aA
Ir verslai, ir populiarumo trokštantys pavieniai asmenys siekia pagerinti savo rodiklius ir užimti aukščiausias paieškų sistemų pozicijas, tačiau neretai susiduria su klausimu, kaip efektyviai tai padaryti. Apie tai, kokias skaitmeninės rinkodaros strategijas pasirinkti, kokius įrankius naudoti norint patekti į pirmąjį „Google“ puslapį ir ką daryti užsimanius iš jo pradingti, „bzn start“ surengtuose mokymuose pasakojo šios srities profesionalai.
Irmanto Gelūno nuotr.
Irmanto Gelūno nuotr.
© Žmonės Foto

Kaip pasirinkti efektyviausius raktažodžius?

Kaip teigė jau dešimt metų SEO, PPC ir analitikos srityse dirbantis rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, prieš pasirenkant raktažodžius, svarbu nueiti ilgą analizės kelią. Išanalizuoti jūsų klientų tipus ir susidėlioti prioritetus, o vėliau pradėti grupinę diskusiją, siekiant išgryninti idėjas. Taip pat galima pasinaudoti raktažodžių idėjų generavimo įrankiais, tokiais kaip „Google Ads Keyword Planner“, „Keyword Tool IO“ ir kt.

„Peržiūrėkite konkurentus, analizuokite tinklalapio istorinius duomenis, tikrinkite naujausias raktažodžių tendencijas rinkoje. Kurdami savo raktažodžius, žinokite, kad efektyviausi yra nišiniai, o štai bendriniai nėra tokie efektyvūs. Taip pat nespekuliuokite raktažodžiais, jeigu jie nesukuria realios vertės. Svarbu, kad žmogus, pagal juos jus suradęs, ir gautų tai, ko ieškojo“, – patarė skaitmeninės rinkodaros specialistas.

Pasak J. Mikulskio, taip pat reikia turėti drąsos ir nebijoti naudoti konkurentų raktažodžių, nes jie gali atnešti didesnį klientų srautą: „Žmonės vis dar šiek tiek bijo įkomponuoti konkurentų raktinius žodžius į savo tinklalapį, tačiau tai gali būti naudinga, tad siūlau muštis dėl vietos po saule, nes jei nepadarysite to jūs, tai padarys konkurentai.“

Svarbu išsiaiškinti ir netiesioginius konkurentus

Apie konkurencinę analizę pasakojusi skaitmeninės rinkodaros agentūros „Evolvery“ operacijų vadovė ir SEO strategė Kamilė Sinkevičiūtė pabrėžė, kad nors teoriškai dauguma verslų ir žino, kas yra jų konkurentai, tačiau labiau pasigilinę supranta, kad analizė nėra atlikta iki galo. Mat svarbu išsiaiškinti ne tik tiesioginius, bet ir netiesioginius konkurentus.

„Darant analizę siūlau atlikti tris žingsnius. Pirmiausia peržvelkite situaciją naudodamiesi „Google“ paieškų sistema – įveskite bendrines sąvokas, pagrindines kategorijas. Vėliau į „Google“ galite įvesti „related:“ ir domeno pavadinimą, tai parodys kitus panašius tinklalapius. Ir galiausiai pasinaudokite specialiais įrankiais, tokiais kaip „Ahrefs“, „SimilarWeb“ ar „AccuRanker“, – patarimais dalijosi ekspertė ir teigė, kad konkurentus galima analizuoti įvairiais būdais: pagal raktinius žodžius, „Google My Business“ paskyrą, svetainę ir išorinių nuorodų tinklelį.

Efektyvaus puslapio kriterijai – saugumas ir paprastumas

Išanalizavus konkurentus svarbu tinkamai susidėlioti ir savo pačių skaitmeninės rinkodaros strategiją bei tobulinti verslo tinklalapį.

„Kalbant apie svetainę, kai srautas į ją ateina, svetainė turi jį konvertuoti. Ji turi būti tokia, kad vartotojas lengvai ją pereitų ir priimtų tokį sprendimą, kokio tikisi verslas. Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama tam, kad svetainė būtų saugi, todėl būtinai siūlau įdiegti SSL sertifikatą, taip pat sukurkite paprastą, minimalistinį dizainą – kurkite aiškumo ir saugumo pojūtį“, – pabrėžė K. Sinkevičiūtė.

Be to, pravartu kritiškai įvertinti, ar jūsų svetainė atitinka vartotojo intencijas, ar joje galima rasti trečiųjų šalių duomenų, kurie įrodytų jūsų patikimumą, ar yra paaiškinimas, ką jūs siūlote, kaip tai bus vykdoma ir kaip toks sprendimas padės klientui, taip pat jau turimos kitų žmonių patirtys ir atsiliepimai.

Irmanto Gelūno nuotr.
Irmanto Gelūno nuotr.
© Žmonės Foto


Sudėtinga patekti, dar sudėtingiau dingti

Nors dauguma fizinių ir juridinių asmenų siekia, kad informaciją apie juos kuo greičiau ir paprasčiau būtų galima rasti paieškų sistemose, tačiau kartais nutinka ir priešingai – informaciją siekiama panaikinti. Dažniausiai taip įvyksta, kai žmogus nusprendžia, kad nori daugiau privatumo arba paskelbta informacija yra neigiama ir griauna jo ar verslo reputaciją.

Pasak advokatų kontoros GLIMSTEDT teisininkės Ramintos Bučiūtės, fiziniams asmenims visada galima pasinaudoti įstatymo numatyta teise būti pamirštam.

„Kada galime būti pamiršti paieškos sistemoje? Kai paieškos sistemos rezultatuose rodoma informacija nebėra aktuali ar reikalinga tikslui, dėl kurio ji buvo paskelbta. Pavyzdžiui, kai apie asmenį skelbiama informacija yra pašalinta iš viešųjų registrų, bet vis dar skelbiama kitose interneto svetainėse arba pateikiama nuoroda į asmens kontaktinę informacija, nors asmuo ten jau seniai nebedirba“, – pasakojo R. Bučiūtė.

Kaip teigė pranešėja, jei „Google“ atsisako šią informaciją panaikinti, tuomet galima prašyti adaptuoti paieškos rezultatus, kreiptis į informacijos šaltinį dėl teisės į privatumą pažeidimo, kreiptis į teismą arba sukurti naujos informacijos, kuri sistemoje užimtų aukštesnes pozicijas, o nepageidaujamą informaciją nustumtų tolyn.

Renginio partneriai „Delfi“, „Technopolis“, „Spaudos departamentas“ ir advokatų kontora GLIMSTEDT.

www.bznstart.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.0000

Nausėda kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą: kai kas drumstame vandenyje gali bandyti pagauti žuvį (2)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad, pasitaikant trikdžiams dėl asmens apsaugos priemonių...

Bankrotas ir restruktūrizavimas: ką reikia žinoti verslui?

Dauguma verslų įsitikinę, kad, susidūrus su finansiniais sunkumais, vienintelė išeitis –...

Vyriausybėje – 15 tūkst. eurų „Grigeo Klaipėdos“ taršos tyrėjams (2)

Vyriausybė trečiadienį spręs, ar skirti 15 tūkst. eurų prokurorų atliekamam ikiteisminiam...

Patarimas darbuotojams: jei sutinkate su mažesne alga, turi mažėti ir darbo krūvis (98)

Su sunkumais dėl karantino susiduriančiose įmonėse darbuotojų gali būti prašoma susimažinti...

Seimas: Lietuvos bankas gali kredituoti visas finansų įmones

Lietuvos bankas (LB) galės kredituoti ne tik bankus ir kredito unijas, bet ir kitas finansų...

Top naujienos

Sutuoktiniai po skambučio į karštąją liniją – įbauginti: sudvejojome, ar verta tikrintis (259)

Pokalbis su karštosios linijos savanore dėl koronaviruso tyrimo vyrui ir jo žmonai pasirodė labai...

Nausėda pažėrė kritikos Seimui: man visiškai neįdomu, kas yra kaltas – kalti visi papildyta (274)

Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienio rytą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM)...

Patarimas darbuotojams: jei sutinkate su mažesne alga, turi mažėti ir darbo krūvis (98)

Su sunkumais dėl karantino susiduriančiose įmonėse darbuotojų gali būti prašoma susimažinti...

Šiems būstams karantino metu žada aukso amžių: žmonės turi pinigų ir nori juos išleisti (66)

Nekilnojamojo turto rinka šiuo metu patiria milžinišką sąstingį. Kol NT pardavėjai stengiasi...

Mokslininkas paaiškina: štai, ką reikėtų daryti, jei pandemijos metu norite apsipirkti saugiai (15)

Donaldas Schaffneris yra mikrobiologas ir maisto saugos ekspertas iš Rutgerso universiteto....

ULAC vadovas: 6 iš 7 koronaviruso atvejų gali likti nepastebėti (52)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) direktorius prof. dr. Saulius Čaplinskas neslepia,...

Koronavirusu užsikrėtusi aktorė izoliavosi psichikos sveikatos centre: norėčiau nusikeikti, bet geriau sukalbėsiu maldą (114)

„Pradėsiu pozityviai“, – pirmadienio vakarą savo mintimis dalijosi Ieva Labanauskaitė ....

Mokslininkas – apie virusui atvertą užnugarį: kai kurias klaidas dar galima ištaisyti (57)

Lietuvoje jau daugiau nei pusė tūkstančio medikų turėjo izoliuotis dėl kontaktų su koronavirusu...

Adam Tooze

Ar koronaviruso sukelta finansinė krizė bus didesnė už 2008 m. krizę? (2)

Paskutinioji ekonominė krizė buvo finansinis širdies smūgis. O ši gali būti panaši į viso...

Kaip sterilizuoti namus, jei baigėsi valikliai: šias priemones rasite ir savo spintelėje (3)

Kai išeigas tenka riboti beveik iki nulio, turime daug gražaus laiko susitvarkyti namus. Apie...

|Maža didelių žinių kaina