„Matyti, tai viskas vyksta ne be pagrindo, yra aspektų, dėl darbo sąlygų, dėl transporto priemonių kokybės, į kuriuos galėtų atsižvelgti darbdaviai. Bet lygiai taip pat svarbu yra pasakyti, kad streikas yra visiškai kraštutinė priemonė, kuria naudotis reikia jau tada, kai tikrai nepavyksta susitarti tarpusavyje dėl kolektyvinės sutarties ar darbo sąlygų“, – trečiadienį Eltai tvirtino M. Navickienė.

Ministrė pridėjo, kad dabar matomas nesusikalbėjimas tarp VVT vairuotojų ir VVT vadovybės reiškia, kad streiko trukmės nuspėti nėra įmanoma.

„Jeigu matomi tik reikalavimai iš abiejų pusių, labai sunku darosi pasakyti, kada baigsis streikas, nes tokių derybų metu tarsi negirdima kitos pusės argumentų“, – tikino ji.

Monika Navickienė

ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT tuo tarpu antradienį pranešė, kad naujausiais duomenimis, streikuojančių darbuotojų yra 472.

Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas.

Abi streiko dienas, VVT aptarnaujamuose maršrutuose autobusų reisų sumažinta perpus. Dėl šios priežasties, VVT antradienį prašė stabdyti streiką motyvuodama, kad profesinė sąjunga nesilaiko teismo nustatytų streiko sąlygų – streiko metu užtikrinti bent pusę maršrutų.

VVT atstovai pažymi, kad nuo trečiadienio pavyksta užtikrinti šiek tiek daugiau nei pusę troleibusų ir lygiai pusę autobusų maršrutų reisų.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

Pasak VVT A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.

R. Šimašius rugsėjo mėnesį teigė, kad didžioji dalis VVT profesinės sąjungos reikalavimų jau buvo patenkinti, o dalies įgyvendinimas neįmanomas ir streikui nėra pagrindo. Pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį. Meras taip pat teigė, kad darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją