„Šią naktį reaktorius atvyko į Židikus ir dėl labai aukštos lauko temperatūros bei įkaitusio asfalto ten sustojo techninei pertraukai. Dabar yra planuojama, kad 6 val. ryto sekmadienį krovinys pajudės Pikelių link, o nuo Pikelių gamyklos link. Gamyklą krovinys pasieks pirmadienį ryte“, – ketvirtadienį Eltai teigė K. Gedvilė.

Anot „Orlen Lietuva” atstovės, kai oro temperatūra viršija 25 laipsnius, kaip buvo užfiksuota trečiadienį, sunkiasvorių krovinių gabenimas yra neleidžiamas.

„Kai oro temperatūra yra aukštesnė nei 25 laipsniai, sunkiasvorių ir didelių gabaritų krovinių apskritai teisiškai neleidžiama gabenti“, – paminėjo ji.

Taip pat, anot K. Gedvilės, orams atvėsus, reaktoriaus gabenimo planas nebūtų keičiamas, kadangi jau susitarta su „Energijos skirstymo operatoriumi” (ESO) ir „Litgrid”, kurių darbuotojai maršrute ardo elektros oro linijas, kad šios nekliudytų važiuojančio sąstato. Ji priminė, kad su „Mammoet Baltic” sutarta, jog krovinys bus atgabentas iki rugpjūčio 25 d., tad ankstinti reaktoriaus atvykimo nereikia.

„Dabar jau suderinta, tiek su ESO, tiek su „Litgrid", kad krovinys atvažiuos pirmadienį ryte. Be to, su „Mammoet Baltic“ buvo sutarta, kad reaktorių atveš iki rugpjūčio 25 d., tad poreikio bandyti ankstinti nėra“, – sakė K. Gedvilė.

Pasak „Mammoet Baltic” pateiktų atnaujintų kelionės planų, sąstatas iš Židikų sekmadienį turėtų pajudėti 6 val. ryto ir važiuot iki Pikelių, kur stotų 11.38 val. Planuojama, kad pirmadienį, rugpjūčio 21 d., sąstatas paskutinę kelionės atkarpą pradės 6 val. ir į „Orlen Lietuva” gamyklą Mažeikiuose atvyks 08.46 val.

ELTA primena, kad 1,5 tūkst. tonų sveriančio žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktoriaus kelionė iki Mažeikių prasidėjo vidurnaktį iš rugpjūčio 5 d. į rugpjūčio 6 d. Klaipėdoje.

Reaktorių gabenantis sąstatas juda tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu. Važiuojantį sąstatą lydi inžinieriai ir kitas personalas, kurie turi užtikrinti sėkmingą kelionę.

Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.

Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftai perdirbti, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio. Kartu su įrenginiu jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)