Projekto, kurį vykdo Panevėžio miesto savivaldybė, infrastruktūros statybos darbams jau gauta 17,5 milijono litų Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

J.Janonio gatvės gale, 35 hektarų teritorijoje šalia automagistralės „Via Baltica“, bus suformuoti įvairaus dydžio sklypai. Taip pat bus nutiestos dvi naujos gatvės (abi – vos ne po kilometrą ilgio), skirtos privažiuoti prie sklypų. Bus įrengtas ir vandentiekis, buitinių nuotekų, elektros tinklai bei siurblinė, lietaus kanalizacija, drenažo linijos, gatvių apšvietimas.

Projekto rangovas – akcinė bendrovė „Panevėžio keliai“ – darbus turėtų baigti iki kitų metų spalio 18-osios.

Tikisi sulaukti investuotojų

Panevėžio meras Povilas Vadopolas mano, jog parkas miestą ir visą regioną padarys patrauklesnį investuotojams. Taip pat džiaugėsi, kad darbus atliks Panevėžio įmonės, mokančios į biudžetą mokesčius, o panevėžiečiai turės darbo.

Nors iš pradžių planuota darbų pradžią oficialiai paminėti įkalant simbolinį riboženklį, žymintį įvažiavimą į kuriamą parką, tačiau dėl oro ir aplinkos sąlygų pasirinktas kitas variantas. Įkaltasis riboženklis žymi būsimosios gatvės lygį. Kiek meras ir „Panevėžio kelių“ bendrovės generalinis direktorius Virmantas Puidokas turėjo sukalti riboženklio į žemę, buvo įpareigotas nivelyru stebėti Panevėžio apskrities viršininkas Viktoras Trofimovas. Tokiam atsakingam darbui, pasak jo, į kompaniją pasižiūrėti „pro skylutę“ jis pasikvietė Panevėžio mero pavaduotoją Ramūną Vyžintą.

„Neduok Dieve, akiniai aprasos“, – juokais dėl tikslumo nerimavo apskrities viršininkas.

Vykdomi ir kiti darbai

Siekdama įkurti mieste pramonės parką, Savivaldybė dirbo kelerius metus. Įsigyta žemės, parengti detalieji planai ir techniniai projektai, pasirašytos statybos darbų su rangovais ir paskolos su banku sutartys. Parengiamųjų darbų vertė – 7,4 mln. litų, iš jų 4,9 mln. litų – iš miesto biudžeto, 2,5 mln. litų – iš valstybės biudžeto ir kitų šaltinių.

Šis projektas dar 2007 metais buvo pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

Planuojama, kad Panevėžio pramonės parke veiks dešimt ar daugiau pramonės ir sandėliavimo įmonių. 

Parkas bus atviras vietos investuotojams, tačiau daugiau dėmesio ketinama skirti užsienio investicijoms pritraukti.

Pasak vicemero R.Vyžinto, dar šį mėnesį susipažinti su siūlomomis galimybėmis turėtų atvykti prancūzų pramonės parko atstovai, vėliau – danai iš mokslo ir technologijų parko. Mero pavaduotojas sakė, kad vykdomi ir kiti darbai: Savivaldybė turi metus laiko rinkodaros klausimams spręsti, investuotojų paieškai.

Pramonės parko operatoriui parinkti Savivaldybė skelbs tarptautinį koncesijos konkursą. Tikimasi, kad parke įsikurs aukštesnę pridėtinę vertę kuriančios įmonės, išnaudosiančios mieste esantį mokslinį ir technologinį potencialą. Viliamasi, kad bus sukurta mažiausiai 1000 naujų darbo vietų.

Šiuo metu Savivaldybė kartu su Ūkio ministerija ir Lietuvos kelių direkcija siekia išspręsti pramonės parko ir magistralės „Via Baltica“ sujungimo problemą. Tam reikėtų taip pat nemažai lėšų, tad tikimasi finansavimo.

Faktai 

Panevėžio pramonės parko vandentiekio vamzdyno bendrasis ilgis sieks 4610 km, buitinių nuotekų vamzdyno ilgis – 2060 km, paviršinių nuotekų vamzdyno ilgis – 2600 km, lauko apšvietimo bendrasis ilgis – 1,830 km, drenažo rinktuvų ilgis – 1,346 km.

Bus dvi transformatorių pastotės ir dvi buitinių nuotekų siurblinės, vienas skirstomasis punktas.
Vadinamosios aptarnaujančios gatvės ilgis bus 900 m, plotis – 10,5 m. Tai bus trijų eismo juostų gatvė. Pagalbinė gatvė bus šiek tiek trumpesnė – 889 m ilgio ir 7 metrų pločio. Ši gatvė bus dviejų eismo juostų.