Rinka parodo, ko trūksta

Startuolio įkūrėjo Roberto Višinsko teigimu, mintis dirbti ir kurti registracijos sistemas kilo dirbant prie kito projekto, kuriame teko bendrauti su neformalaus ugdymo organizacijomis.

„Bendraudamas su neformalaus ugdymo organizacijomis, pastebėjau, kad jų atstovai beveik neturi niekam laiko ir nieko nesuspėja. Mane sudomino, kodėl taip yra. Remdamasis „design thinking“ produktų kūrimo proceso modeliu, kuris pasižymi tuo, kad tiriamą objektą turi stebėti, o ne klausti apie juos kankinančius sunkumus, pradėjau tyrimą ir tikrųjų problemų identifikavimą.

Aplankiau ir stebėjau apie 30 organizacijų. Visose jose išryškėjo bendri dėsningumai, kurie parodė, kad didesnei nei 20 žmonių organizacijai viena didžiausių naštų tampa administracinis procesas – kaip registruojamas naujas narys, kaip identifikuojama, kad jis nėra sugrįžęs narys, kaip su juo susisiekiama, kaip renkami ir administruojami mokėjimai ir t.t. 95% tokių organizacijų vis dar dirba apsikrovę sąsiuviniais, šiek tiek pažangesni tai daro su „Excel“ programa. Didžiajai daliai iš tiesų yra labai sunku administruoti visus šiuos procesus, todėl tai pareikalauja didelių pastangų ir laiko sąnaudų“, – pasakoja R. Višinskis.

Anot startuolio įkūrėjo, jų kuriamas sprendimas, kuris padės patogiai administruoti informacinius srautus, yra kompleksiškas ir tolimesnis jo vystymas priklausys individualiai nuo organizacijos pobūdžio ir veiklos.

„Registracinės sistemos sukūrimas yra tik pirmasis žingsnis. Toliau mes analogiškai vėl stebėsime organizaciją, kuri naudoja mūsų sistemą, ir ieškosime, kaip jos veiklą padaryti dar efektyvesne. Pavyzdžiui, vienam iš mūsų partnerių Baltijos Wing Tsun Kung Fu asociacijos sporto klubams po registracijos etapo yra svarbu administruoti išvykstamųjų seminarų informaciją – kiek žmonių vyksta, kiek reikia apgyvendinti, kas yra vegetarai ir t.t. Kiekvienos organizacijos pobūdis yra kitoks, todėl vienas iš didžiausių mūsų iššūkių yra padaryti universalų sprendimą, kurį galima lengvai individualizuoti“, – sako „Awerro“ įkūrėjas.

Projekto partnerio, Baltijos Wing Tsun Kung Fu asociacijos (BWTA) prezidento Lino Gudonavičiaus teigimu, bandomoji sistema jau dabar veikia ir tai leido ženkliai sumažinti laiko išteklius, skirtus klientų administravimui.

„Lietuvoje turime 11 sporto klubų, taip pat organizacija veikia Latvijoje, Estijoje ir Ukrainoje, todėl stebėti ir sisteminti duomenis, gana plačiai išsidėsčius geografiškai, buvo tikrai sudėtinga. Neįvertinant to, kad turime registruoti ne tik sporto klubo lankytojus, tačiau ir vedame seminarus, mūsų nariai dalyvauja įvairiuose užsiėmimuose ir pasirodymuose visose Baltijos šalyse, Lenkijoje, Vengrijoje, Ukrainoje ir kitur. Duomenų ir medžiagos, kurią reikėdavo apdoroti, buvo išties daug. „Awerro“ šį procesą leido skaitmenizuoti. Tai, ką darydavo žmogus ir sugaišdavo tam tikrai daug laiko. Dabar viską labai nesudėtingai atlieka sistema, todėl savo nariams galime pasiūlyti dar geresnę ir kokybiškesnę paslaugą“, – tikina L. Gudonavičius.

Dalis paslaugų - nemokama

Pasak R. Višinsko, produktas nėra vienintelis pasaulinėje rinkoje, tačiau jo išskirtinumas yra tas, kad kainų segmente jis orientuotas į mažas bei vidutinio dydžio organizacijas, o dalis paslaugų bus prieinamos visiems visiškai nemokamai.

„Rinkoje turime du didelius konkurentus iš JAV. Viena kompanija veikia nuo 2001 m., o kita nuo 2011 m., kuri taip pat yra startuolis. Visgi, šios kompanijos yra orientuotos į vakarų rinką, pradedant nuo atsiskaitymų ir baigiant įkainiais. Pavyzdžiui, vienam sporto klubui jų sistema kainuoja nuo 180 JAV dolerių į mėnesį.

Lietuvoje didieji sporto klubai turi savo sistemas, tačiau jų kaina taip pat labai didelė, o veiklai užtikrinti reikalingi atskiri serveriai. „Awerro“ veiks iš debesų serverių, o maksimali paslaugų paketo kaina turėtų būti apie 30 eurų. Galbūt kai kam užteks tik, pavyzdžiui, komunikacijos dalies, tada teks mokėti tik 5 eur“, – sako jis.

IT specialisto teigimu, Lietuvos rinka yra labai gera vieta startuoti naujiems produktams, tačiau galutinis tikslas – konkuruoti pasaulinėje rinkoje.

„Lietuva yra puiki vieta išbandyti kuriamam produktui. Mes nesame nei per daug atsilikę, nei per daug amerikietiška rinka, kuri jau nutolusi į priekį. Visgi, Lietuva yra labai maža valstybė, todėl iš karto reikia galvoti apie konkuravimą pasaulinėje rinkoje. Norint sukurti brandų produktą, mums reikės apie 200 – 300 tūkst. eur. Tačiau, jei kalbame apie konkurenciją su didžiausiais žaidėjais, tai mano minėtas startuolis iš JAV nuo 2011 m. pritraukė 9,7 mln. eur, o kompanija veikianti nuo 2001 m. – 88 mln. eurų, todėl mūsų laukia tikrai didelis iššūkis“, - tvirtina „Awerro“ įkūrėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)