„Be abejo, vertiname neigiamai, nes, visų pirma, atsiranda nelygios konkurencinės sąlygos, nes tie, kurie moka mokesčius, jie lieka kaip ir kvailio vietoje“, – situaciją komentavo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudokas.

Iki gegužės deklaruoti pajamas privalėjo ne tik lietuviai, bet ir visi Lietuvoje dirbantys užsieniečiai, tačiau svetimšalių pavežėjų, nedeklaruojančių gaunamų pajamų – kasmet vis daugėja.

2020 metais tokių buvo 48, 2021–aisiais – 88, už praėjusius metus jau skaičiuojama šimtais.

„Iš 1600 su trupučiu gyventojų yra vis dar virš 600 užsienio gyventojų, kurie yra nepateikę pajamų deklaracijų“, – LNK žinioms pasakojo Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovas Martynas Andrijaitis.

Pavėžėjimo platformų vadovai aiškina, kad jų kaltės tame nėra.

„Jau nuo 2020 metų, pagal kelių transporto kodeksą, visos pavėžėjimo įmonės kiekvieną mėnesį teikia absoliučiai visų vairuotojų pajamas“, – teigė „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.

Užsieniečiai pavėžėjai už praėjusius metus nedeklaravo beveik 8 milijonų eurų pajamų. Iš jų vien mokesčių inspekcija turėtų gauti kone pusę milijono euro.

„Preliminariai, tai yra apie 400 tūkstančių pajamų mokesčių suma, kuri yra, galimai, nedeklaruota ir nesumokėta“, – teigė Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovas M. Andrijaitis.

Su individualios veiklos pažyma dirbantys, mokesčius turėtų mokėti ir „Sodrai“.

„Sodra“ atskaičiuoja savarankiškai dirbančiųjų žmonių įmokas tik po to, kai jie deklaruoja pajamas. Tai, šiuo atveju, jeigu žmonės nedeklaravo, neparodė tų savo pajamų, tai ir tos įmokos nėra skaičiuojamas ir, tiesiog, ta prievolė dar neuždėta“, – aiškino „Sodros“ atstovė Malgožata Kozič.

„Tokie asmenys, kurie nepasiryžę prisitaikyti prie čia esančios sistemos, nepasiryžę mokėti mokesčių, tai, automatiškai, dažniausiai teikia ir blogesnės kokybės paslaugą. Na jie nebus pasiryžę išmokti, kad ir elementarių kelių lietuviškų pasisveikinimo žodžių, nesitaikys prie kultūros“, – įžvalgomis dalinosi Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas D. Rudokas.

Viešojoje erdvėje pasklido informacija, kad kartais dalis pavežėjų savo programėlės neišjungia ištisomis paramos. Taip jie esą dirba pasikeisdami arba tiesiog nesiilsėdami.

„Jeigu pastebimos kažkokios anomalijos, kad viena paskyra labai ilgai prisijungusi, tai, aišku, tada daroma intervencija, susisiekiama su žmogumi“, – teigė „Bolt“ vadovas Lietuvoje.

Pernai pavežėjais Lietuvoje dirbo daugiau nei 14 tūkstančių gyventojų. Iš jų – 1600 užsieniečių. Dauguma jų dirba sostinėje.

„Užsieniečiai, aišku, Vilniuje jų didžiausias kiekis, tai jie sudaro kažkur 30–40 procentų visų kelionių. Pats absoliutus skaičius yra mažesnis, bet tiesiog tie žmonės atvyksta dirbti ir jie dirba pilnas valandas, kai, tarkim, vietiniai vairuotojai kartais ir trumpiau dirba“, – teigė A. Pacevičius.

Jo mintims antrino ir Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas D. Rudokas.

„Lietuvių registruotų yra daugiau, bet užsieniečiai dirba daug daugiau valandų. Pagal išvežimų skaičių gali būt, kad 50/50“, – teigė jis.

Mokesčių inspekcija sako, kad dauguma užsieniečių, sulaukę raginimų ir priminimų, galų gale pajamas deklaruoja ir mokesčius susimoka. To nepadariusiems – skiriamos baudos.

Visą reportažą žiūrėkite LNK: