Jų pavyzdžiu gali pasekti ir daugelis kitų Vokietijos menininkų, nes šių veiksmų priežastis yra planuojamas naujas Meno vertybių apsaugos įstatymas. Juo Vokietijos vyriausybė ketina sugriežtinti meno kūrinių pardavimo bei eksporto sąlygas ir suderinti jas su Europos Sąjungos teise.

Biurokratijos didinimas apskritai nesulaukia didelio Vokietijos kultūros veikėjų palaikymo, tačiau šalies menininkus ypač piktina ketinimas svarbiems vokiečių meno darbams po penkerių metų eksponavimo muziejuje automatiškai suteikti nacionalinės meno vertybės statusą. O tai reikštų, kad kūrinys nebegalėtų būti laisvai parduodamas tarptautinėje rinkoje.

Net žymiausias vokiečių menininkas Gerhardas Richteris pasakė visiškai suprantąs ir palaikąs G. Baselitzo protestą, o planuojamą naująjį Meno vertybių apsaugos įstatymą pavadino įsikišimu į menininko laisvę daryti ką nori su savo kūriniais. Jis taip pat pagrasino atsiimsiąs visus savo paskolintus darbus, jei įstatymo tekstas nebus pakoreguotas.

Be pačių menininkų nepasitenkinimą naujuoju įstatymu reiškia ir meno prekeiviai. Anot jų smarkūs vokiečių meno kūrinių eksporto apribojimai pakenks visai meno rinkai ir dar labiau apsunkins nusavintų meno kūrinių grąžinimą.

Vokiečiai ir toliau pasitiki „Germanwings“

Nepaisant lėktuvo katastrofos šių metų kovą, Vokietijos oro keleiviai ir toliau pasitiki oro bendrove „Germanwings“. Tyrimų instituto „Mentefactum“ apklausos duomenimis, 81 proc. vokiečių visiškai pasitiki bendrove ir tik 11 proc. ja nepasitiki. Kitos pigių skrydžių bendrovės sulaukia kur kas mažiau Vokietijos keleivių pasitikėjimo: „Ryanair“ surenka tik 47 proc., o „Easy Jet“ vos 37 proc. apklaustųjų balsų.

Įdomu ir tai, kad net 28 proc. vokiečių pagal apklausą iš viso nežino airių kompanijos „Ryanair“, o apie britų oro bendrovę „Easy Jet“ nėra girdėję net 37 proc. apklaustųjų. Matyt, vokiečių oro keleiviai pigias oro linijas vis dar sieja su mažomis kainomis, bet ne itin dideliu saugumu.

Oro bendrovė „Germanwings“ daugiau siejama su patikima bei saugia „Lufthansa“, kurios dukterine įmone ji vis dar yra. Vis dėlto „Lufthansa“ ir toliau ketina plėsti pigių skrydžių bendrovę „Eurowings“, kuri metams baigiantis galutinai perims „Germanwings“. Po „Eurowings“ sparnu artimoje ateityje skris ir kitos „Lufthansa“ bendrovės, tokios kaip „Air Dolomiti“ bei „Brussels Airlines“.

Kompanijos „Lufthansa“ vadovų nurodymu „Eurowings“ kaštai turėtų būti 40 proc. mažesni nei pačios „Lufthansos“. Visų pirma „Eurowings“ personalas dirba kitomis sąlygomis nei „Lufthansos“, dėl ko jos profsąjungos šiemet jau 12 kartų streikavo ir toliau grasina streikais, jei nebus susitarta.

Stalo teniso kamuoliukus gaminantys kinai sulaukė konkurentų

Įmonė iš nedidelio Šiaurės Vokietijos miestelio ruošia didžiulę konkurenciją Kinijos gamintojams. Būtent – stalo teniso kamuoliukų gamintojams. „Weener Plastik GmbH“ iki šiol specializavosi kosmetikos srityje, pavyzdžiui, dezodorantų rutuliukų gamyboje. Tačiau dabar kompanija gavo Pasaulio stalo teniso federacijos sertifikatą plastmasinių stalo teniso kamuoliukų gamybai.

Kol kas rinką valdo kinų kamuoliukai, pagaminti iš celiuliozės, tačiau jie yra labai degūs. Celiulioziniai kamuoliukai gaminami tik Kinijoje ir transportuojami kaip pavojingos medžiagos.

Nuo praėjusių metų tarptautinėse stalo teniso varžybose žaidžiama tik su plastmasiniais kamuoliukais. Vokietijos stalo teniso asociacija teigia, kad po dvejų metų kamuoliukų iš celiuliozės iš viso neliks.

„Weener Plastik GmbH“ – kol kas vienintelė plastmasinių stalo teniso kamuoliukų gamintoja Europoje šalia dar vienos Japonijos ir trijų Kinijos įmonių. Vokiečiai tikisi, kad sportininkai įvertins jų kokybę, garantuojamą užrašu „Made in Germany“.