Tačiau Lietuvos prekybos įmonių asociacijai vadovaujantis Laurynas Vilimas sako, kad tuo nereikia stebėtis.

Po DELFI pasirodžiusios publikacijos, komentatoriai piktinosi skirtingomis kainomis ir neslėpė, kad jaučiasi apgauti, o kai kurie netgi siūlė rengti boikotą.

Skirtingų tų pačių prekių kainų klausimas lietuviams jau seniai neduoda ramybės. Skirtumus jie pastebi ir fiksuoja įvairiuose prekybos tinkluose, veikiančiuose Lietuvoje ir užsienyje, kritikos strėlių gauna ir drabužių ar kitomis prekėmis prekiaujančios parduotuvės.

Reaguodamas į vykstančias diskusijas apie prekių kainų skirtumus, kaip prekybos sektoriaus atstovas savo nuomonę pateikė ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.

„Nereikia stebėtis tų pačių prekių skirtingomis kainomis skirtingose šalyse. Kiekvienos prekės galutinei kainai įtaką daro daugybė veiksnių, būdingų tik tos šalies rinkai, ir dėl to lemiančių tų pačių prekių kainų skirtumus tarp skirtingų šalių.

Žmonėms labiausia suprantami ir akivaizdūs veiksniai yra rinkos dydis arba, kitaip, – pirkėjų skaičius, mokesčių dydžių skirtumai, darbo jėgos kaštai, transportavimo ir energetinių resursų kaštai, statybos ir remonto kainos ir kiti veiksniai“, – sako jis.

L. Vilimas taip pat tvirtina, kad nereikėtų pamiršti ir įvertinti konkurencijos lygį skirtingose šalyse.

„Kuo didesnė konkurencija – tuo vartotojui geriau, jis gali tikėtis geresnės kainos. Kuo prekybininkas turi daugiau parduotuvių, tuo jis gali pasiūlyti žemesnę kainą. Negalima lyginti rinkos, kurioje tas pats prekybos tinklas turi 2000 parduotuvių ir rinkos, kurioje jis turi 30 parduotuvių.

Pagal masto ekonomijos dėsnius, mažoje rinkoje prekybininkui yra sunku pasiūlyti tą pačią kainą nei ten, kur tos pačios prekės yra parduodama tūkstančiais daugiau“, – aiškina jis.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad kiekvienoje šalyje skiriasi darbuotojų atlygis, verslo mokami mokesčiai ir pastatų eksploatacijos kaštai bei kitos sąnaudos: „Tai irgi daro įtaką vadinamai „lentynos“ kainai. Deja, tačiau dažnai dėl šių objektyvių priežasčių mūsų šalis pralaimi kitų šalių kontekste, nes turime sąlyginai nedidelę rinką net ir Europos Sąjungos šalių narių kontekste.“

L. Vilimas pripažįsta, kad prekių kainoms įtakos turi ir tai, kad lietuviai patys sutinka mokėti tokią kainą.

„Net ir nepriklausomi ekonomistai ir analitikai pritaria, kad kalbant apie kainas, reikia lyginti ne jas, nes toks palyginimas neobjektyvus, o verčiau žiūrėti kiek maistui, drabužiams, avalynei, buitinei technikai ir kitoms prekėms išleidžia mūsų šalies ir kitų šalių gyventojai“, – sako jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (683)