Taigi kai kurių prekybos tinklų reklama, esą pas juos gerokai pigiau nei konkurentų parduotuvėse, atrodo, tėra muilo burbulas.

Alus ir agurkai

Dienraščio L.T. žurnalistai pasirinko to paties pavadinimo prekes – 11 maisto ir 4 ne maisto. Didžiausias skirtumas buvo tarp alaus ir agurkų.

Tarkim, „Norfoje“ 2,3 litro talpos „Tauro Pilsnerio” alus puse lito pigesnis nei kituose trijuose tinkluose. Parduotuvėje „Iki“ ilgavaisiai agurkai yra litu brangesni nei konkurentų centruose.

Atlikdami eksperimentą pastebėjome, kad vaisiai ir daržovės šviežiausiai atrodo prekybos centre „Norfa”. „Rimi” darbuotojai pasirodė malonesni klientams: paklaustas, kur galima rasti vieną ar kitą prekę, darbuotojas palydėjo iki pat lentynos, kurioje yra prekė.

Kitų prekybos centrų personalas nebuvo toks paslaugus – į prašymą tik numodavo ranka ir ištardavo: „Bandykite ieškoti kitoje pusėje. Pažiūrėkite prie šaldytuvų.”

Mėsos gaminiai patraukliausiai atrodė prekybos tinkle „Maxima”. „Norfoje“, „Iki” kiek pigiau nei pas konkurentus kainuoja dauguma higienos ir kūno priežiūros prekių.

„Pirkėjai mulkinami“

Lietuvos vartotojų teisių asociacijos prezidentas Stanislovas Juodvalkis mano, kad prekybos tinklų paskelbtas vajus apie kainų mažinimą iš esmės yra pirkėjų mulkinimas.

Pasak jo, daugiausia mažinamos kainos tų prekių, kurios nėra būtiniausios žmogui. Ir tai vos keliais centais. Tuo tarpu gyvybiškai svarbūs produktai, prie kurių S.Juodvalkis priskyrė duoną, pieną ir mėsą, pastaruoju metu tik brango.

„Juokas ima, kad kai kurie prekybos tinklai kaip būtiniausias prekes įvardija tarpdančių siūlą, keptuvę, tualetinius muiliukus. Neseniai kalbėjau su „Maxima LT“ atstovais, jie pažadėjo greitai kiek atpiginti mėsą, pieną, duoną. Pavyzdžiui, „Bočių“ duona per porą metų nuo 2 Lt 30 ct pabrango iki maždaug 6 litų. Be to, nežmoniškai brangus sūris“, – piktinosi Vartotojų asociacijos vadovas.

Jam keista, kad Konkurencijos taryba ilgai vilkina tyrimą, ar tarp didžiųjų prekybos tinklų nebuvo kartelinio susitarimo dėl kainų. „Dėl neva kainų mažinimo sukelta daug triukšmo, vyksta daug reklaminių akcijų, tačiau rezultatai labai menki“, – atsiduso S.Juodvalkis.

Pasišaipė iš konkurentų

Milžinišku tempu kylant įvairių maisto produktų ir prekių kainoms prekybininkai siekia visokiais būdais išsaugoti mažesnes pajamas gaunančius pirkėjus ir numalšinti jų įtūžį.

Pirmoji jautį už ragų griebė „Maxima LT“. Ši bendrovė paskelbė, kad sumažino per tūkstančio pavadinimų prekių kainas.

Ilgokai tylėjusi viena pagrindinių konkurenčių „Rimi Lietuva“ smogė atgal. Laikraščiuose pasirodė reklaminis skelbimas, kuriame pateikti du čekiai su 42 tų pačių prekių sąrašu iš sostinės Savanorių gatvėje esančios parduotuvės „Rimi Hypermarket“ bei „Akropolio“ „Hyper Maxima“. Pasirodo, sąskaita apie pusketvirto lito mažesnė prekybos centre „Rimi“.

„Maxima LT“ neliko skolinga. Ji pasišaipė iš varžovų pateikdama žiniasklaidoje ironiško turinio skelbimą: „Sveikiname tarptautinį koncerną „Rimi“ pabudus ir prisidėjus prie „Maxima“ iniciatyvos sumažinti infliaciją Lietuvoje! Ačiū!“

Laimi pirkėjas

„Džiugu, kad konkurentai atsitokėjo ir sumažino gal kokių 30 pavadinimų prekių kainas. Svarbiausia, kad vartotojui būtų geriau. Mes derėdamiesi su tiekėjais stengsimės ir toliau mažinti kainas ar bent jų nedidinti. Tikrai nemanau, kad pirkti „Rimi“ pigiau nei pas mus. Tiesiog konkurentai tikriausiai tiek sumažino kai kurių produktų kainas, kad jos būtų keliais centais mažesnės nei pas mus”, – dienraščiui L.T. teigė „Maxima LT“ Korporatyvinio marketingo departamento direktorius Giedrius Juozapavičius.

„Rimi Lietuvos“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė tiesiai neatsakė, ar šiame tinkle apskritai pirkti pigiau nei „Maxima“.

Tačiau ji sakė, jog iki konkurentų paskelbtos akcijos apie kainų mažinimą 47 procentų pavadinimų prekių kaina buvo mažesnė „Rimi“ nei „Maxima“: „Mes kiekvieną dieną įnirtingai deramės su tiekėjais, kai kainos mažėtų. Dėl konkurentų reklaminės kompanijos pas mus pirkėjų tikrai nesumažėjo.“

15 prekių kainos didžiausiuose prekybos centruose

Nr. Prekės pavadinimasKiekis„Norfa“„Rimi“„Maxima“„Iki“
1. Palangos raikyta duona800 g3,093,093,093,09
2. Ilgavaisiai agurkai1 kg5,995,995,996,99
3. Mineralinis vanduo „Rasa”2 l2,192,192,192,19
4. Bananai1 kg4,894,894,894,89
5. Kiaulienos sprandinė be kaulo1 kg15,9915,9915,9915,90
6. Juodasis šokoladas „Karūna”100 g1,991,991,991,99
7. Saldainiai „Raffaello”150 g7,998,257,997,99
8. Kava „Jacobs Kronung”500 g11,9911,9912,3812,38
9. Natūralus „Dvaro” pienas1 l2,802,582,582,58
10. „Suslavičiaus” kečupas500 g3,193,292,992,99
11. Alus „Tauro Pilsneris”2,3 l5,596,096,096,09
12. Šampūnas „Palmolive
Natural Active”200 ml 4,954,994,994,79
13. Skalbiamieji milteliai
„Bonux automat”400 g2,782,892,782,78
14. Tualetinis popierius
„Grite plius”4 vnt. 2,192,192,192,19
15. Sauskelnės „Pumpers
Active Baby”4x2622,9922,9922,9922,99
Iš viso98,6199,4099,0299,83