Lietuvą galės keliauti be vizos, o tuomet Vilnius taps dar patrauklesnis prekybininkams.

„Todėl namų darbus su tarptautiniais operatoriais galima daryti jau ir dabar. Tai, kad prielaidos jiems atsirasti Lietuvoje yra, - faktas. Jei klaustumėte, kada jie atsiras, pasakyti sunku“, - svarstė M. Kulbokas.

Į minėto prekybos centro rekonstrukciją iš viso 13 mln. eurų investavęs „Ogmios centras“ taip pat tikisi pritraukti daugiau klientų įrengęs ir antrą prekybos centro aukštą, kuriame iki šiol veikė biurai.

Antrame šio prekybos centro aukšte veiks sporto klubas „Body Gym“, Skruzdėliuko šokių studija, Eglės Špokaitės baleto mokykla,dienos centras „Alisa“ su gyvuoju kampeliu, šokių studija „Be Good“, masažų salonai, chemijos laboratorija vaikams „Mėgintuvėlis“. Iš viso šiai zonai bus skirta 7 tūkst. kv. m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (220)