Į Delfi redakciją kreipėsi skaitytoja, panorusi pasidalyti patirtimi iš neseno apsilankymo Taline ir maloniai nustebinusiomis kainomis Estijos sostinės parduotuvėse.

Moteris pasakoja, kad šioje Baltijos valstybėje nusipirkusi porciją „Magnum“ ledų, už ją „Maxima“ parduotuvėje sumokėjo 1,09 euro. Grįžusi į Lietuvą, ji nusprendė ir namuose pasimėgauti tokiais pačiais ledais ir apstulbo pamačiusi, kad čia jų porcija kainuoja 2,79-2,99 euro.

„Ekonomistai sako, kad Lietuvos rinka yra maža, todėl ir kainos čia didesnės nei, tarkime, Vokietijoje. Bet Estija turi tik 1,3 mln. gyventojų, o bent jau vieno produkto kainos, palyginti su Lietuva, stebina“, – kalba moteris.

Ledų kainos.

Kainų skirtumu nesistebi


Kainų palyginimo portalo Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas „Magnum“ ledų kainos skirtumu Estijoje ir Lietuvoje pernelyg nesistebi. Pasak jo, šį prekės ženklą valdančios tarptautinės kompanijos „Unilever“ kainodara mūsų šalyje išties kelia klausimų.

Pavyzdžiui, rugsėjį Pricer.lt lygino tų pačių „Magnum“ ledų kainas Lietuvoje, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir Švedijoje.

Paaiškėjo, kad 72 g porcija pas mus kainuoja 2,79-3,29 euro, kai Didžiosios Britanijos parduotuvėse už atitinkamą produktą reikėtų mokėti 1,26 euro, Vokietijos – 0,83 euro, Švedijos – 1,13 euro.

Ledų kainos.

Delfi portalas kreipėsi į bendrovę „Unilever Lietuva distribucija“, prašydamas pakomentuoti, kodėl susidaro tokie kainų skirtumai, tačiau bendrovės atstovai į klausimus neatsakė. Gavę komentarą, publikaciją papildysime.

„Tas kainų skirtumas iš tiesų yra didžiulis. Visas kompanijos „Unilever“ produktų portfelis yra užbrangintas ir tas kainas lemia ne prekybininkų veiksmai. Galbūt jie Lietuvoje parduoda mažai ir tokiu būdu bando maksimizuoti pelną. Kita versija – kad tai bandymas prisitaikyti prie mūsų tokios iškreiptos rinkodaros, kuomet kainos iš pradžių užkeliamos, paskui daromos ir 50 proc. nuolaidos“, – svarsto A. Vizickas.

Jis atkreipia dėmesį į dar vieną „Unilever“ produktą – „Karališkus“ ledus. Infliacijos siautėjimo laikotarpiu jų kaina per dvejus metus išaugo kone dvigubai, o pakuotės tūris sumažėjo nuo vieno litro iki 850 miligramų.

Arūnas Vizickas

„Gamintojų atstovai tiesiog stengiasi didinti pelną ir tai daro visais įmanomais būdais. Atrodytų, kad gretimose šalyse kainos turėtų būti panašios, bet galimai Estijoje yra normalesnė rinka ir didesnė konkurencija“, – sako Pricer.lt vadovas.

Kiekviena šalis – unikali


Tuo metu „Maxima“ prekybos tinklo pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas Delfi teigia, kad galutinė produkto kaina priklauso nuo labai įvairių veiksnių. Visų pirma, kainodara nustatoma individualiai, atsižvelgiant į kiekvienos šalies rinką, jos dydį ir rinkoje esančią konkurenciją.

Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad kiekvienas prekybos tinklas turi skirtingus tiekėjus, skiriasi ir su jais sudaromos sutartys. Be to, įkainodarą įeina ir kiti svarbūs faktoriai: logistikos, darbuotojų atlyginimo, energetinių resursų, parduotuvių nuomos ir kiti įvairūs kaštai.

„Šios priežastys ir nulemia, kodėl tos pačios įmonių grupės valdomi prekybos tinklai skirtingose šalyse sudaro skirtingą kainodarą – jie sprendimus priima savarankiškai, atsižvelgdami į įvardintas aplinkybes“, – komentuoja M. Tilmantas.

Pasak jo, pirkėjai „Maximos“ tinkle gali nuolat rasti ir įvairiems ledams skirtų specialių pasiūlymų ir juos įsigyti, kad ir už perpus mažesnę kainą.

„Mes nuolat ieškome galimybių kaip pirkėjams pasiūlyti mažas kainas ir tokias galimybes randame. Atsižvelgdami į skirtingus savo pirkėjų poreikius, ne tik nuolat ieškome būdų, kaip sumažinti reguliarias kainas, bet ir užtikriname, kad kiekvieną dieną pirkėjai rastų patrauklių akcijų ir galėtų susidėti prekių krepšelį už kiekvienam prieinamą kainą“, – sako „Maximos“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)