„Toks klausimas. Ar gavus dovanų „Akropolio“ dovanų kortelę iš įmonės (pavyzdžiui, 5x100 Eur), juos įmanoma išsikeisti į grynuosius?

Tarkime, nusipirkus prekių už tam tikrą sumą, atsiskaičius kortele, bet kitą dieną grąžinus pirkinius? Ar grąžintų grynaisiais pagal čekio sumą?“, – vienoje „Facebook“ grupėje klausė gyventojas.

Kiti komentatoriai tikino taip jau gudravę.

„Nusiperki. Tą pačią ar kitą dieną nueini atgal iš kur pirkai, grąžini prekes, pasiimi grynus“, – sakė jie, o kiti pridūrė, kad tokia gudrybė veikia ne visose parduotuvėse.

Redakcija susisiekė su prekybos centro „Akropolis“ atstovais.

Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas komentavo, kad dovanų kortelės nėra grąžinamos ar keičiamos į grynuosius. Pasak jo, tai yra numatyta prekybos centrų „Akropolis“ dovanų kortelių platinimo sąlygose ir taisyklėse.

„Prekių keitimo ir grąžinimo tvarka yra apibrėžta šalies teisės aktuose, o už šios tvarkos įgyvendinimą tiesiogiai atsako prekybininkai, t. y. prekybos centruose veikiančios parduotuvės“, – buvo teigiama jo atsakyme.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) komentavo, kad dovanų kupono pardavėjas privalo vartotojui suteikti aiškią ir išsamią informaciją apie kupono realizavimo sąlygas, galiojimo terminą ir pan.

„Taisyklėse turi būti išdėstyti visi galimi apribojimai: ar kuponas keičiamas į pinigus, jei grąžinama prekė, ar duodamas kitas kuponas. Šių taisyklių tiek verslininkas, tiek vartotojas turi laikytis. Sandoris dėl dovanų kupono gali numatyti platų sąlygų spektrą, tačiau svarbu, kad sąlygos neapribotų vartotojo įstatyminių teisių.

Tačiau tuo atveju, jei pardavėjas ar paslaugos teikėjas neinformuoja arba netinkamai informuoja apie dovanų kupono realizavimo sąlygas, arba netinkamai šias sąlygas užtikrina, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją, kuris nurodytas dovanų kupone, ir pateikti savo reikalavimą“, – aiškino VVTAT.

Pasak jų, jei pardavėjas/paslaugos teikėjas neatsako per 14 dienų, arba pardavėjo/paslaugos teikėjo atsakymas vartotojo netenkina, reikėtų raštu kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo .

„Jeigu pardavėjas nenurodo ar neaiškiai nurodo dovanų kupono realizavimo sąlygas, ginčas paprastai sprendžiamas vartotojo naudai“, – teigta atsakyme.

VVTAT teigimu, vartotojui panaudojus dovanų kuponą ir įsigijus prekes, tačiau nusprendus jas grąžinti, reiktų žinoti, kad kokybiškas prekes vartotojai turi teisę per 14 dienų nuo ne maisto prekių įsigijimo, pakeisti arba grąžinti įsigytas prekes pardavėjui ir atgauti už juos sumokėtą kainą.

„Svarbu pažymėti, kad vartotojo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktą tenkinamas, jeigu daiktas nebuvo naudojamas, nesugadintas, išsaugotos jo vartojamosios savybės bei daiktas nepraradęs prekinės išvaizdos bei nepatenka į negrąžintinų prekių sąrašą, nustatytą Mažmeninės prekybos taisyklėse. Jeigu šios sąlygos įvykdytos, pardavėjas priimdamas prekę, turi grąžinti pinigus“, – teigė VVTAT atstovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)