„Žmogus pats turi kreiptis į reklaminių lankstinukų siuntėjus ir pranešti jiems, kad reklama nepageidaujama į jo dėžutę arba gali užsiklijuoti užrašą ant pašto dėžutės, kad nenori reklamos į ir tuomet jau turėtų jam nenešti reklamos į pašto dėžutę. Ir jeigu po kreipimosi ar užrašo vis tiek neša reklamą į pašto dėžutę, tuomet jau kreipkitės į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tuomet mes jau tiriame skundus“, - DELFI konferencijoje su skaitytojais sakė tarnybos vadovas F. Petrauskas. Anot jo, jei nepageidaujama reklama yra gaunama elektroniniu paštu, siuntėjai turėtų būti baudžiami, ir jau yra buvę nubausti ir Lietuvoje.

6 proc. skundų – dėl greitųjų kreditų

Iš 13 400 skundų per metus VTAT apie 6 proc. sulaukia dėl greitas paskolas teikiančių bendrovių. Anot F. Petrausko, balandį turėtų įsigalioti įstatymas, kuris leis bausti minėtas įmones, be to, VTAT prižiūrės ir bankus, dalinančius paskolas.

„Įstatyme yra nuspręsta, kad mūsų tarnyba turi kontroliuoti ir prižiūrėti visas kreditus teikiančias įmones, ne tik greituosius kreditus. Šis įstatymas įsigalios nuo balandžio. Iki kol neįsigaliojo šis įstatymas, mes negalėjome bausti kredito įmonių, taigi jos buvo tarsi nekontroliuojamos. Iki šiol mes skundus tirdavome ir bandydavome draugiškai išsiaiškinti viską, nes mes iki šio įstatymo neturėjome jokių svertų“, - teigia F. Petrauskas.

Siūlo pasidomėti, ar pardavėjas nebankrutuoja

Feliksas Petrauskas
Populiarėjant internetinei prekybai vis daugiau skundų sulaukiama dėl prekybos internete. Vartotojų teises ginančios tarnybos vadovas siūlo prieš perkant prekę pasidomėti, ar įmonė nėra bankrutuojanti.

„Viena iš populiarėjančių formų, kai prekės ir paslaugos perkamos internetu. Vartotojai gauna netikslią informaciją apie prekę internetu, taip pat neleidžia grąžinti prekės, kaip numatyta Europos dokumentuose, per 7 dienas, jeigu neinformuoja apie galimybę atsisakyti tos prekės. Jei perkate internetu, turėtumėte pasidomėti apie tos įmonės buveinę, ar ji įregistruota Registrų centre ar nėra bankrutuojanti įmonė“,- pataria F. Petrauskas.

Per 20 veiklos metų, VTAT pagal žinomumą tapo 77-a tarp institucijų Lietuvoje. Aktualiausi klausimai šiandien Lietuvos vartotojams yra nekokybiškos prekės, turizmo paslaugos, nekokybiški statybos remonto darbai, maisto prekės ir pan. Nuo 2004 m. nuo 7600 per metus skundų skaičius išaugo iki 13 400 per metus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)