Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dar 2020 m. įpareigojo visus mieste ant valstybines žemės esančius metalinių garažų savininkus iškeldinti statinius. Duotas terminas siekė tų metų gruodžio 31 d., tačiau atlaisvinti žemę panoro ne visi.

Vilniaus vicemeras A.Grigonis teigė, kad bendrai ši problema yra paveldėta iš sovietmečio. Pasak jo, tuomet gyventojams buvo oficialiai leista valstybinėje žemėje įsirengti garažus 3-5 metams, tačiau šis terminas virto keliasdešimčia metų.

„2020-2023 m. Vilniuje jau yra nukelta 9,4 tūkst. metalinių garažų. Tai sudaro apie 80 proc. visų Vilniuje valstybinėje žemėje esančių garažų. Šiuo metu yra likę nukelti apie 1,7 tūkst. garažų. Dalis jų stovi valstybinėje žemėje, dalis – mišrioje, dalis – privačioje. Ant valstybinės yra likę 683 garažai, jiems skirsime didžiausią dėmesį“, – kalbėjo vicemeras.

Jis tikino, kad vienas didžiausių metalinių garažų masyvų šiandien stovi Naujoje Vilnioje – apie 300 vnt. garažų. Dar apie 180 – Vilkpėdės seniūnijoje, likę – Paneriuose, Savanorių pr. Jų sostinės valdžia planuoja imtis netrukus.

„Pats garažų nukėlimas nėra paprasta procedūra. Dažniausiai su jų savininkais arba bendrija vyksta teisiniai ginčai, vyksta teisiniai procesai. Tik taikos sutarimu arba teismo sprendimu vėliau gavus vykdomąjį raštą galime imtis veiksmų, nes paprastai atvykti ir nukelti privataus žmonių turto savivaldybė negali“, – pasakojo A. Grigonis.

Andrius Grigonis

Vicemeras teigė, kad pirmiausia savivaldybė dažniausiai kreipiasi į garažų savininkus vienijančias bendrijas, kurių prašo atskleisti garažų savininkų duomenis, kad galėtų informuoti dėl garažų iškeldinimo. Bendrijoms prašymo nepaisant, kreipiamasi į teismą, kuris vėliau gyventojus jau įpareigoja išsikelti savo turtą.

Pasak jo, informacija dėl garažų iškeldinimo būna pateikiama ir plakatuose, kurie išklijuojami ant valstybinėje žemėje esančio gyventojų turto. Įprastai, kaip patikino, pašalinti metalinius garažus gyventojai turi apie pusę metų. To nepadarius, veiksmų imasi pati savivaldybė.

„Didžioji dalis gyventojų savo garažus išsikelia geranoriškai. Žmonės supranta, kad kitaip jau nebebus.

Kitais, likusiais garažais, rūpinasi antstolis, kuris samdo atitinkamas institucijas“, – sakė vicemeras.

Nukeliamas metalinis garažas – likviduojamas. Jeigu jame – atliekos, jos būna išvežamos, o pasitaikius vienam kitam vertingam daiktui juos pasiima pats savininkas.

„Dažnai priešinamasi tik iki paties garažo nukėlimo, tačiau kai tai padaroma, šeimininkas pats atvyksta pasiimti vertingų daiktų. <...>

Ten bendrai būna sandėliuojamos įvairios aplinkai kenksmingos medžiagos, chemikalai, plastikas, padangos. Randama daug impregnuotų medienos tašų, kuriuos reikia perdirbti, chemikalų, stiklo šukės“, – vardijo vicemeras.

Vilniaus savivaldybės planuose, kad iki 2025-2026 m. tokių metalinių garažų valstybinėje žemėje išvis likti nebeturėtų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)